• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pad's/doeken heb ik nodig?

_christiaan_

Detailing rookie
26 sep 2011
4
0
Ik wil binnenkort mijn Golf 4 gaan cleanen met Poorboys professional polish (100723) en daarna inwaxen met Collinite no. 845 (101219). Liefst voordat het echt koud gaat worden straks :p

Voorheen gebruikte ik altijd wat random spullen om de auto in de was te zetten. Hij is in 4 jaar tijd niet gecleand dus de donkerblauwe metallic lak is ietwat dof geworden. Maar hij is wel in goede staat omdat ik altijd goed met de lak om ben gegaan. Ik ben geen die-hard detailer dus ik heb geen zin om te gaan kleien enzo alleen ik wil de lak weer eens netjes schoonmaken en daarna afsluiten met een goede wax. Echt polijsten is mijns inziens niet echt nodig, ik denk dat ik meer dan tevreden zal zijn met de Poorboys professional polish.

Nu is de vraag: welke applicator en doeken heb ik nodig voor de cleaner, en welke applicator en doeken heb ik nodig voor de wax? Aangezien ik semi-serieus bezig en al gauw tevreden ben (auto is al van '99) zie ik het niet zo zitten om veel geld uit te geven voor een paar doekjes.

Ik had zelf in gedachten: Poorboys World Microfiber Applicator (101105) om de wax aan te brengen. Valma Microvezeldoek - 40x40cm - Blauw (100342) om de wax mee uit te poetsen.

Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm (100818) voor het afnemen van de cleaner. Voor het 'inpoetsen' van de cleaner heb ik geen flauw idee wat ik moet kopen. Is dit wat?

Elk advies is welkom :)
 
Kleien is wel een essentiele stap voor optimale hechting van je waxlaag....
Ik zou persoonlijk gaan voor de towels van Poorboy's world voor uitpoetsen...
 
OK ik heb de towels van Poorboy's nu ook in gedachten, te weten voor het uitpoetsen van de wax (de mega mega plush). Voor het inpoetsen wil ik de Dodo juice - Blue roo polishing pouch gaan gebruiken of de Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator. Lijkt me wel goed toch?
 
Welkom !! zou ik zeggen(er is zelfs een topic waar dit kan...:-" )

kleien zou ik zeker doen ,anders ga je enkel het vuil verder in je porien wrijven en is je resultaat er ook naar!!

ik rij zelf met een GSIII en heb deze gekleid in ...........1 uurtje

jouw wagen zal misschien wel 1.5 uur duren of ietsje langer , maar 2 uur is de max.

gewoon doen dus , geen schrik hebben , er is niks aan!

ff deze link openen en naar het filmpje zien : kan iedereen ,alleen je klei niet laten vallen!!(= vuilbak of binnenkant velg-klei :( )

https://forum.Carclean.com/cc_postst3436/VIDEO-How-to-Kleien.aspx


de prof. polish deed ik vroeger manueel met een mf-pad , de wax is altijd een mousse-pad bij mij

doeken : 3-pack van dodo : 12 euro

de megatowels van poorboys zijn ook keigoed(iets groter dan die van dodo) : 40 x 40 5.99 /stuk

Danny
 
Bedankt voor de reacties... Misschien moet ik dan toch maar aan de klei.

Het gaat steeds verder naarmate ik langer op de site zit :p Winkelwagentje raakt steeds verder vol

Is er dan nog een bepaalde klei en lubricant die jullie aanraden? Is dat setje van Turtle wat? En hoeveel gram heb je nodig voor een auto die de laatste paar jaar niet gekleid is?
 
wacht ff en je kan de monello-klei bestellen ,komt eraan voor het einde van de maand,aan lage prijs!!(ff opzoeken op het forum hier )

dodo-concentraat : 1/10 verdunnen = 5.5 liter(1 liter is ruim genoeg voor 1 vuile auto , normaal) +- 10 euro dacht ik

citrusbling : 1/16 te verdunnen ,is zowat het goedkoopste dat er te vinden is :-" +- 12 euro dacht ik (0.5 liter + 8 liter strijkwater = 8.5 liter :ja )

1 stukje klei van 40 tot 60 gram is genoeg voor een auto en als je geluk hebt en het niet valt doe je er nog 2 auto's mee...

kijk ff naar mothers-kleikit : die had ik ook en ik knipte elk blokje in 2 , net nog groot genoeg en als het valt , minder zonde :-b

ik gebruik momenteel de klei van dodo (80 gramsblokjes, net iets te groot vind ik) , met de dodo-concentraat

binnenkort de citrus bling eens proberen, mijn collega heeft die al gebruikt(ik heb deze aangemaakt voor hem en hij was tevreden)

eerst de grote vlakke delen doen , dan de rest :zo doe ik het ongeveer :

bvb : dak , motorkap , koffer , gardebou's,deuren bovenzijde, achter de deuren , dan pas de delen die erg vuil zijn : achterbumper,voorbumper,achter de voorwielen(= onderzijde deuren), dorpels is allerlaatste bij mij.

ik klei gewoon door en spoel de wagen goed af na het kleien, daarna wel snel afdrogen zodat het niet te veel opdroogt (rest van de kleivloeistof die een beetje in de lak zit)

je kan ook deel per deel kleien en afnemen met een zachte mf-doek, duurt wel langer dan

wil je enkel waxen na het kleien , dan kan ik je de synwax aanraden van mothers(neemt kalkplekjes gelijk weg bij het aanbrengen , en deze wax poetst zeer makkelijk uit en blinkt super!!)(= maar een voorstel hé , ik ben ............mothers-fan :D )

Danny
 
Ik zat zo is te kijken, ook naar die Mother's klei kit, alleen daar lees je bij de reacties dat je marring kan krijgen. Ik heb geen zin om nog eens de hele auto te moeten polijsten, dus ik ben op zoek naar een klei waarbij marring echt uitgesloten is :)
 
Om marring te voorkomen moet je heeeeeeel veeeeeeel kleiglijmiddel gebruiken! Uiteraad zal een zware klei als de paarse klei van Dodo altijd wat marring geven. Ik gebruik de grijze en SN klei met veel kleiglijmiddel en geeft absoluut geen marring. En vooral niet te hard drukken, laat de klei het werk doen.