• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke één staps Polish voor zachte lak?

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nou, ik heb me voorgenomen om het polijsten weer op te pakken.
Feit is dat dat ding een leasebak is, dus 100% perfect hoeft die voor mij niet te zijn.

IMG_0009.JPG


Hij/zij is/was in mei 2015 hartstikke nieuw, met aanwezige waskrassen. Altijd wel redelijk bijgehouden met wassen en waxen, met alles er tussen in. Maar de krassen zijn er niet minder op geworden. Aangezien ik er geen dagen aan wil besteden ben ik zoekende naar iets als een één staps middel, om toch de waskrassen te laten verdwijnen, en de glans wat meer terug te brengen op de auto. Officieel moet die eind mei '17 alweer worden ingeleverd. En omdat ik nu genoodzaakt in de WW zit. Zal hierna iets in de vorm van een "truttenschutter" als een 108 komen (Goedkoop crossen). Dus blijft er zoals het nu lijkt nog even met zachte lakken doorgereden worden.

Wat zou voor de DS dan handig kunnen zijn? Gewoon lekker eenvoudig? Ik ben nu een jaar of vier helemaal niet meer into het machinaal polijsten. En echt alles is wel vergeten en verdwenen. Flesje polijstmiddel, machine, techniek en een paar pads moeten opnieuw aangekocht danwel bijgespijkerd worden.

Hierbij dus mijn beroep op de vele legendes hier :cool:
 
Witte auto, dus Scholl - S3...? @Ozy

@Jeroen - Je spreekt over krassen verwijderen, dus zal je moeten polijsten. Een zachte lak zal niet een hele zware compound nodig hebben, dus ik zou zelf gewoon lekker aan de gang gaan met een Medium polijstmiddel of misschien zelfs een Finishing polijstmiddel.

Mezzo - Oranje / Finale - Wit, etc. Zolang je met een afbrekende korrel werkt en deze doorwerkt, kan je prima in 1-step finishen.

Vind je het ook prima om de boel te verdoezelen, dan misschien een glaze pakken en daarna goed in de wax.


Greetz
 
Monello's hoef ik eigenlijk al niet,... destijds kon ik me er ook niet in vinden eigenlijk, vind dat stiekum ook veel te veel gepuzzel in combinatie met pads enzo. En krassen, tja, meer waskrassen denk ik zo hé, parkeer hem niet iedere dag midden in de struiken ofzo,...

En sprak inderdaad ook over polijsten, staat ook ergens onderaan dat die machine dus weer moet komen. Denk maar een V3, kan het prima doen.

Glazen ben ik geen fan meer van en vind ik eigenlijk niet nodig. Vind dat onnodig dubbelzinnig werk. Zeker op mijn huidige witte. Of ja, ik gooi er een fles SRP overheen. Werkt ook denk ik haha.

De s20 ook al eens gehad inderdaad, maar uit noodzaak heb ik alles moeten verkopen toentertijd. Nog geen ervaring opgedaan met de s20. Maar 100ml lijkt me wat te weinig en een kilo is me nu veelste gek. Maar misschien wel een optie, jammer dat die nog nooit in 250ml is,... Las vooral ook dat de blauwe navy pad eigenlijk te stevig is voor zachte lakken. Maar is te combineren met een andere pad las ik ergens.

Scholl s3 lijkt me wat te stevig voor één staps denk ik zo?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wel rond kan komen met 100 ml S20. Heb ik ook gered op onze Saab 9-3 station. Ik vind de navy pad van Scholl niet zo lekker werken eigenlijk, dus ik gebruik het nu meestal met de oranje of gele pad van Monello.
 
S3 zelf is misschien wat grof, maar dit kan je combineren met een medium pad. Werk de korrel lekker door en ik ben zeker dat dan voldoende is.

Op zachte lak, bijv. mijn slooppaneel van een oude zwarte Fiat Sciento,heb ik ook met Veloce op Geel gecorrigeerd. Je bent sneller bij je correctie en het resultaat was goed.


Greetz
 
Dikke kans dat S20 al genoeg is dus waarom S3 kiezen?
S20 is in eerste instantie ook bedoeld als een soort 1 staps product.
 
@Ric325i - Was alleen een antwoord op een vraag van Jeroen. :)
Ik heb de S20 met bijhorende spiderpad gebruikt bij de winterprep. Werkte prima, maar had het idee dat je met S3 of S30 ook dezelfde resultaten kon behalen. Gebruik het verder nooit meer, eigenlijk.

Winterprep was ook alleen wat swirls enzo.


Greetz
 
Feit is dat dat ding een leasebak is, dus 100% perfect hoeft die voor mij niet te zijn.
Aangezien ik er geen dagen aan wil besteden ben ik zoekende naar iets als een één staps middel.
Officieel moet die eind mei '17 alweer worden ingeleverd.
Dus blijft er zoals het nu lijkt nog even met zachte lakken doorgereden worden.

