• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Morgen: een donkerblauwe VW Polo uit 1993, motortechnisch prima in orde, maar is volgens mij zelfs nog nooit gewassen.
Remember de Seicento op 5 juli in Bergschenhoek?
Maar dan 10x erger...

Wieldoppen gekocht, stoelhoezen en vloermatten: believe me, het is echt nodig.

Ik zal kijken of ik wat foto's voor en na kan plaatsen. Komt dan wel bij de "Projecten" te staan.
 
morgen staat er voor mij een zwarte golf 3 vr 6 op het programma, auto is van een liefhebber, alleen die heeft geen verstand van auto's poetsen, dus dat ga ik hem morgen even bijbrengen, meneer heeft zelf al een hele fles nxt 2.0 daar heb ik nog niet mee gewerkt, dus dat is mooi, auto zal eerst ingefoamd worden, daarna wassen met nxt shampoo, drogen met de cobra doek, daarna afplakken en kleien, dan kijken wat de schade is, ik denk dat ik eerst aan de slag ga, met m83 en een light cutting pad op een excenter (gaf bij mij een prima resultaat) daarna m7 erop, sealen met de nxt 2.0, en afwerken met de natty's red, of de m26, rubbers met vinyl protectant of trim detailer, koplampen met plastic-x, banden met megs hot shine tyre spray, chrome delen met all metal polish.
ramen ga ik ook kleien, en dan is het even kijken wat er daarna nog voor nodig is.
 
Volgend weekend staat onderstaande auto op het programma. Iemand van het Autoweekforum wil de fijne kneepjes van het vak leren en hoe sommige produkten nou werken.
Heeft reeds het hele 5 stappenplan aangeschaft, maar is enigzins huiverig om ermee aan de slag te gaan. :weetniet

Uiteraad volgt er een flinke reportage.

4.JPG
 
Ik kan er niet aan doen, ik vind dat type van Amerikaanse wagens echt prachtig. De moderne versies dan weer niet echt, maar zo'n oude charcher, challenger of mustang, man daar wil ik echt wel eens mee rijden :)
 
In dit geval: poetsklussen voor het DDD :ja

De komende zondagen: Zwarte Audi A4 Cabrio, Zwarte Audi A3 en een SEAT Toledo Cordoba ;) We hebben weer genoeg te doen! 8o

Ik zou zeggen: hou het Show-Off topic in de gaten :-"
 
Eerst nog even oefenen op mijn eigen golf gti dan
- SLK 55 AMG(2006, Zwart, onder de krassen!!)
- Audi S4(2007, bordeaux rood, bijna geen krasjes)
- Renault Clio(2000, zilver, vies vies vies vies vies)
 
SLK is van schoonpa en die boeit het niet zo hoe een auto er uit ziet als ie maar rijdt. Leuk Test object dus:D
S4 is van ons zelf dus dat is niet zo'n probleem.

Ben ook nog alleen met een excentrische machine bezig dus kan niet zo heel veel schade toebrengen.
 
Vandaag Red maar weer eens gewassen.
Was alweer een maand en iets van 8.000 8-o km geleden.

Red "before"

DSC05266.jpg



en nee....velg is niet beschadigd is alleen heel heel erg vies :(

DSC05264.jpg


DSC05265.jpg


DSC05267.jpg


DSC05268.jpg



Zelf Red eerst ontdaan van de dikke laag vuil en daarna heeft Ms Cabrio het overgenomen.

Ms Cabrio druk in de weer met de tweede wasbeurt van Red


DSC05269.jpg


DSC05270.jpg


DSC05271.jpg



Red "after" ..............mooi toch !!!

DSC05272.jpg


Voordeel van de vele waxlagen laat zich nu zien.
Wagen is vandaag 2x gewassen met Meq. Gold Class en daarne alleen maar opgewreven met Meq UQD.
 
yep :grinning:

Ook verbazingwekkend hoe makkelijk het naar het scheen aangekoekte vuil er af ging.
Vroeguh in mijn spons periode (toen ik nog niet beter wist) zag ik altijd op tegen het wassen van de wagen als deze zo smerig was als Red vandaag.

Nu : Piece of cake :party:
 
Ik hoop aanstaande Zaterdag mijn nieuwe poetsklus te kunnen zien...Ik ga namelijk naar duitsland om een paar Audi's te bekijken...en kijken of het een beetje wil lukken met importeren...:)
 
Heb nog steeds een 348 op de planning staan, helaas kon ik steeds niet of de eigenaar niet. Afgesproken dat wanneer de eigenaar weer tijd heeft dat hij contact met mij opneemt. Dan heb ik ook nog een BMW 330 op de planning staan en een Chrysler PT Cruiser welke ik al een keer eerder gedaan heb. Vandaag kreeg ik ook nog eens het verzoek om binnenkort een splinternieuwe BMW 3 serie cabrio te doen (hoop de eigenaar zover te krijgen dat deze hem niet door de dealer laat doen maar enkel de transportfolie laat verwijderen.