• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product voor een heerlijke leergeur

Passat b6 Marko

Detailing rookie
15 jan 2013
52
0
30
Ik ben opzoek naar een leer conditioner die lekker ruikt naar nieuw leer

Ik heb zelf 2 thuis staan een van meguiars en gliptone maar allebei hebben nadelen vind ik

De meguiars is opzich niks mis mee, maar werkt snel uit vond ik, kon haast elke week weer aan de slag
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Rich_Leather_Cleaner_Conditioner_400ml_G17914_101705

De gliptone beschermt goed en had een mooie matte finish, maar heel mijn auto ruikte muf hierdoor en een hele lange tijd:-&
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Rich_Leather_Cleaner_Conditioner_400ml_G17914_101705

Nu is mijn vraag of de andere gliptone conditioner anders ruikt dan de variant die ik nu heb.

En heeft iemand ervaring met de auto finesse hide leather conditioner? Qua geur en matte look.
 
Voor m'n A4 destijds had ik die van Sonax, prima spul en rook naar nieuw leer maar niet te sterk.
 
Passat b6 Marko;326028 zei:
En heeft iemand ervaring met de auto finesse hide leather conditioner? Qua geur en matte look.

Ja die heb ik Marko, toen je bij mij was heb je de PCC gezien die net behandeld was met Hide. Geur is niet bijzonder lekker, maar ook niet vervelend.
Is erg makkelijk te verwerken, dat is naar mijn idee het belangrijkste voordeel. Looks: nette matte finish, maar mijn leer was in prima staat vóór de behandeling, ik weet niet of het bij ouder en verweerd leer anders uitkomt.
Als je wilt proberen kan dat altijd.
 
Chemical guys heeft een leer geurtje

ik weet niet hoe die ruikt
de geuren van Chemical guys zijn ook vrij sterk

IbizaSigno weet ook wel dat die geuren sterk zijn :grinning:
 
Ik heb thuis mijn bankstel met de producten van autofinesse gedaan, de cleaner en conditioner. Zoals Johan aangeeft is de geur niet echt lekker maar gaat.
Mijn bankstel was echt aan een behandeling toe en met de cleaner en een paardeharen borstel vrij goed schoon gekregen. Na behandeling met de conditioner zag hij er weer als nieuw uit. Nou ja....voor 90 % dan. We waren er zeer blij mee met het resultaat.
 
Zelf gebruik ik al jaren Belvoir zadelzeep:
cdm_zeepreep_763840.gif

Eenvoudig te gebruiken en heeft een aangename, heel heel lichte citrus, geur. Leder voelt terug aangenaam en soepel.:)^
 
Tja, Gliptone ruikt naar nieuw leder, maar volgens mij ben je daar toch niet naar op zoek...

Persoonlijk vind ik de werking van de conditioner toch nog iets belangrijker dan de geur. Dus ik blijf bij de Gliptone. De geur is na 1 x open rijden sowieso al bijna helemaal weg.

Als je het iets wil afzwakken/frisser maken, gebruik dan de Valet Pro Odor Eliminator. Heerlijk frisse doch niet overheersende geur.
 
Ikzelf gebruik voor het reinigen en voeden de producten van Gliptone.

Deze ruiken de eerste dagen lekker naar leder, maar dit vervaagt redelijk snel.
Daarom hang ik onder mijn zetel volgende geurpad:

https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Geurhangertje_Liquid_Leather_Ledergeur_101657

De auto ruikt zo de hele tijd naar "vers leder" terwijl deze geur toch niet te indringend is.
Proberen zou ik zeggen!
 
Ik heb de conditioner van auto finesse gekocht ruikt idd niet lekker naar wasbenzine? Maar gelukkig was de geur zo weg s'ochtends de stoelen gedaan, verder met de rest van het interieur en de geur was grotendeels weg.




IbizaSigno;326051 zei:
Die "New car smell" was vrij sterk inderdaad. :D


Dit is eigenlijk wel de geur die zoek voor mijn auto als hij ook echt doet wat er staat, kun jij daar iets meer over vertellen? $$)
 
Heb van forum kcc een spraytje of twee in mijn Ibiza verneveld, gewoon op de matje voor in de auto. De geur ruikt in het begin (zoals de meeste) erg sterk, maar na een dag of twee/drie wordt dit wel minder. Ruikt inderdaad naar een "nieuwe" auto zoals je daar instapt bij de dealer.
 
Gliptone is voor mij de beter: verwerking, cleanen, conditioner, geur, stand, natuurlijke looks -mat- .
Wil je dit goed doen is het aangeraden om goed te laten drogen ik zelf hou het op 24u tussen de 2 lagen conditioner bij 1ste keer en nadien om de 6m 1x.
Mijn Individual intereur ziet er nog bijna gelijk nieuw uit.

Andere die ik gebruikte vroeger waren snel teleurstellend en niets waard.
meguiars slecht cleaning en geur chemisch, kleverig en satin glans
Smartwax dressing laat plekken achter met aanraking met regendruppels bv leder deupanelen.
PB was ik ook niet overtuigend, wat hier de reden was is me ontgaan te lang geleden.