• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Engine Cleaner?

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
hoi,

ik ben van plan om ook binnenkort de motorruimte van mijn auto schoon te maken maar welke Engine Cleaner is het beste? misschien Autoglym Engine Cleaner?
wat kun je er na afloop op spuiten voor een goede bescherming?



ik dacht in plaats van de tuinslag een onkruidspuit te gebruiken om dan met (heet) water af te spuiten. je hebt dan namenlijk geen grote druk en je kan nog makkelijker gericht spuiten!


( p.s is dit eigenlijk wel goed voor de auto?? kan er niks fout gaan????)


ben benieuwt naar jullie meningen!
 
De autoglym is een goed product, Meguiar's heeft er ook producten voor.

Zoekt en gij zult vinden, de meeste vragen zijn al gesteld en beantwoord ;) klikkie
 
@ PeterPeter

Autoglym Engine Cleaner is een prima product hiervoor. Heb het zelf afgelopen voorjaar ook gedaan.
Je kan de cleaner gewoon in de motorruimte spuiten. Verder heb ik hem 10 a 15 minuten in laten werken en hierna met een hogedrukreiniger schoon gespoten.

Let er wel op dat je de motor tijdens het afspuiten laat lopen en spuit vooral niet te veel op de electrische delen. Verder moet je er even aan denken dat je natuurlijk de bagger op de straat spuit. Niet in elke gemeente mag je dat zo maar doen en is natuurlijk niet echt milieu vriendelijk. Advies: Doe het in een wasbox ofzo.

Verder info kan je vinden bij het linkie van Stimpy68