• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk pakket : Mothers Ultimate Wax System of Mothers Reflections

JosB

Detailing rookie
25 okt 2010
84
0
Ben toe aan een nieuwe kleiset en dacht erover dit te combineren door gelijk een complete kit aan te schaffen van Mothers. Niet geheel duidelijk is mij het verschil tussen de volgende twee pakketten (behalve dan dat er bij een ook een tirespray bijzit):

Mothers biedt twee pakketten aan :

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861

en

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Reflections_Kit_100860

De Ultimate Wax System Kit volgt het standaard 5-stappenplan. Is dit ook het geval bij de Reflectionskit? Vraag me bijvoorbeeld af of de Reflections Car Wax hetzelfde doet als de California Gold Pre-Wax Cleaner (step 1). Verder zit er bij de Ultimate Wax Kit een stap extra, de Step 2 Sealer and Glaze, deze kom ik niet tegen in de Reflections Kit.

Volgens de beschrijving zou de Reflections Kit nog beter zijn dan de spullen uit het Ultimate Wax System, is dit in de praktijk ook het geval? Ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers die beide produkten kennen.

Voor de volledigheid hieronder nog de inhoud van beide pakketten:

Ultimate Wax System Kit:

· California Gold Shampoo 1892ml
· California Gold Clay Bar System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
· California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
· California Gold Step 2 Sealer & Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
· California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)
· Polishing Cloth (voor het uitpoetsen van de producten)
· Microfiber Applicator Pad 2-pack (voor het aanbrengen van de producten)


Reflections Kit:

- California Gold Shampoo 1892ml
- California Gold Clay Bar Paint Saving System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
- Reflections Car Wax (bevat milde cleaners om het oppervlak voor te bereiden)
- Reflections Top Coat (een uniek product, bevat géén cleaners, dé toplaag!)
- Reflections Spray Wax (om tussentijds de waxlaag een boost te geven)
- Reflections Tire Care (een mooie diepzwarte zijdeglans voor je banden)
- Mothers Polishing Cloth (voor het uitpoetsen van de producten)
- Mothers Microfiber Applicator pads (2x)(voor het aanbrengen van de producten)



Grtz.
Jos
 
Zijn inderdaad allebei mooie kits:ja
Is volgens mij puur persoonlijke keuze maar je doet er nooit verkeerd mee.
Ik heb de topcoat al gebruikt en deze geeft enorm mooie reflecties:cool:
Maar..misschien even wachten tot Mothers-monday:-"
20% korting is niet niks...