• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie kan aub helpen of tips geven?

barry

Detailing rookie
21 nov 2016
2
2
33
Hoi. Ben hier terecht gekomen, omdat ik info zocht over mijn auto.

Barry, 23 jaar oud. Geen pro, maar niet onbekend in de autopoetswereld.

Ik zit met het volgende probleem. De blanke lak van mijn rode auto laat los. Het gaat om het dak en de motorkap.

De motorkap werd dusdanig lelijk en liet zo erg los, dat ik de rest van de blanke lak eraf heb gespoten met de hoge druk.

Nu wil ik de blanke lak van het dak ook eraf spuiten.

Nou vroeg ik me af, omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt. Kan ik die lak gewoon polijsten om het weer glanzend of wat kan ik het beste doen?

Het ziet er nu zo uit.
 

Bijlagen

  • IMG_0714.PNG
    IMG_0714.PNG
    921,8 KB · Weergaven: 171
Dat ziet er niet zo mooi uit. Die blanke lak zit er natuurlijk niet voor niets over heen. Zit denk ik niet veel anders op dan dat het gespoten moeten worden.
Misschien dat iemand een simpelere oplossing heeft maar ben bang van niet.
Succes
 
De base coat (rode lak) is niet gemaakt om de weersinvloeden e.d. te weerstaan. Polijsten is niet te doen en is ook na enkele dagen weer teniet. Overspuiten of wrappen...
 
Wat zou stappen of spuiten evt kosten?

En dat van de weersinvloeden is dat echt dringend of kan je er zo nog wel mee rijden?
 
Ik zou wat offertes vragen voor een wrap, want prijzen vermelden ze meestal niet zonder offertes.
Ik weet ook niet zeker of ze een wrap over een loslatende blanke laag zetten?

In alle geval: polijsten en er zo mee blijven rijden zijn niet aangeraden...
 
Ik heb momenteel zelf ook last van blanke lak die loslaat. (Niet in zulke grote lappen als op jouw dak, maar toch.. :p )

Mij is verteld door een bevriende garage dat mijn motorkap, waar de gaten in de clearcoat vallen, voor zo'n €125 - 150,- gespoten kan worden. Ik had dit veel duurder verwacht, maar blijkbaar hoeft het niet zo duur te zijn als de spuiter niet lang bezig is met zijn voorbereiding. Er zitten geen deuken in of andere defecten.

Volgens mij word mijn motorkap gewoon dood geschuurd en dan weer kleur en clearcoat.


Greetz