• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product kan ik het best gebruiken voor mijn trims? Ik gebruik nu Meguiar's Trim Detailer.

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Ik zit eigenlijk al een tijdje met een dilemma.
Dit heeft betrekking op de zwart kunststoffen bumpers en plastic delen etc waar geen lak overheen zit ,^^
Zoals iedereen wel weet verkleuren die delen als een gek! En nu gebruik ik hier dus ook een spulletje voor van meguiars. Trim restorer.

Maar nou vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met eigenlijk alle soorten.
En dan heb ik het over de tijd hoelang het op de auto blijft zitten, wat voor glans, en of het vettig is en snel intrekt en al dat soort zaken. EN natuurlijk ook prijs kwaliteits ervaringen.
Ik heb nog gezocht naar foto's van testpanelen en dergelijke maar deze niet gevonden op het forum:schaam of wel?

Misschien kunnen jullie mij verder helpen! En hoop ik dat ik duidelijk genoeg ben...
 
De Meguiars Trim Detailer is een produkt wat óp de trims blijft liggen, na een paar regenbuien zie je de sporen lopen.

Een produkt wat ín de trims trekt, is Poorboys World Trim Restorer. De trims eerst goed ontvetten (APC) en dan meerdere keren behandelen.
Aanbrengen met een katoenen doek of washandje, geen mf doek wat deze neemt de TR weer op.

Hoe lang het produkt blijft zitten, hangt van veel factoren af: ouderdom trims, zonlicht, regen enz.

Zelf heb ik momenteel goede ervaringen met de Dodo Juice Trim Sealant. Zie mijn review.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Black WoW is ook een goed produkt wat lang blijft zitten. Zie ook mijn review.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
 
@Nicknameless Trim restorer wil ook voor strepen zorgen na een regenbui. Minder dan de Trim Detailer, maar bovenstaand verhaal is een beetje té positief. Ligt natuurlijk ook aan de structuur van het plastic, op de Ibiza blijft het langer zitten dan op de zijlijsten van de BMW, waarschijnlijk omdat er (meer) structuur in zit.
 
Ben begonnen met Pneu van Swissvax en dat beviel niet zo goed. Na de eerste regenbuis liep het zo van de behandelde oppervlakte. Daarna aan de slag met Black Wow. Is beter, maar wat een vette smurrie zeg. Heel zuinig opbrengen en goed in laten trekken. Minder dan bij de Pneu, maar nog steeds strepen over de lak na een regenbui. Nu gebruik al enige tijd de Trim Restorer van PB en die bevalt prima. Goedkoper dan de eerder genoemde producten, minder vettige afwerking en loopt minimaal uit over de lak. Kortom TR is voor mij een blijvertje.
 
Ik ga nu een duur goedje aanprijzen, welke helaas niet beschikbaar is via CC.

Maar kijk maar een naar mijn reviewtje over gtechniq g4. Tot dusver nog zeer tevreden over dit spul, en 1 ding is zeker het loop niet uit. Mijn trims zien er na 2 maandjes nog als nieuw uit.

Gebruikte hiervoor altijd TR en was had ook weinig last van uitlopers.
 
PB TR blijft redelijk lang zitten op mijn sideskirts. En dit heeft toch wel te lijden.