• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke voorbereidingen voor een laagje DLux?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Vandaag heb ik Carpro Dlux besteld. Ik heb eerder de Trims Sealant van Dodo Juice gebruikt, maar wat een ramp om te verwerken. Ook vind ik de look op mijn Volvo Trims niet lang stand houden. Wat ik hoop van Dlux:

- Mooie afwerking
- Eenvoud te verwerken
- Lange standtijd

Als voorbereiding zit ik te denken aan ontvetten met Meg´s APC 1:6 en Eraser van Carpro. De APC wil ik gaan verwerken met een melamine wondersponsje en de Eraser met een zachte doek.

Heeft er iemand nog tips & trucs voor het behalen van het beste resultaat?
 
Volgens de gebruiksaanwijzing:

- oppervlak moet koel en droog zijn
- ontvetten met Eraser, wachten tot het droog/verdampt is
- 1 tot 10 minuten laten curen, afhankelijk van de temperatuur
- afnemen met een dodo juice suede doek of meguiars ulitmate wipe doek in een cirkelvormige beweging

Naderhand duurt het 1 tot 3 uur voordat het volledig gecured is. Auto niet gebruiken die tijd.
Volledig uitgehard na 24 uur.
 
De handleiding was ik aan het zoeken, maar kon ik niet vinden. Niet goed gezocht dus.

Het moment om uit gaan wrijven, kan ik dat moment vaststellen middels een wipe-test?

Dank je!
 
Ik durf je geen zinnig antwoord te geven wat betreft de swipe test op de C.Pro producten.

Ik hou me aan de aanbevolen curetijd, zeker met de C-Quartz.
 
Ik ook, maar een cure tijd van 1 tot 10 min afhankelijk van de temperatuur vind ik lastig. Stel het is 15 graden, is de aanbevolen cure tijd dan 5 min? Blijft lastig en misschien alleen op te lossen door de ervaring op te gaan doen.
 
Bij autogeek staat dit:

1 Make sure the surface is cool and dry. (Do not work on hot surface.)
2 Use CarPro Eraser to remove oil film and wait until the vehicle is dry.
3 Wrap the blue sponge with a suede cloth. Pour a small amount of DLux onto the suede cloth and apply on the work surface. (Recommendation: 1~2drops/ 10cm².) Let cure 1~10 minutes at 30~10° C (86-50° F), respectively.
4 Use a clean auto detailing cloth or suede microfiber to wipe it off gently, in a circle motion until no streaks are left behind.

Note: DLux takes 1~3 hours to cure. Do not drive the car during this time. The water repellency improves with more cure time. Complete cure with NO rain takes 24 hours. Any water marks created by rain must be wiped off during first 24 hours!

Dus bij bijvoorbeeld 20 graden zou het 5 min. zijn vermoed ik.
 
Kwestie van goed reinigen en ontvetten, als laatste Eraser. Afnemen kan vrij snel (2-3 minuten).
Niet boenen gewoon rustig wrijven, aanbrengen met een makeup padje gaat ook geweldig, veel preciezer dan het doekje om het sponsje.
Sommige kunststofdelen zijn heel lastig met een sponsje, padje gaat dan veel makkelijker.
 
Niet de heel zachte make-up padjes nemen, die pluizen te snel
Neem juist de wat steverige, die waar je vrouw niet blij van wordt
Heb je gelijk die dingen voor jezelf :-b

Eventuele pluisjes laten zitten tot het droog is
Wrijf je ze alsnog zo er vanaf