• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Candygloss Whipped Show Wax

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
De waxen van Waxaddict zijn bij de meesten wel bekend en van het grootste deel van hun producten kun je wel ergens een review vinden.

In mijn collectie waxen ontbrak nog een echte show wax. Tijdens de SSS daarvoor de Candygloss Whipped Show Wax gekocht. Van deze wax kon ik nergens ervaringen vinden, dus vandaag maar eens geprobeerd.

De Wax zit, zoals we van Waxaddict gewend zijn in een zwarte glazen pot. Geen marketing kreten of drukke logo's. Een witte deksel met roze Waxaddict logo is het enige wat in het oog springt. Potje staat mooi in de collectie wat mij betreft.

DSC_0153kopie_zpsdxw8pz1j.jpg


De naam zegt het al, de Whipped Show wax is opgeklopt. Dit geeft de wax een bijzondere look in het (mooie) glazen potje:
509_2.jpg


Testobject is mijn eigen Alfa 156 Sportwagon. Helaas is deze de slechtste kleur die je kunt kiezen voor een detailer: zilver.

Als voorbereiding is de auto (uiteraard) gewassen en vervolgens behandeld met Dodo Juice Supernatural Micro Prime als pre-wax cleaner. Vervolgens is de wax aangebracht met een Dodo Juice Supernatural Finger Mitt.

De wax is heel luchtig en zacht van textuur. Denk aan margarine bij kamertemperatuur qua stevigheid. De wax heeft een, nogal sterke, snoepjes geur. Persoonlijk vind ik hem echt heerlijk ruiken. Ik heb alleen de hele tijd de drang moeten onderdrukken om hem te proeven...

Door de zachtheid is het wel wat lastig om niet teveel op te pakken met je applicator. Ik heb de mitt elke keer gewoon even lang de rand van de pot afgeveegd om niet meteen een hele klodder te pakken. Eigenlijk ook zoals je met boter nog wel eens doet. Aanbrengen is verder een eitje.

Door de grote hoeveelheid olieën in de wax heeft een swipe test niet heel veel zin. De wax blijft een beetje smeren. Afnemen gaat naar mijn ervaring het beste door een paneel in de wax te zetten, het volgende paneel op te zetten en dan het vorige uit te poetsen.
In eerste instantie had ik wat ruzie met het uitpoetsen. Ik had een Monello Sensa Bordi gepakt, maar door de vette samenstelling van de wax liep deze heel snel vol. Dat maakte het uitpoetsen nogal lastig.
Vervolgens maar eens gewisseld van doek. Een Monello Peluche Verde bleek de oplossing. Daarmee liet de wax zich kinderlijk eenvoudig uitwrijven. Wel komt het de glans echt enorm ten goede om na een minuut of 10 met een schone kant van de doek nogmaals over een paneel te gaan om de glans op te poetsen.

Inmiddels het resultaat ook onder een zonnetje kunnen aanschouwen en het effect is echt spectaculair. Ondanks de niet zo "poetsbare" kleur van mijn auto zit er echt een geweldige reflectie in. De wax geeft een vette en natte glans. Misschien nog wel het meest indrukwekkend vind ik hoe enorm de metallic eruit springt. Mijn zilveren lak lijkt vanuit sommige hoeken wel chroom verf.

Waarschijnlijk bevat de wax een ruime hoeveelheid fillers, want krasjes waarvan ik weet dat ze er zitten zijn minder of niet meer zichtbaar. Voor een showwax wat mij betreft geen enkel probleem.

Beginnen met wat plaatjes in de schaduw om de reflectie mooi weer te geven:

DSC_0103kopie_zpsraiew3hd.jpg


DSC_0146kopie_zps2sajveo3.jpg


DSC_0125kopie_zpsq46nusdf.jpg


DSC_0134kopie_zpsputkqipo.jpg


DSC_0141kopie_zpsahus7moj.jpg


Dan wat plaatjes in de zon om de metallic mooi uit te laten komen.

DSC_0190kopie_zpse2t4vhfp.jpg


DSC_0159kopie_zpshbyhijno.jpg


DSC_0178kopie_zpsi7kdyxzs.jpg


DSC_0150kopie_zpsi2q7sflo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, is er iets bekend over standtijd/ga je 'm er op laten zitten om deze te testen?

Kan me zo voorstellen dat er maximaal een paar weken in zit?
 
Standtijd schijnt nogal matig te zijn, maar daar is deze wax dan ook niet voor bedoeld. Ik ga hem inderdaad laten zitten om te kijken wat hij doet.
 
Uiteraard, maar als je er in de zomer vier weken uithaalt is dat toch prettig. Ik blijf graag even volgen!
 
Lijkt me een mooie wax om mee te werken.
Standtijd is voor een showwax inderdaad niet zo heel belangrijk.
 
Vandaag mooi de gelegenheid gehad om wat beter beeldmateriaal te schieten. Man, wat geeft deze wax een verslavend mooi resultaat!
Foto's zijn ge-update in de eerste post.

Tevens, met dank aan een nachtelijk regenbuitje,

vanochtend de beading even kunnen vastleggen.

IMG_7989kopie_zpsvhhkgump.jpg


IMG_7990kopie_zpsqkb1csvw.jpg


IMG_7985kopie_zpsktkgqqje.jpg
 
En dan zeggen ze dat glans niet uit een potje komt... Wel dus :cool:

Mooie wax die ook op mijn verlanglijstje staat! Leuke en eerlijke review ook om te lezen!

En dat je de drang moet onderdrukken in hem te poetsen... Dat heb ik al bij spray & wipe :joy:
 
ook al eventjes getwijfeld hem aan te kopen.
heb de vitreo al en daar ook heel tevreden van.

reflectie en glans ziet er idd wel ferm uit, mijn daily is ook zilverkleurig