• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polish is een stapje pittiger dan Inizio?

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Ik heb me vanavond ruim twee uur uitgeleefd op het zwaar verwaarloosde dak van mijn Laguna. Overal swirls en krasjes. Na een testspot bleek dat ik om de swirls weg te krijgen moest beginnen met Inizio op geel. Inizio op oranje had 0,0 resultaat. Na 3 hits zijn de meeste swirls er wel uit (ik heb nog geen Brinkmann, dus zonder zon is het even behelpen), maar lichte krasjes krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Ik kan ze met mijn nagel niet of nauwelijks voelen, dus diep zullen ze niet zijn.

Kan iemand mij vertellen welk middel net een beetje meer bite heeft dan de Inizio? Of is er nog een andere combinatie (pad/ polish) mogelijk?
 
Probeer is mezzo op oranje en afbouwen of twee keer mezzo op oranje en niet gelijk opgeven.

Het wilt niet altijd zeggen dat je zwaarder moet gaan;)
 
Het kan ook zo zijn dat een té grove combinatie swirls en/of krasjes kan geven.

Zoals al vaker wordt gezegd, probeer met een lichte combinatie te starten en steeds (indien nodig) een stapje zwaarder.

Nóg een stap zwaarder wordt dan bijvoobeeld de Meguairs Light Woolpad of de Lake Country Foamed Wool Pad

Franse lak is in het algemeen niet echt knetterhard, bovenstaande zou je alleen in uiterste noodzaak moeten gebruiken.
 
Ik ben mijn testspot begonnen met Mezzo op een oranje kompressor Dit had na 3 hits vrijwel geen resultaat. Vervolgens Mezzo op een gele kompressor. Dit werkte wel wat, maar nog niet het gewenste resultaat. Inizio op de gele kompressor werkte wel tegen de swirls, alleen krijg ik lichte krasjes met geen mogelijkheid eruit. Dibbuz heeft geconstateerd met een lakdiktemeter dat mijn auto voor een groot gedeelte overgespoten is. Die lak lijkt een stuk zachter en krijg ik lichte krasjes redelijk goed weg.

Moet ik met een woolpad gewoon weer een testen met bijvoorbeeld eerst Mezzo en eventueel later de Inizio, of gewoon direct met inizio?
 
Als jij een woolpad licht vind, dan wil ik niet weten wat een zware combi bij jou is. Begin maar eens met een zwarte en een witte pad.

Groet, Peter
 
Ga vooral niet zwaarder/grover, maar zoek het in je techniek.

Langer doorwerken met een lichtere combi dan je denkt, want grove combi's maken alleen maar 'andere' krasjes waardoor het LIJKT dat de 'te verwijderen' krasjes niet weggaan. Ze gaan wel weg, maar worden vervangen door nieuwe krasjes.

Ik ga er vanuit dat je dit hebt gedaan met een dap, maar grove combi's (compound met een cuttingpad) vereist een rotary om er warmte in te brengen+de compound af te breken. Een dap redt dat niet goed, en krijg je soms een resultaat dat niet beter is dan de startpositie.
 
Bij mijn zit de DAP op de top van z'n kunnen. Ik krijg de laatste swirls er niet uit. Kan het niet zijn dat op jou Renault de DAP ook op z'n top van kunnen zit? Ik heb ook meerdere hits per paneel gedaan met oranje en Inzio. Maar nu is de lak van de 80 ook kneiterhard. De Renault Clio II fase II RS van m'n broer heeft ook vrij harde lak. Al kreeg ik daar zonder problemen alle swirls en krasjes uit.
 
Ik krijg veel swirls er zonder problemen uit met Inizio op een oranje kompressor. Sommige swirls zijn iets hardnekkiger en daar schakel ik even over op inizio op geel om vervolgens weer af te bouwen naar inizio/ mezzo op oranje. Ik kan niet zeggen of ik alle swirls eruit krijg, omdat ik nog geen goede lamp zoals een brinkmann heb, maar in de zon zie ik ze niet echt meer. Ik moet er wel bij zeggen dat de zon eigenlijk een beetje te fel weerkaatst om het nog goed te kunnen zien.

Veel wat oppervlakkige krassen krijg ik er niet uit. Inizio op een oranje kompressor heeft heel weinig tot geen resultaat. Een gele kompressor met Inizio iets meer. Misschien zit mijn DAP inderdaad wel op de top van zijn kunnen. Geen idee eigenlijk omdat ik nog te weinig ervaring heb om dat goed te kunnen beoordelen.
 
@Danny: probeer eens ergens binnen te kijken onder een TL, schijnt een heel ander effect te geven en soms zie je dat je het perfect gedaan hebt, andere keren komen ze minikrasjes poef tevoorschijn .
 
danny zei:
Veel wat oppervlakkige krassen krijg ik er niet uit.

Dit komt dus doordat je met een veel te zware combi bezig bent. Gebruik eens een witte pad en daarna een zwarte.

danny zei:
Inizio op een oranje kompressor heeft heel weinig tot geen resultaat.

Dat komt omdat je die krasjes naar aller waarschijnlijkheid zelf veroorzaakt.

Groet, Peter
 
Peter Jansen zei:
Dat komt omdat je die krasjes naar aller waarschijnlijkheid zelf veroorzaakt.

Groet, Peter

Misschien heb ik er inderdaad wel zelf krasjes bijgemaakt, maar de juist de krassen die ik probeer weg te polijsten, zijn krassen die er al in zaten voor ik er ooit aan begon. De lak van mijn auto is namelijk één groot drama. Waarschijnlijk is er de afgelopen zeven jaar niks aan gedaan. Ik heb hem nu 2,5 jaar in bezit en daarvoor is het een leaseauto geweest.
 
Heee psssttt... Binnenkort Inizio Forza te krijgen. ;) Even los van de discussie hierboven. More cut and better finish! Zal voorlopig naast de normale Inizio te krijgen zijn en gaat waarschijnlijk 15.99 kosten.
 
ik gebruik UC op de gele pad voor zulke krassen (goed vaak erover heen gaan met de DAP)en meestal krijg ik ze aardig weg nou ja onzichtbaar bedoel ik.
misschien kun je dat s proberen
 
danny zei:
Na 3 hits zijn de meeste swirls er wel uit (ik heb nog geen Brinkmann, dus zonder zon is het even behelpen), maar lichte krasjes krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Ik kan ze met mijn nagel niet of nauwelijks voelen, dus diep zullen ze niet zijn.


die lichte krasjes zijn het restant van de diepste krasjes.......of je hebt ze zelf gemaakt door de krachtige combo
je moet een stapje minder krachtig napolijsten, kijk eens of dat resultaat geeft.
 
Maandag word dacht ik een redelijke dag om buiten aan de slag te gaan. Ik zal eens een poging wagen om alles goed op beeld vast te leggen wat ik precies bedoel.