• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wout_RS stelt zicht voor

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hallo allemaal,

ik volg hier al een tijdje het forum en het wordt eens tijd om me voor te stellen he.

Ik ben wouter en ben al een hele tijd geinteresseerd in het detailen van wagens,
sinds september ben ik beginnen producten aan te kopen om vanalles en nog wat uit te testen.

Ondertussen heb ik al een gemiddelde collectie en hoop hier nog veel bij te leren!

Ik zal al meteen eens wat klagen :D sorry hiervoor :D

alvorens in september met de juiste methode m'n wagen te wassen werd hij 4 jaar iedere week gewassen met een spons en shampoo.
om de 3 maand krijg hij een behandeling met een goedkoop polish en wax product. Hij zag er wel beter uit dan de meeste wagens die je dagelijks ziet.

Maar nu ben ik dus al enkele maanden bezig met het correct te wassen van m'n wagen.

Dus volgende stappen

Prewash
Spoelen
Twee emmer methode met Monnelo Washand
Spoelen
Drogen met Monnelo droogdoek
Quick detail en afvegen met Monnelo doekjes

de wagen heeft een beschermlaag liggen van Extra gloss protection

Wat ik nu vandaag zag als ik de auto voor het eerste sinds de winterprik heb gewassen was dat ik nu overal lichte krasjes zag (geen swirls)
rondom het embleem, boven m'n raam,... waarvan zouden deze plots afkomstig kunnen zijn? ik denk niet dat deze een maand of twee geleden erop zaten?
ik heb vandaag wel gemerkt dat m'n beschermlaag het aan het begeven is. ZOu het daardoor kunnen dat de defecten meer zichtbaar zijn?

Ook zag ik twee maanden geleden krasjes op m'n koplampen deze zaten enkel aan de randen. Nu vandaag zitten ze echt overal alsof ze gezandstraalt zijn :s

het is echt frusterend om nu alle defecten zo te zien en begin ik te denken dat ik verkeerd bezig ben, ik had dat vroeger allemaal niet zelfs niet met een spons :(

hopelijk zijn er hier mensen die me wat kunnen helpen!

Groet,
Wouter
 
Welkom, wss veel krassen gecamoufleerd maar lees hier veel en binnenkort kan je krassen weg toveren.:grinning:
 
Hallo allemaal!

ik ben van houthulst (woon bij m'n ouders)

voorlopig toch we zijn op zoek naar ons eigen stekje in de omgeving van kortemark nu