• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke excenter machine raad je aan?

metabo SXE425 turbotec niks?

kwaliteitsklasse hoger als de bosch PEX400, prijstechnisch zeer interessant...

125mm backingplate, AVP is rond de 160-170 euro dus nog wel te doen..

denk dat je voor die dewalts meer kwijt bent tov de G220 bijv, daarnaast is denk ik de coulance regeling met tim beter geregeld als met black en decker als dat ding terug moet..

tim ruilt hem direct op met je als ie kapot gaat, de dewalt gaat terug naar black en decker en wordt daar gerepareerd ( of te wel paar weken zonder machine)

ook optie om in gedachte te houden he :ja
 
De Dewalt kosten resp. 230 en 260 euro. Dus veel verschil is dat niet.

Wat me wel opvalt is dat die Dewalts er veel solider uitzien en erg stevig aan voelen.

Over de service van Dewalt is echt niet te klagen. Normaal gesproken heb je die zelfs niet nodig.
 
na verschillende meningen gelezen te hebben hier, zit ik te twijfelen tussen de g220 en de AEG (of is er nog een betere dan de AEG? Voor een normale prijs natuurlijk).
Merk je echt heel veel verschil tussen de 2? Of is het vooral het bedrag wat zoveel verschil maakt.
 
pariaH zei:
na verschillende meningen gelezen te hebben hier, zit ik te twijfelen tussen de g220 en de AEG (of is er nog een betere dan de AEG? Voor een normale prijs natuurlijk).
Merk je echt heel veel verschil tussen de 2? Of is het vooral het bedrag wat zoveel verschil maakt.

ik denk zowieso dat je bij jezelf te rade moet gaan wat je er mee gaat doen... wil je alleen je eigen auto doen en niks meer, dan is de G220 een dure optie, en zou je ook voor bijv een metabo of AEG kunnen gaan kijken..

wil je je eigen auto doen en regelmatig eens eentje van iemand anders dan is een duurdere machine miz wel een goeie investering...
 
Mja voornamelijk voor me eigen wagen, heeeeeel af en toe (als het me allemaal gaat lukken:D) is een andere auto maar dat zal ik niet overdreven vaak gaan doen. Het gaat mij vooral om het prestatieverschil.

Is dat echt een waanzinnig groot verschil?

En dan nog het verschil met een rotary... Is dat een verschil voor glans enz of heb je alleen sneller resultaat (en ik weet dat rotary niet voor beginners is)
 
G220 heeft ander uiterlijk dan aeg iets beter vast te houden ook heeft hij meer vermogen. Rotary kun je zwaardere krassen mee weg krijgen
 
mja aangezien ik behoorlijk pittige krassen in me auto heb zitten, zat ik te denken om een gewoon een rotary aan te schaffen. Maar moet ik daarna ook nog met een exentrische eroverheen? of is rotary voldoende??
 
oke dan word het in ieder geval gewoon een exentrische :)^
Is een AEG goed genoeg? Ik vind dit een nog redelijk betaalbare prijs. Maar aangezien die ook weer 100 euro goedkoper is dan de g220?

Waar zou ik beter aan doen denken jullie? Nu een AEG exentrische kopen en dan later nog een aeg rotary? of kan ik beter een g220 kopen en het daar dan bij houden?

bedankt voor de info!!
 
G220 is een Dual Action, kan dus iets meer dan een excenter, nl. 'geforceerd roteren'. Niet helemaal hetzelfde als een rotary, maar wel iets extra's.

Ik heb zelf de veelgeprezen AEG EXE 460 op de kop kunnen tikken, daar ben ik erg tevreden over. Die is helaas niet nieuw meer leverbaar. Enige nadeel van de nieuwe AEG (150) is dat hij een 150mm backing plate heeft, waar de 460 een 125mm had. Dat laatste werkt wat prettiger, omdat je dan nog een rand overhoudt. Dat werkt wat veiliger, en in mijn ervaring verspreidt het het product beter. Bovendien kunnen sommige (m.n. Meguiar's pads) niet tegen de 150mm plates, die gaan invreten.

Dus de G220 zou op zich ook een goede keuze zijn, die heeft een 127mm voet.
 
Wat houd geforceerd roteren precies in dan ? Ik denk dat ik dan toch voor de g220 moet gaan :p Aangezien je dan ook de perfecte garantie bij tim heb.
 
Dat houdt in dat hij bij een bepaald toerental vanzelf begint te roteren. Een 'gewone' excenter doet dat niet.
 
Correctie Sven, er staat dual action bij de G220, maar deze heeft GEEN geforceerde rotatie. :-"
Werkt hetzelde als de AEG 460EXE, alleen heeft de G220 meer kracht.
 
dus hij is toch niet geforceerd roterend ? :p
Nja denk toch wel dat het die machine word... Maarja dan gaat de foam er niet meer bij :sob:
 
stimpy68 zei:
Correctie Sven, er staat dual action bij de G220, maar deze heeft GEEN geforceerde rotatie. :-"
Werkt hetzelde als de AEG 460EXE, alleen heeft de G220 meer kracht.

Oh, ik had indertijd van The Man Himself begrepen dat hij dat wel had...

Waarom noemen ze het dan een DA? :weetniet


EDIT:

Deze twee in één poetsmachine is langverwacht! De unieke combinatie van een excentrische en een roterende beweging maakt dit apparaat veelzijdig en veilig.

DA.png