• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WheelWax

Een week of twee geleden bij Tim een potje Wheelwax gekocht. Mijn velgen stuk voor stuk verwijderd en grondig in de Wheelwax gezet. Ziet eruit als gele vla en ruikt als.....nou ja wel lekker. De velgen zagen er naar de poetsbeurt weer perfect uit en zijn lekker glad. Zodra ik de auto weer gewassen heb laat ik nog weten of de velgen nu makkelijker schoon te maken zijn.
 
1 en al onweer, al schijnt het in de ochtend nog wel redelijk droog te kunnen blijven.
Woensdag wordt helemaal kansloos.

38.gif
 
ladybug zei:
Tim zei:
Tis inderdaad niet gelukt. Steeds die ]-0 ]-0 buien tussendoor :sob:
Stuur ze maar naar mij hoor!

Wat moet je nou met buien? :eek:)

Hier is 't wel lekker vandaag btw.

Trouwens... Eergisternacht heeft de auto buiten geslapen. Lommerrijke omgeving, flinke buien, dus dan weet je het wel... Een vieze auto!

Dat kon echt niet, dus maar even snel bij de wasbox afgespoten. Geen mitt e.d. bij me, en zo'n wasborstel komt dus echt niet op m'n lak, dus alleen de hogedrukspuit gebruikt. De auto was vlot weer toonbaar, dankzij een gezonde laag wax. Toch wel lekker, een goed onderhouden auto, die is ook zo weer schoon...

Maar wat me echt weer opviel was hoe makkelijk de velgen weer schoon werden dankzij WheelWax. Er was redelijk vlot mee gereden over pakweg vierhonderd Km, dus er zat flink wat vuil en remstof op. Even de HD spuit er op, en weg was het...! Met geen vinger aangeraakt, alleen afgespoten met een beetje shampoo! :cool:

Zonder WheelWax was dat beslist boenen geworden met velgenreiniger. Ik zou echt niet meer terug willen naar die tijd...
 
Tim zei:
Als het morgen een beetje droog blijft start ik onze test!

en ow ow ow wat was hij ijverig aan het kleien vandaag om zijn velgen te kunnen gaan behandelen. Helaas werd hij weer gestoord door iemand die spullen kwam halen :party:
 
Ik heb mijn verlgen nu ook helemaal behandeld. Eerst met All Wheel cleaner, en daarna lekker in de wheelwax. prachtig resultaat. Gisteren een eindje gereden, en dus wat remstof op de velgen...maar als ik dichtbij kijk, lijkt het alsof de remstof er echt óp ligt...:)... in ieder geval ziet het er anders uit dan voor de wheelwax behandeling...:D...Vanavond eens met een klein sproeiertje kijken of wheelwax écht zo goed is als ik denk dat het is...:D
 
heb het vandaag ook gebruikt, eerst de velg schoon gemaakt met dasty
wat een wereldspul is dat zeg! kwam er na de tijd ook achter dat ik nog een potje Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner had staan, ben benieuwd of dat nog beter werkt als dasty

velgen zien er weer uit als nieuw, was alleen zo dom om alle 4 de velgen tegelijk in de wax te zetten en daarna met een microvezel doek af te nemen

1 nadeel wat ik al wel zag, als je het op de banden smeert krijg je het er moeilijk af
 
Ruim een week geleden voor het eerst de wheel wax aangebracht. Resultaat heeft me echt verbaasd. Ruim 400km gereden, auto zelf was behoorlijk vuil, maar de achterwielen waren nog helemaal schoon. De voorwielen, normaal na een week echt behoorlijk aangeslagen met remstof, waren nauwelijks vuil.

Bij het afspuiten van de auto vóór het wassen, was dit beetje aanslag al voor het grootste deel verdwenen. Na de wasbeurt van de auto, nog even een doekje gepakt en de voorwielen afgenomen voor een 100% blinkend schoon resultaat.

Prima spul dus! :cool:

Had ook het (plastic) chroomwerk rondom de grill erin gezet (was nu veel makkelijker schoon te krijgen) en nu ook de chroom achterbumper.
 
Na 700km rijden waren mijn velgen ook wel weer aan een wasbeurtje toe, en echt...nog nooit zo makkelijk mijn velgen schoon gekregen! Top spul dat wheelwax! vroegah toch behoorlijk staan ploeteren om velgen schoon te krijgen...nu?...no problem!...:D