Wat zou voor de DS dan handig kunnen zijn? Gewoon lekker eenvoudig?
Hierbij dus mijn beroep op de vele legendes hier :cool:
@Quantoxx ,ik reageer niet per se op jouw berichtje maar met bovenstaande uitspraken van TS in het achterhoofd lijkt het mij persoonlijk wat overdreven om de auto gelijk te grazen te nemen met S3.
De vraag is ook hoe hard zou die Franse lak nou eigenlijk zijn ? Dat zal een testspot moeten uitwijzen maar tot dat je dat weet lijkt mij S20 de verstandigste 1 step keuze.
 
Nou, ik heb eens een keer iets te enthousiast gewassen waarbij ik de washandschoen niet goed genoeg had gespoeld, en tadaaa! Daar was de swirl. Tevens ook gehad met de silk dryer van Gyeon, even de verkeerde kant over de lak wederom een swirl.

Zegt mij dat de lak dan vrij zacht is, en dan zou de s20 inderdaad toch een goede keuze kunnen zijn.
@Ric325i zou jij dit dan proberen met de navy blue pad, die bv in dat kleine probeersetje zit, of zou je keuze voor een andere pad zijn?

En ja een testspot zegt sowieso alles. Maar voor zo perfect geloof ik het wel bij deze auto,... en dat zou ik veel liever bij een auto doen die volledig in eigen beheer is.
 
Van rupes krijg je ook nog de UHS. Is ook een 1 staps middel. Is volgens mij alleen meer gericht op wat hardere lakken (maar dat is met Scholl net zo). Van de andere kant is het finishen op een witte niet zo spannend.
 
@Jeroen
Waskrassen verwijderen is polijsten. Ik denk ook dat je met S20 een heel eind moet komen.
100 ml is voor een DS3 wel genoeg denk ik zo.

In het ergste geval bestel je nog een keertje 100 ml, heb je meteen weer een nieuwe pad. ;)
 
Ik denk dat je wel rond kan komen met 100 ml S20. Heb ik ook gered op onze Saab 9-3 station. Ik vind de navy pad van Scholl niet zo lekker werken eigenlijk, dus ik gebruik het nu meestal met de oranje of gele pad van Monello.

Ik heb net een Kia Sportage gedaan met ongeveer 50 ML. Een half test flesje. Je hebt echt niet zoveel nodig hoor.
 
Waskrassen verwijderen is polijsten.

Het klopt dat ik blond ben, maar dat waskrassen gepolijst dienen te worden snap ik ook nog wel :joy:

Maar ja, even bekijken nog, ik vind de navy blue pads wel behoorlijk stug, en om nu iedere keer zo'n pad erbij te kopen zie ik ook niet zitten,... heb je straks meer pads dan product,... misschien is er nog iets anders vergelijkbaars geschikt, maar dat weet ik zo niet.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik neem aan dat Scholl S20 eveneens een SMAT bevat, zoals de S3. Een spiderpad zoals de Navy Blue is een stapje hoger als bijv. de Monello - Yellow Foam Pad, dus is dit ook niet wat overkill?

Misschien gewoon de basis aanhouden en een DAP900-pakket overwegen met daarin de 2 Scholl polijstmiddelen? (Aangezien je Monello niet zo denderend vind)
De S3 is misschien een compound, maar als je deze op een wat lagere machinestand draait en eventueel ook op een zachtere pad, heb je ook minder cutting, lijkt mij. Sterker nog, ik heb op mijn meest recente detail een paneel gedaan met alleen S30 op een finishing pad. (Was enkele maanden ervoor overgespoten en de defecten vielen reuze mee)

Wellicht dat je eind mei 2017 wel een VAG-lakje zal tegenkomen op je nieuwe auto. Dan zal je ook weer meer profijt hebben van je pakket.


Greetz
 
Nou, ik heb eens een keer iets te enthousiast gewassen waarbij ik de washandschoen niet goed genoeg had gespoeld, en tadaaa! Daar was de swirl. Tevens ook gehad met de silk dryer van Gyeon, even de verkeerde kant over de lak wederom een swirl.

Zegt mij dat de lak dan vrij zacht is, en dan zou de s20 inderdaad toch een goede keuze kunnen zijn.
@Ric325i zou jij dit dan proberen met de navy blue pad, die bv in dat kleine probeersetje zit, of zou je keuze voor een andere pad zijn?

En ja een testspot zegt sowieso alles. Maar voor zo perfect geloof ik het wel bij deze auto,... en dat zou ik veel liever bij een auto doen die volledig in eigen beheer is.
Ik zou S20 op een medium pad proberen, als jij een DAP setje koopt met bv Monello oranje zou dat ook een goede combo zijn. Navy Blue pad is een wat hardere pad en dan is het ook een beetje afhankelijk welke delen van een auto je gaat doen.
De blauwe medium pads van Scholl zijn iets zachter en ook een goede optie.