• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke foam?

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Ik wil binnenkort weer nieuwe foam bestellen.

Ik heb hiervoor Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml gehad, maar de dikte van het schuim viel me een beetje tegen in verschillende verhoudingen.
imag0773h.jpg


Dus ik wil graag een foam dat een wat dikker schuim oplevert.

Ik twijfel momenteel tussen Autobrite - Magifoam - 5000ml en Auto Finesse - Avalanche Snow Soap 5000ml

Alleen lees ik bij de Avalange snow soap de volgende beschrijving:
Avalanche is ontwikkeld op basis van de populaire Citrus Power. Deze foaming pre-wash is perfect om in de wintermaanden pekel, rijvuil, modder en vet veilig van het lakwerk te verwijderen.
Is deze foam meer bedoeld voor in de wintermaanden? Of is hij, mist goed gedoseerd, ook gewoon bruikbaar?


En als laatste, Welke foam zouden jullie aanraden?
 
Er gaan meer wegen richting Rome idd. maar welke "foamer" gebruik je als ik vragen mag?
Heb niet zulke dunne foam met de (heerlijk ruikende-) SSF moet ik eerlijk zeggen, na wat gepiel en gemeet heb ik een mooie verhouding gevonden ism Autobrite Heavy duty lans (+Karcher)
 
Zelf heb ik naar volle tevredenheid SSFen de Magifoam gebruikt. De dikte hangt af van je verhouding in het reservoir van de lans denk ik.
 
Sluit me aan bij Dre1985: ik heb zelf ook de Magifoam uit de groupsbuy i.c.m. de Autobrite foam kit HD.
Ik kan een met deze combi een superdik laagje over de auto spuiten met 1:10 verdunning in het flesje!
 
Hierbij ook eens de vraag stellen:
Gisteren met de Avalanche getest, maar het schuimlaagje was echt wel dunnetjes. Gebruik deze in combinatie met Autobrite Heavy Duty op een Nilfisk, maar denk dat ik eerst product moet in doen en dan pas water, zodat het reeds wordt gemengd.

Nu, de vraag die ik mij stel:
Ik heb een 5l verpakking staan, en dat uitgieten in zo'n heavy duty bus waarvan de opening echt klein is is echt sukkelen en je giet meer product naast het busje dan erin, zelfs met een trechter.
Iemand een oplossing? Ik dacht aan zo'n dispenser-doppen, maar weet niet of dat de beste manier zou zijn...
 
UnusualKid;322851 zei:
maar denk dat ik eerst product moet in doen en dan pas water, zodat het reeds wordt gemengd
Beter eerst water en dan de foam anders gaat het al schuimen op het moment dat je aanvult met water. Of je moet héél voorzichtig kunnen schenken.....
 
Ik ben erg te spreken over de SSF.

Als je een overdosis gebruikt, krijg je echt een scheerschuimlaag. Maar dan is het hele effect van foamen weg. In mijn ogen mag het wel na +/- 10minuten er af druppelen. In die tussentijd ga ik meestal de velgen boenen oid.
 
Eens met Mark1986.

Volgens mij gebruik ik zelf 50/60mL SSF bij 450 mL water.

Om in te schenken in de Autobrite bus, tot de vereiste hoeveelheden, gebruik ik een maatbekertje van een strijkijzer met permanent marker streepjes erop voor de juiste mengverhoudingen.
Je schenkt dan rustig de foamoplossing naar keuze in het maatbekertje en dan gelijk het water erbij (warm/koud wat je wilt) en ik herhaal dat met verder alleen water tot ik aan de juiste hoeveelheid zit in de Autobrite fles.
Mengverhouding SSF staat onderop het fles-etiket, 1:6 tot 1:12.
 
@Jacco89: Zelf heb ik nog geen ervaring met AF Avalanche, maar ik heb al meerdere keren gelezen dat deze foam een dunne schuimlaag geeft in vergelijking met de andere foams in omloop. Dus als je op zoek bent naar een foam dat een dikke schuimlaag geeft zou ik deze links laten liggen. De dikte van de schuimlaag zegt niets over de werking van de foam.

Ik gebruik zelf Magifoam + Autobrite foam lance. Dit geeft een dikke witte foam dat de hele wagen >10 min bedekt.
 
De dikte speelt wel degelijk een rol, als het te dik is zal het teveel blijven plakken en niet zakken, waardoor het vuil niet van de auto afdruipt.
 
Okay ik denk dat ik dan voor de magifoam ga.

Ook iets goedkoper dus dan kan er nog wat anders leuks mee met de bestelling.

Daar lees ik veel goede dingen over en met de juiste mengverhouding moet dat goed komen.

Dan een keer alles uitrekenen en op de fles een verdeling maken voor verschillende mengverhoudingen.
 
Iemand al gewerkt met deze foam?

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Valet_Pro_Snow_Foam_Combo_5L_101768