• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Black Diamond Tire Gel (te) dun / waterig?

JosB

Detailing rookie
25 okt 2010
84
0
Zoals topic titel aangeeft : hoe hoort de substantie te zijn? Het loopt bij wijze van spreken zo van mijn applicatorpad af zo dun is de "gel'.
Is bijna waterig te noemen.

Recent een sample van Megs Tire Gel gebruikt en dit is inderdaad wat je noemt een gel, veel dikker dan de Wolfgang en daarom ook makkelijker aan te brengen.
 
Mogelijk staat het flesje al een tijd en zijn bepaalde bestandsdelen naar boven komen drijven. Ik zou even goed gaan schudden.
 
Hoewel de verpakking dit niet aangeeft (waarom zou een gel geschud moeten worden) had ik dit al wel gedaan, blijft een waterige substantie.
Fles is ongeveer een jaar geleden besteld en staat in een verwarmde garage.
 
Op de bovenzijde van mijn flesje zit een sticker waarop staat dat er goed geschud moet worden ;)

Staat ie heel erg koud? Toen het warmer was, leek de gel bij mij ook wat dikker.
 
Na verloop van tijd is bij mij de gel ook dunner geworden. Dit heeft bij mij geen enkele invloed op de kwaliteit.
 
Dat probleem ondervind ik ook.

De "gel" is namelijk te dik om opgenomen te worden door de applicatorpad, maar te lopend om erop te blijven hangen.
Resultaat is dikwijls dat er meer product op de velgen en grond terechtkomt, dan op de band zelf.

Ik heb de tire gel nu in een spraybus gedaan, zodat het product verneveld techtkomt op de pad of band.
Hopelijk gaat dit beter, want qua gebruiksgemak verkies ik momenteel poorboys bold n bright.
 
In veel producten worden bindmiddelen gebruikt, dit probleem is gelijk aan het probleem dat Poorboy's met sommige SSR producten kan hebben en heeft inderdaad geen effect op de kwaliteit van het product.
 
Had ook wat problemen met applicatorpad tijdens het aanbrengen maar nu doe ik het volgende: ik doe wat product in een klein plastiek potje, dan dop ik er de Carclean.com Ronde detailing kwast even in en verven maar die band. Alles mooi verdeeld en niet echt een probleem dat de vloeistof van de band loopt. Ik laat het dan even intrekken en daarna met een doek er nog even over om de overtollige gel af te nemen. Werkt nu heel goed zo bij mij.