• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke producten voor lakreiniging

EricLC

Detailing rookie
19 mrt 2010
31
10
66
Amsterdam
Beste car cleaners,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een Jaguar uit 1994; de lak verkeert in goede staat, de auto is altijd netjes onderhouden. Heb op het forum nergens kunnen achterhalen of Jaguar harde of zachte lakken gebruikt; weet iemand dat?
Tot nogtoe gebruikte ik alle producten van Meguairs en was ik tevreden over het resultaat. Dus eerst wassen, dan kleien, reinigen, polishen en afwerken met wax (het zgn 1-2-3 systeem). De laatste keer heb ik de auto zelfs tweemaal in de Carnauba wax gezet als extra bescherming.
Daarna twee weken met de auto naar Zuid-Frankrijk; onderweg regen, daar volop zon, dus auto veel in de zon, soms onder bomen, etc. Na deze twee weken zag de auto er niet uit. Gewassen en wat bleek: de lak zat weer vol met vlekken: opgedroogd regenwater, boomtroep en ga zo maar door. Ik verkeerde in de veronderstelling dat de wax de lak toch zou moeten beschermen?
Nu worden er op dit forum enorm veel verschillende producten van verschillende leveranciers besproken en ik zie eerlijk gezegd door de bomen de producten niet meer.....
Mijn vraag is: kan ik de lak beter beschermen tegen deze vervuiling door eerst een zgn. sealant te gebruiken? Mag's heeft daarvoor stap 2 Polish, maar die is misschien niet sterk genoeg?
Oh ja, en ik heb ook een DAP 900 aangeschaft, omdat ik de laatste keer echt lamme armen kreeg van het boenen op de lak om de vlekken eruit te krijgen. Dus die DAP wil ik graag gaan gebruiken, met name om te reinigen met Mag's UC.
Nou, een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand hierover iets zinnigs kan zeggen.

Alvast bedankt voor jullie commentaar voor deze enthousiaste auto poetser!
 
Hoi Eric,
zoals je aangeeft is regen/zon/lange auto rit/boomsap nou niet echt een ideale combinatie :(
Wat betreft wat je nu beste kan gebruiken om de bomen wat verder uit elkaar te halen is moeilijk, zoveel mensen zoveel wensen maar heb je toevallig HIER al gekeken. Staat een boel in.

Een sealant voor de Frankrijk rit of 2 / 3 lagen wax had wellicht meer geholpen, maar dat is allemaal achteraf gepraat.

Denk dat je gewoon de auto weer goed moet wassen, kleien en dat met de DAP opnieuw moet bewerken. ( trek er maar gewoon 2 dagen voor uit )
Daarna de weer in de wax en dan netjes bijhouden.

Wat betreft de hardheid van de Jag-lak: staat over algemeen bekend als middelmatig, maar houd je er maar gewoon niet aan vast en doe de bekende testspot om te bepalen wat er voor jouw auto de juiste combinatie is.
Er is nl geen correct passend antwoord op deze vraag en al zou die er zijn .... je moet toch altijd eerst testen voor je verder gaat ;)

Wat betreft de stap 2 polish, bij Meg's is dat een glaze en dus glansverhogend en zal geen extra bescherming bieden.
Nogmaals, lees rustig het linkje door en kijk of je verschillen ziet met hetgeen je gewend bent om te doen ( buiten handmatig vs machinaal ) en mocht je nog tegen iets aanlopen: vraag gerust !
 
Hoi MK,

Dank voor je uitgebreide antwoord en de link: die laatste is echt super uitgebreid, precies wat ik zocht. Ik denk dat ik maar eens wat spulletjes ga uitzoeken en dan weer eens lekker aan de gang!
 
Graag gedaan, mochten er nog vragen zijn .... stel ze gerust, zijn hier genoeg toppers aanwezig om je van A tot Z te helpen !