• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wollen pad wanneer 1e keus?

Ik kan totaal niet overweg met MF pads, dus....


Heb het een paar keer een kans gegeven, maar helaas, MF pads en ik zullen nooit vriendjes worden :sweat:

Vaak pak ik, voordat de woolpad er aan te pas komt, de paarse Scholl pad, hiermee haal ik al een flink resultaat, zowel op de D/A als op de rotary.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Ik ga morgen ook kijken of ik mijn Sandwich Spiderpad op een DAP900 nodig heb om een parkeer-schampschade te lijf te gaan op renaultlak. Heb helaas geen lakmeter. Ben benieuwd hoe die pad werkt op een DAP!

Ozy wanneer wilde jij aan de slag
 
ja eigenlijk zo snel mogelijk maar dat heeft op zich geen haast, kan ook wachten hoe jij de spiderpad ervaart, is dat die van Scholl?
Ben benieuwd welke combinatie pad/compound je gaat gebruiken.
Voor wat betreft die lakdiktemeter, voor een hobbyist als ik vind ik de paintdetectors een beetje duur, zit nu echt te denken aan eentje van de website van "snelle ali" :confused:
 
Ik heb de combi Sandwich Spiderpad en Scholl S3 gebruikt op de DAP900 v3.

wat een geweldige combi! Heb dik 80% verbetering gehaald met de parkeerkrassen na 4 hits. Verder durfde ik niet te gaan...

Eigenlijk was de schade in de categorie wetsanden, maar zonder lakmeter niet aan begonnen.

Probeer later nog een voor/na te plaatsen!
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
S3 is goed spul he? Danmoet ik ook eens aan die spiderpad, vond je dat je die vaker moet schoonmaken of anders gebruiken dan de Monello pads?
Die lakdiktemeter... daar moeten we nog iets aan doen :neutral:
 
@Ozy - Spiderpads kan je beter sneller schoonmaken als een normale foampad. Meer polijstmiddel in de spleetjes = goed, maar dit word al snel residu en dat wil je niet.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
ok... aangezien ik niet meteen 4 pads ga kopen, zorg ik dat ik een emmer schoon water bij de hand heb en een paar drupjes APC of Dreft en daarna droogslingeren/zwieren. Had beter breien als hobby kunnen nemen :rolleyes:
 
Ik heb de pad niet schoongemaakt.
3 erwtjes, spraytje detailspray en gaan. Dit proces 4x herhaald op een gebiedje van 10 bij 40cm.

daarna gestopt. Dusja schoonmaken tussendoor leek me niet nodig. Maar bij spiderpad denk ik wel zo elk paneel ongeveer, bij finale op wit doe ik per 2 panelen. (Kleine auto)
 
Een werkvlak van 40 x 10 cm is dan ook grofweg de breedte van 1 pass en dan 40 cm lang. Normaliter pak je een klein paneel of simpelweg 60 x 60 cm. Ongeveer.


Liever teveel schoonmaken en je werking behouden + minder slijtage, dan teveel willen en minder slijpkracht hebben + meer slijtage.

Doorgaan tot je pad implodeert is leuk... om misschien 1x mee te maken. Haha! :p
 
Precies @Quantoxx !

Maar schoonmaken is ook niet het allerfijnste als je net lekker bezig bent. Twee spiderpads lijkt me echt het minimale.

Als je pad op de grond valt, is ie dan nog schoon te maken of moet je dat risico niet meer nemen en de pad weggooien? (Gebeurde mij bij een waxpad, die ik uiteraard meteen heb weggelegd)
 
Als je pad op de grond valt, is ie dan nog schoon te maken of moet je dat risico niet meer nemen en de pad weggooien?

Ik heb ook wel eens mijn foampads laten vallen. Eerlijk gezegd, gebruik ik deze gewoon weer na een goede schoonmaak beurt. Ik laat hem hoogstwaarschijnlijk de rest van de detail apart liggen, maar was hem dan later en laat hem drogen. Wanneer de pad droog is, dan kan je goed voelen en zien of er scherpe vervuiling in het foam zit.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Misschien eens een cursus before/after leren maken! En beter fototoestel.

Maar even voor het idee, zie paar posts eerder voor de stappen.

IMG_1978_zpsoveeeh2l.jpg

IMG_2014_zpsky95opm7.jpg
 
Best nette verbetering, maaaarrr....
Ben je ervan bewust dat een lakdiktemeter je hierbij NIET zal helpen!
De betere meters meten op alu en staal, maar NIET op kunststof (wat deze bumper is...)
 
@ivo's verrek:idea: daar zeg je me wat!

Tja wat is wijsheid, nog verder proberen te gaan, er zitten duidelijk nog wel krasjes op? Hoeveel micron haal je wel met zo'n hit, de Renault lak is vrij zacht wel vond ik. Vragen Vragen