• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke producten moet ik nemen om die vleken weg te hebben op mijn velgen

rd88

Detailing rookie
11 sep 2016
18
15
35
Hallo,
ik zou graag jullie mening willen hebben om die vlekken van mijn velgen weg te krijgen
Alvast bedankt
640545201607311110100.jpg
 
Je hebt maar heel weinig product nodig, een paar spraytjes is voldoende. Een paar tellen wachten en je veegt het zo weg met een mf doek.
Kleien kan ook.

Maar dat is geen velgen reining maar allen voor teer weg te doen of kan ik die producten elke week gebruiken om mijn velgen te wassen ?
 
Is inderdaad geen velgen reiniger. Daarvoor zou ik Monello Non-Ferro pakken. Eventueel aangevuld met een echte velgenreiniger.

De non-ferro werkt geweldig tegen remstof en andere metaal deeltjes..
 
  • Leuk
Reactions: rd88
Vervuiling op de velgen bestaat voornamelijk uit 2 lastig te verwijderen vuilen.

1. Remstof. Dit is erg makkelijk en goed te verwijderen met Non-Ferro of Ferrous Dueller.
2. Teer. Dit is erg lastig te verwijderen en zul je met zoals eerder genoemd een Teer verwijderaar moeten aanpakken.
Eventueel kun je Teer verwijderaar als klei glijmiddel gebruiken en klei-en die handel.
 
  • Leuk
Reactions: rd88
Nog beter zou zijn om je velgen eens heel goed te reinigen en ze dan te beschermen met een velgenwax of misschien zelfs een coating.
Dan kun je vervolgens wekelijks volstaan met eenvoudig met een sopje reinigen.
Keuze.
Twee keer per jaar in de wax of één keer per jaar in een coating.
 
  • Leuk
Reactions: rd88
Nog beter zou zijn om je velgen eens heel goed te reinigen en ze dan te beschermen met een velgenwax of misschien zelfs een coating.
Dan kun je vervolgens wekelijks volstaan met eenvoudig met een sopje reinigen.
Keuze.
Twee keer per jaar in de wax of één keer per jaar in een coating.

Super bedankt voor de info
Maar wat zou je mijn aanraden als producten of mijn velgen te wassen reining en te beschermen
alvast bedankt
 
Maar wat zou je mijn aanraden als producten of mijn velgen te wassen reining en te beschermen

Dit is al aangegeven in de eerdere reacties. :p

Om je velgen bij de wekelijkse wasbeurt en/of een keer grondig aan te pakken;

  • Meest gebruikt; Monello - NonFerro of DDJ - Ferrous Dueller. Dit zijn in de basis ijzerverwijderaars die dus alle (roestende) metaaldeeltjes oplossen. Deze komen veelal van je remmen af. (Remstof) Als bonus hebben deze ijzerverwijderaars een hele goede reinigende functie. (Velgenreinigers)
  • Als bovenstaande niet voldoende is, zal er een ander soort vervuiling op je velg zitten. Denk aan hars/teer/bitumen/pindakaas. Dit zijn uitzonderlijke vervuilingen en hiervoor kan je aparte producten kopen om deze te verwijderen. (Zoals in eerdere reacties vermeld)
  • Ook kan je middels een clay de hardnekkige vervuiling van/uit je velg trekken. Dit doe ik zelf bijvoorbeeld bij velgen die enorm veel ijzerspikkels hebben van de remschijven. Hier kan ik veel ijzerverwijderaar op spuiten, maar met klei trek/tik je ze weg.
  • Nadat je velg dus helemaal schoon is, kan je hem ook gaan polijsten als dat nodig lijkt te zijn. Dit kan machinaal met kleine pads, een cone op de boor of handmatig.
  • Wanneer de velg weer in goede staat is, kan je hem gaan beschermen met wax, sealant of de overtreffende stap; een coating.

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81