• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wit motorpak/laarzen en handschoenen

Woody

Detailing rookie
14 okt 2011
997
0
36
Beste mede detailers.
Ik heb mezelf laatst goed verwend en een compleet nieuwe motor outfit aangeschaft.
Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste gebruiken om mijn pak, laarzen en handschoenen zo mooi mogelijk te houden.
Ik ben dus op zoek naar een leersealant die het leer mooi soepel houdt en dat het makkelijk schoon te maken is.

Natuurlijk wat is een topic zonder foto's
IMG-20131009-WA0006_zpsa7494baf.jpg

IMG-20131006-WA0025_zps997c3806.jpg

20131019_153345_zps833fb0e3.jpg


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen adviseren.

Alvast bedankt

Hugo
 
Zo Witte Reus, jij rijdt er weer flitsend bij. Mijn leren motorspullen hou ik gewoon bij met simpele onderhoudsmiddelen; wat oude MF-doekjes en een versleten padje om het leervet mee aan te brengen.
Ik heb nogeens een megablik gekocht in de sale bij Damen aan de Gageldonkseweg (bij motorijdende Bredanaars moet dat bekend zijn) dat blik gaat al jaren mee.
 
Mooi Pakje!

Heb zelf ook een leren Dainese motorpak! super pakken zijn het!

Zelf reinig ik het gewoon met een MF doek en spray en wipe
en vervolgens vet ik het in met blanke leerwax! (gewoon standaard spul wat je overal kunt kopen).

simpel-cheap-en werkt super :)
 
Heb een wit zwart pak van alpinestars, en doe het ook gewoon met een blik leervet, schoonmaken met een doekje met lauw water is vaak al voldoende :)

(tijd voor een motortopic hier?:-b )
 
Dus gewoon normaal leervet is al voldoende.

Niemand die hier een leersealant gebruikt voor zijn motorpak?:-b
Iemand ervaring met Gliptone op motorkleding?
 
Ik gebruik op mijn Alpinestars Zwart/Wit GP Pro combi de Gliptone producten:
Liquid Leather Gentle Cleaner
Liquid Leather Protection Conditioner

Gaat prima. Ruikt daarna ook weer heerlijk leerachtig.
 
Is het ook makkelijker schoon te maken?

En de hamvraag natuurlijk. Blijft wit ook echt wit?
 
Nog even een aanvulling. Ik heb in het verleden een Leather & Fabric Sealant gebruikt van het merk wat hier niet meer wordt verkocht ;)
Dit middel heeft mij totaal niet kunnen bekoren en vandaar dat ik dit niet op mijn nieuwe pak laarzen en handschoenen wil gebruiken.

Ik heb nog wat zitten te neuzen in onze geliefde webshop en kwam de volgende producten tegen die mij wel aanspreken:
Auto Finesse Hide Leather Conditioner

Dodo Supernatural Leather Sealant

Glipton Liquid Leather Protection Conditioner

Iemand ervaring met bovenstaande producten?
 
Zo wit als het nu is zul je hem niet kunnen houden denk ik Hugo. Aan de andere kant: een leren pak moet een verhaal vertellen; een smetteloos wit pak vertelt eigenlijk alleen maar het verhaal van een bankzitter ipv een motorrijder.

Je vraagt naar Gliptone ervaringen, die heb ik niet. Wél heb ik de Hide leatherconditioner gebruikt van AutoFinesse. Heerlijk spul wat prima verwerkt maar ik gebruik dat liever op de leren bekleding in de auto ipv op motorkleding.

Nog een tip als je wat zwaardere vervuiling te lijf wilt gaan: sopje van Biotex of de bekende Driehoek Goudzeep. Beschimmeld leer behandel je met natuurazijn.
 
Johan je hebt gelijk dat een motorpak een verhaal moet vertellen, maar aan de andere kant een mooi smetteloos wit pak is natuurlijk wel heel gaaf ;)

Bedankt voor je tip en je ervaring :cool:
 
Gliptone protection biedt wel wat bescherming, maar het houdt niet over
Als je een alleweer rijder bent zou ik voor wat vettigers gaan
Persoonlijk gebruik ik graag Rapide leerdressing
Tussendoor Gliptone zeep om te reinigen, drogen en weer dressen
En de laarzen in een coating zoals de Q2 Trim
 
Ik rij eigenlijk alleen met goed weer, dus iets vettigers hoeft voor mij niet persé.
Bedankt voor de tip van de laarzen! Heb hier nog wat Dlux wat ik eerst op ga maken ;)

Ben nu stiekem wel heel benieuwd naar de Dodo Leather Sealant en vooral vanwege dit stukje bij de omschrijving:

#Stoot vet en vuil af in plaats van vast te houden.

Zal ook eens kijken waar ik hier in de buurt aan Rapide kan komen.
 
Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties.
Heb gisteren de Gliptone producten besteld. Mocht dit niet voldoen dan kan ik alsnog kijken naar wat anders.
Zal mijn ervaring hier ook delen tegen die tijd. Maar dat zal pas over een maand of 3 zijn aangezien ik een echte mooi weer rijder ben :schaam