• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang finish glaze padkeuze

Rob330i

Detailing rookie
8 dec 2009
66
0
Goedendag,

Zit met een vraagje ga binnenkort mijn auto polijsten (bmw) aangezien deze lak erg hard is moet ik dan een lichtgroene pad van LC gebruiken of denken jullie dat een zwarte pad voldoet?

Mvg
 
Zou op een DAP de groene (LIGHT) polishing pad nemen en voor de rotary een zwarte.
 
Bedankt voor de snelle reacties, met de volgende bestelling maar lichtgroene pad erbij doen. vind het jammer als ik met zwart niet het gewenste effect behaal.
 
Nogmaar een vraagje ben in bezit van de monello reeks, maar ben wel benieuwd naar de menzerna super finish. finisht ie het zelfde als de monello finale? lijkt mij een goede allround polish aangezien het product iets meer bite heeft.
 
Rob330i zei:
Goedendag,

Zit met een vraagje ga binnenkort mijn auto polijsten (bmw) aangezien deze lak erg hard is moet ik dan een lichtgroene pad van LC gebruiken of denken jullie dat een zwarte pad voldoet?

Mvg

Het hangt er maar net vanaf wat je wil bereiken:
- je wil een glaze aanbrengen: met een zwarte of rode pad aanbrengen op lage toeren
- je wil een lichte correctie aanbrengen: daarvoor hoef je geen Finishing Glaze aan te schaffen en voldoet Monello Finale of Menzerna Final Finish net zo goed of zelf iets beter :grinning: Als je toch al hebt, dan de groene lightpolishing pad :ja
 
werkt het glaze effect met een licht groene pad minder als met zwart?

zeg maar effe als ik het goed heb,

-zwarte pad, enkel glaze zonder correctie
-lichtgroene pad, glaze en corrigerende werking

alvast bedankt