• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte plekken in kunstof delen scooter

JustyPerfect

Detailing rookie
12 apr 2012
57
7
45
Sinds dit weekend heb ik een andere scooter. Nu hebben de plastic delen van de scooter ( treeplank) rare witte vlekken. Ik heb al de kunststof delen behandeld met auto finesse, diet gaf al een hele verbetering m.b.t. de kleur van al het plastic maar de witte plekken blijven. Iemand raad??
 

Bijlagen

  • conv_257.jpg
    conv_257.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 226
  • conv_258.jpg
    conv_258.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 194
Ik kon het witte niet gelijk vinden. Maar ik denk dat je de witte plekken bedoeld aan de rand van de kappen? Het zijn kleine foto's dus niet heel duidelijk te zien. Is het niet zo dat het plastic een keer gebogen (geknakt) is en dit door het buigen wit is geworden? Mocht dit zo zijn dan betwijfel ik of je het witte weer goed krijgt.

Het is maar een gok.
 
Tja ik had een beetje ruzie met het forum en de foto`s plaatsen.
Op foto 1 zie je echt een wit stipje, op foto 2 zie je echt rare plekken, inderdaad op rand maar ook meer naar binnen, in eerste instantie dacht ik ook ombuigen, maar dat is bij sommige plekken echt onmogelijk
55593.jpg

Misschien dat deze foto duidelijker is?
 
Het lijken mij ook buig plekken. Mischien is de kap een keer gedemonteerd geweest en daarbij verbogen?. Of er is op gedrukt ofzo.
 
Maar er zitten vlekken op stukken die onmogelijk gebogen kunnen worden.
Hoe verklaar je dan de witte stippen midden in een kap? Desalniettemin vind ik de oorzaak eigenlijk niet belangrijk maar een oplossing wel.
Zou verhitten door fohn een oplossing kunnen zijn?
 
Er zijn verschillende manieren die je kunt bedenken. De kap is gedemonteerd en op de grond gelegd. Per ongeluk maakt men een misstap en gaat op de kap staan. Laat er nu net een klein steentje onder liggen. Misschien wel een zware lading meegenomen die uitstekende delen had. Als je dan nog is met een bepaalde snelheid over een drempel gaat wil dat denk ik ook een wit plekje veroorzaken. Het zijn maar ideeen. Het is zeker mogelijk dat er plekken zijn waar je denk dat ze onmogelijk zijn. De meest logische plekken zijn daarom ook groot en onlogische plekken klein.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Zoals eerder genoemd, ik denk ook dat het buigplekken zijn. Verweerd kunststof ziet er anders uit.