• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WheelWax

Wat heeft een wheelwax/wheelguard extra te bienden t.o.v. gewone wax?
Ik smeer n.l. gewoon normale syntetische wax van Mothers erop, wielen blijven ook lekker glad hoor
 
Ik ben benieuwd naar de test.

Zelf heb ik de Wheelsealant van Poorboy's. Alleen heb ik nog geen tijd/zin gehad om het op m'n velgen te zetten. Het nadeel van Wheelsealant is voor mij de geur. Het is zo'n nare geur vind ik.
 
SkyBuMp zei:
Thx dat zal denk ik de doorslag geven ;) Lekker lang laten curen kijken of het dan nog makkelijk af te nemen is.

Ik wilde zoals afgesproken een velg in de wheel wax zetten echter ik vond nog een stukje dat ik drie weken geleden vergeten was te verwijderen zat waarschijnlijk aan de onderkant.
Heb even mijn vingertje erlangs gehaald en het was zo weg resultaat ik een zwarte vinger en dat stukje velg weer schoon.
 
Roy zei:
Wat heeft een wheelwax/wheelguard extra te bienden t.o.v. gewone wax?
Ik smeer n.l. gewoon normale syntetische wax van Mothers erop, wielen blijven ook lekker glad hoor

WheelWax beschermt een stuk beter dan 'gewone' wax... Alles zal helpen, maar het verschil mbt aanhechten van vuil en remstof is toch best wel opvallend.
 
We hebben de Rimwax binnen, dus ik kan ergens in de komende dagen van start gaan met onze test!

We gaan de Rimwax, WheelWax, Wheel Sealant (Poorboy's) en de Wheel Guard (Chemical Guys) tegelijkertijd op 1 auto testen!

Ik ben benieuwd!
 
Ik heb zelf de Rim Wax van Smartwax, die ik vandaag voor het eerst heb aangebracht.
Ik had hiervoor mijn velgen gewaxt met de nxt tech wax en ik heb sinds ik ze wax geen velgen reiniger meer nodig, alleen shampoo, spons en tandenborstel om ze makkelijk schoon te krijgen.
 
Ik moet er straks ook maar eens aan gaan beginnen. Is goedkoper dan de PB cleaner als drinken wegspuiten denk ik.
Maar wat ik me afvraag, zie redelijk wat Z3's met zulke velgen:

bmw_wheel_042.jpg


Erg mooi met al die dopjes, bijna een sieraad op zich, maar...
Hoe wax je dat nou in? :confused:
 
Ik maak ze goed schoon met een velgen spray of Dasty. De buitenkant met een borstel en de spaken met een spaken borstel van Meguiars en dan de moeilijke plekjes met een tandenborstel.
Daana waxen met een pad en dan laten curen.
De gele pads van Meguiars zijn hier goed geschikt voor.
 
tangerine mean machine zei:
Ik maak ze goed schoon met een velgen spray of Dasty. De buitenkant met een borstel en de spaken met een spaken borstel van Meguiars en dan de moeilijke plekjes met een tandenborstel.
Daana waxen met een pad en dan laten curen.
De gele pads van Meguiars zijn hier goed geschikt voor.
Thnxx! Die gele pads zijn voor heel veel dingen super. Handig randje voor het subtiele werk.
 
ladybug zei:
tangerine mean machine zei:
Ik maak ze goed schoon met een velgen spray of Dasty. De buitenkant met een borstel en de spaken met een spaken borstel van Meguiars en dan de moeilijke plekjes met een tandenborstel.
Daana waxen met een pad en dan laten curen.
De gele pads van Meguiars zijn hier goed geschikt voor.
Thnxx! Die gele pads zijn voor heel veel dingen super. Handig randje voor het subtiele werk.
Ff een tip nog.
Spuit ze eerst ff in met last touch of quick detailer zodat ze minder product opzuigen.