• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterklaar

josnl

Detailing rookie
12 nov 2014
11
0
29
Zo! Na twee dagen poetsen, sealen en waxen is ook mijn bolide klaar voor de winter. De auto is eerst afgespoeld met de HD-reiniger. Daarna de complete auto behandeld met non-ferro. Had niet heel veel effect, maar toch maar even gedaan. Hierna de auto nog een keer afgespoeld en gewassen met BTBM. Nadat de auto volledig afgenomen en gedroogd was, is de auto in PB Professional Polish gezet. Nadat dit afgenomen was zag je al een mooie glans op de auto ontstaan. Op de polish kwam een laag van PB EX Pure. Dit was de laatste laag voordat de Collinite 845 wax erop ging. De PB EX Pure heeft een nachtje uit kunnen harden. De wax is er vanmorgen op gegaan. De ramen heb ik gepolijst met een middeltje van AutoGlym. Nadat ik hier alle ramen mee had behandeld (alleen buiten) heb ik op alle ramen Rain Kleer van Turtle Wax aangebracht. Ze glimmen weer mooi, hoop dat de Rain Kleer ook z'n werk doet! De velgen zijn ook eerst met de HD-reiniger afgespoeld en in de non-ferro gezet. Daarna behandeld met de velgenreiniger van PB. Velgen waren daardoor weer mooi schoon! De velgen gedroogd en daarna in de velgen wax (sealant?) van PB gezet. Onderstaand wat foto's van het eindresultaat.
 

Bijlagen

  • conv_1065.jpg
    conv_1065.jpg
    211,2 KB · Weergaven: 146
  • conv_1066.jpg
    conv_1066.jpg
    196,4 KB · Weergaven: 125
  • conv_1067.jpg
    conv_1067.jpg
    209,1 KB · Weergaven: 117