• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad

Strooyer

Detailing addict
5 jan 2009
340
62
47
even een vraagje, kon het niet vinden.
welke pad kan ik gebruiken voor de machiene.
ik wil de ssr1 en de blackhole er mee doen.
ik denk dat voor de ssr1 wel een iets grovere kan gebruiken toch? dan voor de blackhole.

kan ik de natty's ook machinaal doen??
of ik het met de hand beter.

is er nog verschil tussen de natty's red en de pete's 53?
ik hoor het graag
 
ronald mk1 cabrio zei:
even een vraagje, kon het niet vinden.
welke pad kan ik gebruiken voor de machiene.
ik wil de ssr1 en de blackhole er mee doen.
ik denk dat voor de ssr1 wel een iets grovere kan gebruiken toch? dan voor de blackhole.

kan ik de natty's ook machinaal doen??
of ik het met de hand beter.

is er nog verschil tussen de natty's red en de pete's 53?
ik hoor het graag

SSR1 White polishing pag.
Glaze Black finishing pad.
Natty's lekker handmatig doen.
Vwb. Natty's en Pete's is er voldoende info te vinden op dit en andere fora.
 
Inderdaad ,SSR1 op een Witte of Groene Light.
Black Hole op een Zwarte.

Natty's zou machinaal gaan ,maar dan moet je echt knoeien om het op de pad te krijgen ,dus zou het gewoon met de hand doen.

Pete's 53 zit in de zelfde klasse als de Natty's red ,kwaliteit en duurzaamheid is zo goed als hetzelfde.
Enige van Pete's is dat de pot zeer vervelend is om er iets uit te halen ,de opening is naar mijn mening gewoon te klein.
 
B.K. zei:
Natty's zou machinaal gaan ,maar dan moet je echt knoeien om het op de pad te krijgen ,dus zou het gewoon met de hand doen.

Mijn ervaring is dat een handapplicator veel nauwkeuriger en vaak in zijn totaliteit sneller gewerkt kan worden. Kost wel wat meer moeite.
 
Dat vind ik ook ,voor alle waxen en sealants ,maar er zijn ook mensen die het natuurlijk liever met de machine doen.
Ieder het zijn..!

Maar een vloeibare wax is niet echt een probleem ,een vaste wax daarin tegen moet je al echt gaan smeuren om het op die pad te krijgen. Dan werkt een handapplicator dus stukken sneller.
 
B.K. zei:
-------een vaste wax daarin tegen moet je al echt gaan smeuren om het op die pad te krijgen.

Even een tip dan!

We zijn inmiddels ingewijd in "how to Au bain Marie", dus heel even de vaste wax los "weken" van het potje en eruitnemen. Eventueel in een stukje papier wikkelen (bakpapier uit de oven ofzo). Je kunt je machine pad nou heel makkelijk van vaste wax voorzien.
 
Dat is inderdaad een aardige tip, hoewel ik het dan toch anders zou aanpakken. Koop een grote Pritt stift en laat deze vollopen met wax! :p (Ik zou een potje wax echter niet vaker dan 1 of 2 keer 'au bain mariën'.) :grinning:
 
Xizer zei:
Dat is inderdaad een aardige tip, hoewel ik het dan toch anders zou aanpakken. Koop een grote Pritt stift en laat deze vollopen met wax! :p (Ik zou een potje wax echter niet vaker dan 1 of 2 keer 'au bain mariën'.) :grinning:

Hij hoeft er ook maar een keertje uit hè!
Bovendien hoeven de randjes alleen maar even vloeibaar zodat de blok was uit het potje kan.
 
Dat ligt er maar net aan hoevaak je je wagen doet waxen met de zelfgemaakte 'machine-stick'. Zo'n pritt-stift kun je natuurlijk makkelijk nog een keer vullen wanneer hij leeg is. Hoe zou het verbruik op deze manier eigenlijk zijn? Volgens mij als je een pastewax doet aanbrengen op deze manier verbruik je meer dan wanneer je het gewoon met de hand doet.
 
ronald mk1 cabrio zei:
even een vraagje, kon het niet vinden.
welke pad kan ik gebruiken voor de machiene.
ik wil de ssr1 en de blackhole er mee doen.
ik denk dat voor de ssr1 wel een iets grovere kan gebruiken toch? dan voor de blackhole.

kan ik de natty's ook machinaal doen??
of ik het met de hand beter.

is er nog verschil tussen de natty's red en de pete's 53?
ik hoor het graag

Hoi Ronald,

Voor al je vragen over LC pads (machinaal) kan je ook kijken in dit topic: LC pads overzicht

Succes