• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat vragen jullie ervoor?

Ik vind het voor familie/goede vrienden lastig om geld te vragen ook hebben veel mensen geen inzicht wat de spullen kosten. Voor dit soort situaties maak ik vaak de deal:
-Wij doen samen de auto.
-Einde van de rit doen we een bestelling bestemd voor de eigenaar van die auto.
Resultaat is dat bij de volgende keer dat de auto aan de beurt is er geen gat geslagen wordt in mijn voorraad spullen (ook al heb ik echt zat staan...).
Verder moet 1 ieder die voor een duppie op de eerste rij wil zitten maar bij een "Turtlewax jongen" langsgaan.
 
Amai, wat een boeiend verhaal allemaal. Heb echt alles gelezen en me geamuseerd .
Nu moet ik het voor mijn eigen gaan uitmaken wat het best uitkomt, deze is tegen eind augustus dus heb wat tijd om erover na te denken.

Ik heb 13 uur aan mijn auto gepoetst. Heb een paar foto's voor morgen de reden dat het voor morgen is dat je niet veel gaat uitmaken omdat het midden in de nacht klaar was met detailen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Heel herkenbare verhalen allemaal.

Ik doe het ook in de eerste plaats omdat ik het leuk vind. Dus als het iemand is die ik graag mag, of als diegene een mooie auto heeft dan doe ik het met plezier en hoef ik niet de hoofdprijs te hebben, maar vraag ik meestal de kostprijs plus wat extra. Mijn kosten liggen meestal rond de 50 euro, maar dat kan ook (veel) meer worden als er dure producten gebruikt worden. Overigens heb ik volgens mij redelijk goed zicht op de kosten die ik maak. Al mijn producten en machines staan in een Excelsheet, dus als ik invoer hoeveel of hoe vaak ik iets heb gebruikt rolt er een getal uit.
 
Zoals eerder gezegd, heb ik dus vandaag die Captur gedaan. Ik heb er een zestal uur aan gewerkt. Ik kon er nog eens zoveel aan spenderen, maar het is wat de 'klant' wil. Die klant was dus een goede vriendin. Die was heel tevreden hoe die er nu uitziet, en ik ook wel. Alleen een detaillist ziet dat er nog 6 uur werk is om hem 100% te krijgen. Maar ik kan daar niks voor vragen. Ze heeft me wel mijn verbruik van producten vergoed, plus een fles Champagne, daar ben ik al tevreden mee :)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Bij mij ligt het eraan of iemand een echte poetsliefhebber is (niet eens kennis van detailen) of ook eens een keer een glanzende auto wil. Als ik weet dat iemand toch eigenwijs genoeg is om niet mijn advies op te volgen om een washmitt etc. aan te schaffen (alle spullen voor een simpele wasbeurt) dan begin ik er ook niet meer aan. Het kost mij al tijd genoeg. Luistert iemand naar je advies dan doe ik dat voor materiaal plus wat extra's. En met wat uitleg wat ik allemaal doet ziet de persoon snel genoeg dat het allemaal niet zo snel te doen is.
 
Het is natuurlijk allemaal beetje aanvoelen voor vrienden en familie maak ik ook vaak de deal we doen het samen en de spullen die verbruikt worden moeten betaald worden. Maar soms gaat inderdaad dat mond tot mond een stuk verder dan je jezelf realiseert.

Dan pak ik vaak de prijslijst van de loogman erbij: http://www.loogmanpoetscentrum.nl/prijzen(ze doen niet heel erg onder met de merken Monello is een bekende :) ). Doe ik het allemaal een fractie goedkoper dan zij het adverteren. Maar een gedegen uitleg is ook van belang om zo te achterhalen is wat men voor resultaat wilt zien. Willen ze dat er 99% van de swirls uit is, dan ben je zomaar twee dagen bezig. Dan loopt de prijs zo snel op dat mensen toch maar zoiets hebben van nou dan maar lokaal de wat heftigere krassen wegwerken. Kom je vaak op een pakketje van exterieur wassen & drogen, wielen, clayen, cleaner, lokaal polijsten en vervolgens een leuk budget waxje ala collinite 845 :)
 
  • Leuk
Reactions: eddiewho
Ik lees hier dat mensen 40 a 50 euro kwijt zijn aan kosten? Lijkt me erg veel. Ik denk dat er heel vaak veel te veel materiaal gebruikt wordt. En als je meerdere autos doet per jaar kun je grotere verpakkingen aanschaffen wat weer voordeliger is. Heb het zelf nooit berekend maar ik denk dat je met 15 euro materiaal kosten wel goed zit.
 
