• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

X-Kote, kent iemand dit?

Zirx

Detailing addict
9 jul 2010
133
62
Hey medeforummers,

Ik kwam zojuist dit tegen:

[MOD]Commerciele links zijn niet toegestaan, link verwijderd[/MOD]

Het zou een soort extra laag blanke lak toevoegen aan je lak.
Kent iemand dit? Het lijkt veelbelovend, maar is het ook echt zo? :confused:
Of is het allemaal te mooi om waar te zijn?

Greetz
 
Link verwijderd, is commercieel, zie reglementen :rules

Ze brengen inderdaad een extra laag blanke laklaag aan, meer niet, leuk, zie de toegevoegde waarde er niet van.
 
Ok excuses.
Was niet mijn bedoeling, heb iig geen belangen bij het produkt of bedrijf.

Het leek me wel een uitkomst voor sommige sterk verweerde lakken oid.
 
Met X-Cote kan je met de hand een zelfvloeiende blanke laklaag aan laten brengen op een bestaande auto. Het droogt zeer snel en daarna moet het net zo behandeld worden als alle andere lakken. Het is dus geen sealant, geen krasvaste laag of iets anders, maar een nieuw laagje blanke lak. Hoe dik zo'n laag is, durf ik niet te zeggen.

Er zijn praktische toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld een single stage lak, dus van origine zonder blanke lak, kan je nu laten voorzien van een blanke laklaag, waardoor verwering minder kans maakt. Ook kan je er lokale problemen mee aanpakken, zoals kleine lakschades en krassen. Of dat ook 100% resultaat geeft weet ik niet?

In bepaalde gevallen zie ik de voordelen er wel van in, maar het product moet niet verward worden met een super sealant waardoor je auto krasvrij blijft en geen onderhoud meer nodig heeft.
 
Zirx zei:
Het leek me wel een uitkomst voor sommige sterk verweerde lakken oid.

Daar kan het inderdaad voor toegepast worden, maar meer om de verwering in de toekomst minder kans te geven. Immers is een goede polijstbeurt voldoende om sterke verwering te verwijderen. De truuk is om die verwering een halt toe te roepen en dan komt een product als X-Cote om de hoek kijken.
 
Volgens mij blijft single stage verkleuren als het eenmaal gestart is. Doe je daar dus blanke lak over dan zal het misschien inderdaad langer duren maar het nadeel is dat er niks meer aan kunt doen. Je komt er namelijk niet meer bij.
 
Ik denk idd dat je bijvoorbeeld eerst de lak moet reinigen, polijsten, en dan heb je misschien baat bij een dergelijke behandeling.

Je zal het niet andersom moeten willen doen.
Eerst dat spulletje erop smeren en dan pas kijken of de verkleuring weg is. Zo werken wij detailers niet :no

Ik kan me ook voorstellen dat je het minuscule laagje er zo weer af polijst met bijvoorbeeld Inizio.
 
De auto moet sowieso eerst een volledige behandeling krijgen, dus:

1) Wassen
2) Kleien
3) Polijsten
4) Ontvetten
5) X-Cote

Dat is volgens mij ook de standaard procedure, je kan vrij snel daarna al verder met je stappen:

6) Waxen / Sealen (glaze zal niet nodig zijn voorlopig)

Zirx zei:
Ik kan me ook voorstellen dat je het minuscule laagje er zo weer af polijst met bijvoorbeeld Inizio.


Dat is op zich een goede opmerking, alles valt of staat met de dikte van de X-Cote laag en de hardheid daarvan. Ik heb daar geen kennis van en als iemand dat zou willen weten, even contact opnemen met de mannen van X-Cote.

Wisten jullie trouwens dat X-Cote tegenover ons zat op onze oude locatie?
 
Wisten jullie trouwens dat X-Cote tegenover ons zat op onze oude locatie?

Het was me wel opgevallen dat het in Berschenhoek was ja. Soort van concullega's eigenlijk.

Voor wat het product op zich, niet echt iets voor een detailer denk ik. Eerder iets voor iemand die 1 keer in het half jaar zijn auto wil wassen met de daarbij behorende spons en wash en whine uuuh shine.

Imma stick 2 Monello en Collinite...