• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vlekken op dak - Niet weg te poetsen

Tjisse

Detailing rookie
6 jul 2014
2
0
Vorig weekend naar Zandvoort geweest met de (rode) Alfa 33. De dag daarna heeft ze een paar uur in de regen gestaan, waarna de zon weer is gaan schijnen.
Het viel me op dat er daarna een soort van "waterdruppen" op het dak zaten (zie bijgevoegde foto).

DSC03324.jpg


Ook op de motorkap zitten de vlekken, maar in mindere mate dan op het dak.


De Alfa is afgelopen week helemaal gewassen met Meguiars NXT Generation Car Wash en een Mequiars Wash Mitt. Helaas zaten de witte vlekken er nog steeds.

Na vanochtend wat op verschillende fora rond geneusd te hebben, kwam ik op het volgende site:
http://www.meguiarsonline.com/forums...ve-Water-Spots

Datgene wat hierin stond toegepast op een deel van ± 20 x 20 cm:
* Kleien: De vlekken zijn nog onvermiderd aanwezig.
* Meguiars Paint Cleaner (zelfde plek): Vlekken zitten er nog steeds.

Kan iemand mij helpen?


Groeten,

Tjisse
 
Het is wel handig als je aangeeft hoe oud de auto is en waar hij / zij vooraf mee behandeld is
Een jaren zeventig lak kan bijvoorbeeld poreus worden en dan water opnemen en wittig uitslaan
Rood is bekend als kleur die lastig is in verband met de natuurlijke bestanddelen in de verf.
 
Hallo,

Het betreft een Alfa Romeo 33 uit 1988. Voor zover ik weet is het nog de originele lak (Alfa Rosso).
De auto staat normaal gesproken altijd binnen. Per jaar rijden we ongeveer 300 - 1000 km en voordat ze ter "overwintering" gaat wordt ze nog helemaal gewassen en goed gedroogd.

Voordat ik de Alfa in het bezit heb gekregen (3 jaar geleden) is ze helemaal behandeld volgens het Meguiars stappen plan:
1. Wassen met Meguiars NXT Generation Car Wash
2. Kleien (mbv Meguiars Quick Detailer)
3. Deep Crystal Paint Cleaner
4.
Deep Crystal Polish
5. Deep Crystal Carnauba Wax

Dit jaar, toen de Alfa weer uit de winterstalling gekomen is (vlak voor het Pinksterweekend), hebben we haar alleen goed gewassen (Meguiars NXT Generation Car Wash) en opnieuw in de was (Deep Crystal Carnauba Wax) gezet. Vorige week (week 26) is ze niet gewassen.

Sporadisch staat de Alfa in de regen, maar nog nooit hebben dit probleem gehad.
De "stippen" zitten zowel op het dak als op de motorkap, hoewel de stippen op de motorkap kleiner zijn en minder goed zichtbaar.
De "stippen" variëren in grootte tussen de 0.2 en 3 cm (op de foto van het openingstopic is 1 van de grotere "stippen").


Groeten,

Tjisse