• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke teerverwijderaar

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hoi allemaal,

m'n Autoglym Intensive Tar Remover is bijna op, dus wil ik wel eens een nieuw product testen.

Welke zouden jullie me aanbevelen? Tar-X of Oblitarate?

of eventueel zelf Trix? dan hoef ik geen Iron X aan te schaffen of werkt deze niet zo efficient?
 
Ben zelf wel tevree met de valet pro citrus tar and glue remover.
Heb ook de .tar-x staan maar nog niet getest.
 
Ik vindt de Tar-X geweldig werken. Het is volgens mij altijd beter om een stand alone product te nemen dan een alles in 1 product.

Een tijdje geleden een Peugeot 107 behandeld die werkelijk van boven en onderen, van links naar rechts onder de teer zat.

1c4284af.jpg


6dbc2c17.jpg


Ter vergelijk, een gebruikte doek naast een schone
df1557ce.jpg


Er waren meerdere applicaties nodig om de auto geheel schoon te krijgen.
caedb8bf.jpg


80bb5121.jpg


2b05bab8.jpg
 
amai dat ziet er goeie teerbleeding uit :D nog nooit gezien met die intensive tar remover :D

ik zie dat oblitarate niet op voorraad is, dan maar tar-x bestellen :D
 
zit er daar een sprayer op die valet pro citrus tar and glue remover?

aja nog een vraagje voor ik het vergeet.
Ik zag in m'n velgen ook wat teerplekjes, mag ik daar ook van dit product in sproeien?
en zal dit de lijm van de loodjes niet oplossen?
 
I k gebruik deze AF Oblitarate.
Ben er zeer tevreden over. Heb ook TarX geprobeerd maar dat werkte voor mij niet zoals ik dat wil.
 
op DW heb ik ook de vraag gesteld en iedereen antwoord daar met Tardis,

nu weet ik niet waar ik dat moet bestellen, maar vond hier plots ook een topic over de Tardis,
en vele van hier vinden het nogal te sterk werken?
zijn er nog mensen met ervaring hiermee?

en waarom Tardis nemen als er hier alternatieven gemakkelijk te koop zijn
 
Autofinesse Citrus Power ? Zou ook goed zijn ? Heb er echter zelf geen ervaring mee.

Teerspetters op lakwerk (bv. van verse asfalt) heb ik tot op heden altijd verwijderd met WD40 (again) of met een doek gedrenkt in diesel (stinken !!!!)
 
Tardis stinkt verschrikkelijk. Echt geen fijn goedje.
TarX werkt net zo goed (Tardis heb ik thuis en ik weet wat het doet) en is een stuk vriendelijker.
Bovendien is het fel groen waardoor je kan zien waar er nog wat zit.

TRIX werkt ook maar moet langer inwerken dan TarX.
Die van Valet PRO en Auto Finesse zijn behoorlijk gelijkwaardig in kleur, geur en werkzaamheid.
Alleen de TarX en TRIX worden geleverd met sprayer, VP en AF worden geleverd zonder sprayer.
 
Valet Pro vind ik zeer goede producten,

maar als je zegt dat TarX beter werkt, dan zal het TarX worden :)

wat is dat toch moeilijk altijd een keuze maken uit al die soorten producten :weetniet
 
Valet Pro is ook prima hoor. Die is ook een stuk beter om mee te werken dan Tardis.
Daar word je gewoon onwel van.
 
Iemand ervaring met Valma Teerverwijderaar (heb deze nog achteraan in mijn kast gevonden)? Het is een spuitbus..; Durf het niet echt te gebruiken maar lijm lost het in ieder geval op in de keuken...
 
Yep, Valma stinkt behoorlijk maar doet zijn werk goed.
Kijk [topic=8558]hier[/topic] anders eens, foto 5. ;)
 
Bij mij zijn de loodjes er alleszins nog niet afgevallen, ik probeer deze wel wat te vermijden bij het opspuiten van teer/lijm-oplosser en ik ga er voor alle zekerheid ook niet aan zitten prutsen.
Nuja, om lijm van plaklood te verwijderen volstaat het doorgaans niet om er even wat lijmoplosser op te spuiten, naar mijn ervaring komt er ook nog behoorlijk wat gefrunnik bij kijken om de lijm(resten) volledig te verwijderen, het is dus niet zo dat je er wat product opspuit en dat de plakloodjes dan zomaar makkelijk loskomen......tenminste, dat heb ik toch nog niet ervaren.