• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn nu de toppers in vervaagde/witte trims herstellen?

Alloy

Detailing trainee
8 sep 2016
51
43
34
Ik was wat aan het zoeken naar het herstellen en behouden van alle kunstof delen aan de buitenkant. De stootranden zijn bij twee auto's waarmee ik bezig ben zijn wit uitgeslagen en ik vroeg me af wat men zoal gebruikt tegenwoordig.

Sinds alles wat ik vindt van redelijk wat jaartjes terug is en de producten er soms niet eens meer zijn is het misschien handig om wat up to date methodes te verzamelen van de ervarene onder jullie. Is Black Wow bijvoorbeeld nog steeds de koning van de zwart makers?

Een vraag die ik wel had is over Gyeon's Trim. Haalt dit witte aanslag weg of bedekt het de waas? En beschermt het tegen witte aanslag van polijsten en waxen als je dit van tevoren aanbrengt?
 
Ik denk dat het beide is. De kunststof delen hebben nooit een dergelijke behandeling gehad. Van een auto weet ik wel dat het door wax is, maar ook omdat ze in 5 jaar nooit behandeld zijn.
 
Ik ben tevreden met autofinesse revive. Tenminste vier weken een goede standtijd hier.

Heb alleen paar plekjes polijstmiddel op een bumper. Met APC, melaminespons en pindakaas geen succes. Blijft ca twee à drie weken weg, komt dan langzaam terug. Daar ga ik de Pre WOW voor bestellen, om te kijken of dat iets uithaalt.
 
Reinigen met wondersponsje icm APC-D.

Ontvetten met prep.
Gyeon trim coating.

Dit blijft voor mij toch wel keuze 1.
 
Gyeon Trim is de ultieme oplossing.
Vooraf goed reinigen met een All Purpose Cleaner, daarna ontvetten met Prep of iets dergelijks en dan boem, erop die zooi.

Zelf gebruik ik Fantastic Plastic, Basics of Bling Tyre & Trim en Tyromania.

Fantastic Plastic
+ Is een reiniger en dressing in één. Op een pad spuiten, aanbrengen en laten drogen.
- Standtijd is als een dressing, enkele weken tot maximaal 2 maanden.

Basics of Bling Tyre & Trim
+ Erg goedkoop
+ Kan ook op rubber (banden)
- Zit geen reiniger in, pure dressing. Dus wel met APC voor reinigen.
- Standtijd is als een dressing, enkele weken tot maximaal 2 maanden.

Tyromania
+ Dekt erg goed, zit zwarte kleurstof in.
+ Makkelijk aan te brengen, is als een vaste wax.
+ Standtijd als een wax, 2 tot 4 maanden moet goed haalbaar zijn.
- Alles wordt zwart, ook het gereedschap.
- Erg duur, wel zuinig in gebruik
 
De trim klinkt wel goed van wat ik op het forum lees, maar doet het op bescherming na ook wat met de looks? Of is alles wat niet weg te krijgen is met een wonderspons en APC een verloren zaak?

Ik heb overigens nog niet zo'n wonderspons gebruikt, maar wel een apc en mf doek, maar dat werkte niet bijzonder veel. Had die sponsjes toen niet bij de hand helaas. Die zouden ze op carclean moeten aanbieden :D
 
Heb je dit topic ook al doorgekeken? https://forum.Carclean.com/threads/gyeon-q2-trim-en-gyeon-qm-prep.17810/
 
De trim klinkt wel goed van wat ik op het forum lees, maar doet het op bescherming na ook wat met de looks? Of is alles wat niet weg te krijgen is met een wonderspons en APC een verloren zaak?

Ik heb overigens nog niet zo'n wonderspons gebruikt, maar wel een apc en mf doek, maar dat werkte niet bijzonder veel. Had die sponsjes toen niet bij de hand helaas. Die zouden ze op carclean moeten aanbieden :D

Hebben ze ook... ;)

https://www.carclean.com/nl/product/Scholl_Concepts/Dirt_Eraser_Pad_5_pack_103287
 
Heb je dit topic ook al doorgekeken? https://forum.Carclean.com/threads/gyeon-q2-trim-en-gyeon-qm-prep.17810/

Die heb gelezen onder andere, maar dat gaat om een auto die in nieuwe, goeie staat is. Ik moet eerst jaren van onjuist wassen corrigeren en ik zit nu een beetje vast op de kunststof delen. Vooral de stootranden zijn wazig van onder andere wax wat er op is gekomen over de jaren en dat er nooit wat aan gedaan is
 
Elke dressing voedt en Trim is een coating die ook voedt. Echter is het wel zaak ook het te behandelen kunststof schoon is en eventuele vlekken zal je simpelweg blijven zien.

Als opschuren met melamine en APC niet werkt, zal je agressiever aan de slag moeten. Probeer eens dingen als de welbekende Dasty of zelfs remmenreiniger. Blijkbaar is het kunststof al flink verouderd. Spulletjes over de vlekken smeren is een kwestie van uitstellen en misschien dekt het spul niet eens volledig.


Greetz