15 euro ga je echt niet redden... Althans niet als je echt een volledige beurt doet.

Even een schatting wat je verbruikt:

Foamen, 200ml foam
Wassen, 30ml shampoo
Velgen, 100ml Non-Ferro
Non-Ferro kuurtje voor de lak, 200ml Non-Ferro
Kleien, 200ml claylube plus wat klei, maar gaat meerdere auto's mee
Polijsten grof, padje gaat 2 a 3 auto's mee, 100ml compound
Polijsten fijn, padje gaat 4 a 5 auto's mee, 100ml compound
Ontvetten, 100ml Prep
Waxen, 1/15e van een 200ml potje,
Trims, 20ml
Ramen, 50ml reiniger, paar drupjes clearvue
Banden, 20ml bandenzwart

Dan nog wat tape, af en toe wat nieuwe doeken etc.
 
  • Leuk
Reactions: eddiewho
@EJ2NH503P Vergeet ook niet de afschrijving op de machines en accessoires die je gebruikt. HDreiniger, polijstmachines, blowers, compressors, washandschoenen, kwastjes, velgenborstels.
 
+1 @Jansen en @EJ2NH503P , ik denk dat jullie er niet ver naast zitten.
Ik gebruik denk ik zelf nog wel wat meer prep. Ik schat 200/250ml soms (ligt beetje aan de auto/omstandigheden)
Wax zit er dan ook nog niet bij wat niet per se duur hoeft te zijn maar afhankelijk van de auto/afspraak gaat er met hetzelfde gemak gewoon een duur waxje op bij mij maakt het net ff af.
Zeker met Rupes machines slijten je pads net wat sneller als op een dappie.
 
Wanneer is of wanneer vinden jullie een pad versleten? Ik poets met een roterende en een dap maar doe gemiddeld zeker 10 auto's ermee. Goed uitkijkend dat er geen scherpe kanten langs de pad gaan. Ik heb de polijstmiddelen van monello 500 ml. Daar heb ik nu 5 auto's mee gedaan en zijn denk ik nog half vol. Iets minder misschien. Je moet voor je zelf bekijken wat je verbruik is. De een gebruikt meer als een ander dus is er moelijk een kostenplaatje aan te hangen.

Een totaalprijs voor een auto maken blijft lastig. Je maakt een schatting hoe lang je bezig bent. En voor welk bedrag wil je aan het werk per uur. Plus je materiaal. Heeft die persoon dat er niet voor over kun je het beter niet doen. Anders ga je met tegenzin aan het werk of je doet minder je best. Das ook niet goed. Dat is mijn ervaring.
 
Laatst had de nonkel van m'n vrouw een nieuwe bolide aangeschaft. Een porsche panamera hybrid. Ik had hem toen laten horen dat ik deze wel graag wou onderhouden wat de lak betreft. Er werd toen hartelijk gelachen, maar toen puntje bij paaltje kwam werd mijn werk vergeleken met de wasbox om de hoek en een wasbeurt van 2,5 euri. Heb toen bijna een stuk van m'n tong gebeten.
105.000 euro uitgeven aan een wagen gaat wel, maar owee als ze iets moeten betalen voor een waxbeurt!
Ach ja, ik heb mijn les geleerd!
 
  • Leuk
Reactions: Stender en RoyR
Precies de reden waarom ik alleen mensen “help” die mij ook ergens mee helpen of hebben geholpen.
In plaats van een keer uit eten gaan, doe ik de auto. Waarna we meestal toch even uit eten gaan met z’n allen ;)
Ik wil er niet eens over nadenken wat het kost.

Laatst vroeg iemand of ik zonnebrand vlekken eruit kon krijgen. De garage had gezegd dat ze de auto even met commandant moesten doen. Of ik dat had liggen, konden ze het zelf even met de hand doen. Heb maar aangegeven dat 1) er genoeg andere producten zijn die het eenvoudiger kunnen en 2) met de hand het een leuke klus wordt.

Nee, de garage had gezegd dat... Prima, mij dan ook niet meer vragen.
Ik heb het dan ook maar niet aangeboden te helpen, hadden ze maar ff de handjes moeten uitsteken met onze verbouwing..:innocent::grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407