• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Z4; Aanvulling op mijn eerste bestelling van Carclean.com

T4R

Detailing chief
12 mei 2012
106
75
52
Hillywood
Beste Forumleden,

na veel advies van onder andere Tinus, Ralf aka McShine en de mannen van Carclean.com zelf (waarvoor GROTE dank :)^ ) gekomen tot het plaatsen van mijn eerste detailbestelling voor het mooi houden van mijn zilvergrijze Z4.
Het viel niet mee tussen alle merken keuzes te maken, voor de velgen, de trims, het leer en ga zo maar door.... mede dankzij het forum en de adviezen van genoemde mannen onderstaande bestelling gedaan:

Aantal Bestelnummer Product Carclean.com
1 101624 Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
1 101655 Gliptone - Liquid Leather Protection Conditioner - 250ml
1 101803 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition
1 101852 Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
1 100738 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
1 102210 Monello - Monello Wash & Clay Set
1 101833 C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
1 101916 C.Pro C.Quartz - CQuartz - 10ml
2 100951 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
1 100750 Carclean.com - EZ Detail Brush
1 100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1 100130 Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml
1 102097 Monello - Microfiber bundel - Trio
4 102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
1 101862 Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml
1 100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
1 100339 Valma - Velgenborstel
1 100576 Mothers Wax - Fender Well Brush

Maar toen.... ik woon tijdelijk in Lyon, Frankrijk en wilde natuurlijk mijn spulletjes graag zo snel mogelijk en in goede staat hier ontvangen.... gelukkig kwam een vriend op doorreis naar Spanje op bezoek en heeft alles voor mij meegenomen :party:

Thuis uitgepakt ziet het er als volgt uit:

IMG_0866.JPG


Heb daarbij nog een hele serie aan 'standaard' microvezeldoeken, washandschoenen, kwastjes en ander klein spul.
De glassex en turtle wax zijn verleden tijd.

Vandaag begonnen met het gebruik van de producten maar zal daarvoor een ander nieuw topic starten.

Jullie aanvullingen zijn altijd welkom!

Op mijn verlanglijstje heb ik al toegevoegd:
Ragg Topp
Wheel Woolies

Misschien nog de Wolfgang - Black Diamond Tire Gel - 473ml, lees daar altijd veel positieve reacties op.

Forumleden, bedankt voor jullie vele posts, foto's en uitleg, dat heeft mij op weg geholpen in mijn beginnende detailhobby.

Salut, Jelmer.
 
Dit is een zeer mooie start! :)^

En goed dat je je eigen goed hebt laten informeren /inlezen. :party:

En wat betreft de Black Diamond gel , gebruik hem ook vrij regelmatig tijdens de details.En ben zeer tevreden hier over.

Als je wilt ( en je bent weer in NL ) , kan je altijd een keer hier langs komen om hem een keer te testen.En zo zien of het wat voor je is ;)
 
Bedankt voor de positieve reacties.

@Smurf, top aanbod, merci!

Kan wat dat betreft niet wachten terug naar NL te komen, ook niet mbt de leuke ritten die door de forumleden van het Z3 en Z4 forum worden georganiseerd.

Salut.
 
Welkom en veel plezier ermee!
Handig dat je maat net "ff" langskwam!
Komt vast goed met je forensritten :D
 
Omdat ik een beetje koudwatervrees had ben ik tot nu toe alleen nog maar toegekomen aan mijn wasspullen en staat de rest als nieuw gewoon nog in de kast......

Maar toen was het Zaterdag 10 November, was ik gelukkig weer eens een weekendje in Nederland en had Carcleanpuntnl een DAP Clinic in de planning staan en kon ik me gelukkig nog inschrijven :)^

Met 'slechts' mijn forum kennis op zak en een tomtom die de straat nog niet kende ik op pad naar CC. Prima ontvangen in een prachtige zaak door Dennis en zijn twee collega's.

Met ongeveer 12 mannen gespannen naar de eerste uitleg geluisterd en veel, heel veel opgestoken over de verschillende fases van het stappenplan tm de sealant en de wax aan toe!

Ook de snelheden van de DAP incl de verschillende pad's, producten en verwerkingstemperaturen uitgelegd gekregen.

Lekker veel kunnen proberen en ook kunnen ervaren dat geel met forza echt niet zo bruut is als ik dacht en het om microns per hit gaat zodat ik niet direct op het blanke staal van mijn bolide zit :sob:

Complimenten aan Carclean voor de gehele dag, top locatie, uitleg waarbij niets te veel was en uiteraard de verzorging van de interne mens :)^

Uiteraard weer veel nieuwe goodies gezien maar eerst maar even het hoogst noodzakelijke aangevuld op mijn al bestaande RUIME starters pakket....

Komende vrijdagmiddag de ZZZZ eerst maar weer eens goed wassen en daarna twee dagen de garage in om eindelijk en in alle rust al mijn pads en meer te gebruiken!

Zal mijn ervaringen uiteraard met jullie delen. Grt, Jelmer.

IMG_1702.JPG
 
Z4;304973 zei:
Lekker veel kunnen proberen en ook kunnen ervaren dat geel met forza echt niet zo bruut is als ik dacht en het om microns per hit gaat zodat ik niet direct op de blanke lak van mijn bolide zit :sob:

Ik denk dat je hier een (schrijf ? ) -foutje maakt : de blanke lak zit bovenaan OVER/OP je kleurlak gespoten ;)
 
Edit, natuurlijk moet dat zijn blank staal, door m'n blanke lak of tot op de bodem en ga zo maar door :)

Aangepast, merci!