• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat ter aanvulling?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Inmiddels is mijn detailcollectie al aardig aan het groeien, ik heb nu:

- Meguiar's 3 stappenplan
- Quick Detailer
- Trim Detailer
- Cobra the bone
- Gold class shampoo
- Water Magnet
- Diverse Meg's microfibers
- Shining Monkey Tire dressing
- Velgenborstel

Wat ik sowieso bijkoop zijn diverse applicatorpad's en een clay kitje.

Wat is verstandig hiernaast nog bij te kopen? Een APC? Of een betere wax? Of misschien een sealant? Ik weet het niet meer!

Tips zijn welkom!
 
APC moet je gewoon hebben..Zo veelzijdig ,je kan er alles mee ,ik zou niet meer zonder kunnen.

Wat extra Microvezel doeken kan ook nooit kwaad.

En ja een wax of sealant ,dat hangt van jezelf af. Ik veronderstel dat je nu Stap 3 gebruikt dan?
Ik zou eens kijken in de Dodo Range of eventueel een Collinite..:)^

Edit : Inderdaad ,Natty's was ik even vergeten..! :ja
 
Ben het met B.K. eens, APC is echt geweldig. Kijk eens naar de Natty's paste waxes, erg goed en ruiken ge-wel-dig!
 
een APC komt er dan nog wel bij, gelijk een gallon bestellen of is het zo zuinig dat ik met een kleine verpakking toe kan? Ik doe alleen mijn eigen auto.

Microvezel heb ik genoeg in principe, ik gebruik nu als wax inderdaad step 3 van meg's. Iets van een sealant als white diamond (zilvergrijze auto) is dat raadzaam? Collinite spreekt me erg aan en verhalen zijn super!
 
Advies..?
Koop een Gallon ,eens je het hebt gebruikt weet je waarom ,je kan het echt voor alles gebruiken.
White Diamond is een Glaze ,wil je een sealant dan moet je kijken naar de Ex-P.
Wax ,tja ondertussen zijn meerdere mensen hier grote fan van Collinite ,reden ,het is gewoon een geweldig product.
 
Maar heb ik zo'n sealant (die ik vóór de wax aanbreng) nodig bij collinite?

Een gallon APC staat er bij ;) Die van meg's in dit geval, of is die van PB's beter? Wat is het verschil hier tussen? Kan ik met die van meg's ook bijvoorbeeld mijn motorruimte schoonmaken?
 
Een goede sealant beschermt de voeding (glaze) op je schoon gemaakte, gepolijste lak en laat de lak al enorm glanzen. Daar bovenop één of meerdere waxla(a)g(en) is/zijn misschien niet absoluut nodig, maar maakt de glans nog 'natter', de beading nog mooier en de bescherming tegen UV en chemische invloed van vervuiling nog beter.
 
Een sealant is voor mij (met een zilvergrijze auto) dus eigenlijk niet echt nodig. Dan kan ik ook een laagje stap 3 én een laagje collinite's doen?
 
Je hebt het niet echt nodig (sealant) maar het zal natuurlijk altijd extra bescherming brengen.
Ik zou wel eerst de Collinite zetten en dan Stap 3.

Volgens mij zit er niet veel verschil in de APC buiten dat de Poorboys wat beter ruikt.
Je kan met beiden aan je motor ruimte werken ;)
 
Ik twijfel een beetje....nog steeds..haha..

1 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 22,50 € 22,50
1 Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush € 8,00 € 8,00
8 Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator € 1,75 € 14,00
1 Collinite - Liquid Insulator Wax #845 € 17,49 € 17,49
1 Meguiars - Smooth Surface Individual Clay Bar € 12,00 € 12,00

Ik vind dit wel even genoeg. Mijn eerste detailbeurt moet nog plaatsvinden dus extra producten kunnen altijd later nog wel he.
 
Waar twijfel je over..? De lijst ziet er toch goed uit.
Als je liever met vaste wax werkt kan je ook eventueel kijken naar de 476 van Collinite.
 
Nou, het is toch bovenstaande geworden, met een fijne extra Dodo buffing cloth er bij. Dank voor de tips en kan niet wachten op de snoepjes! (of krijgen we er nu oliebollen bij?)