• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zandvoortse Bug

rickdrayer

Detailing rookie
14 mrt 2014
6
0
31
Ook ik zal er aan moeten geloven. Mijn naam is Rick, ik ben 21 lentes jong en ik komt uit Zandvoort Inmiddels heb ik de Citroen C1 al 2 jaar in mijn bezit en heb ik hier en daar al de nodige krassen die nou eenmaal bij een 6 jaar oude auto horen. Na het ongestoord tunen en modificeren aan de Zandvoortse Bug wil ik nu graag wat meer aandacht aan de lak gaan besteden. Want meer dan de 2 emmer methode en een autoshampoo gebruik ik nog niet.

Ik hoop hier een hoop informatie te gaan vinden.

Groetjes,

1
x40d.jpg

2
yq18.jpg

3
s8eb.jpg

4
zkms.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Thanks voor het warme welkom. Ik ga vanmiddag nadat ik een heerlijke strandwandeling heb gemaakt even wat dingen bestellen. Ik wil graag de auto een keertje gaan kleien, is het dan voldoende om de auto te wassen met de 2 emmer methode een goede washmitt vervolgens afdrogen met zo'n droogdoek en hem vervolgens te kleien met een zachte klei? Kan ik de lak hierna nog met mg schratchremover bewerken? Ik wil eigenlijk nog niet gaan waxen of polijsten dan wordt het me allemaal even te duur.
 
Welkom! Je plan is prima maar een scratchremover is ook een polijstmiddel. Welke wil je gaan gebruiken?
 
Ik ben een newbie, welke raadt je aan voor een normaal prijsje waar je eventueel ook wat kleine steenalag mee kan bewerken?
 
Inmiddels ben ik er uit. Ik ga het volgende bestellen:
102092 Monello - Wash Mitt € 13,99 € 9,99
101510 Mothers Wax - California Gold Car Wash - 946ml € 11,98 € 11,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,99 € 16,99
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 29,99 € 29,99
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49 € 15,99
102387 Monello - Disco Duo applicator pads € 3,99 € 2,99
Een schokkend totaal bedrag van: € 87,93
Ik hoop dat ik er even mee tegenaan kan

18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635145287460000000.gif
 
Ik raad je aan om de wax te vervangen voor een wax waar een cleaner in zit. Als je budget het tenminste niet toelaat om een losse cleaner te kopen.

Je hebt nu een pure wax genomen. En voor de hechting, duurzaamheid en resultaat is een cleaner vóór deze wax noodzakelijk.

Nu hebben we de pre-wax cleaner van Collinite in de aanbieding voor € 5,99. Dus als het nog past in je budget zou ik deze zeker aanschaffen:

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Pre_wax_Cleaner_No_840_473ml_CO_840_101446

Verder mis ik nog microvezeldoeken? Je zal je zal (en je pre-wax cleaner) ook uit moeten poetsen.

Succes!
 
Tim bedankt voor je advies, deze heb ik naderhand ook mee besteld die microvezeldoeken.
Ook bedankt voor je advies mbt tot het waxen. Ik heb alleen de bestelling moeten annuleren.
Heb gisteren mijn samsung s3 laten vallen, kosten 150 euro voor een nieuw scherm.
De detail kosten kan ik er dus even niet bij hebben deze maand.

Ik laat snel weer van me horen!
Greetz
 
Ai, dat is vervelend zeg. Duur grapje even je telefoon laten vallen. :(

Maar niet getreurd, het mooie weer zal de komende maanden nog wel blijven. ;)
 
Telefoon is vergoed door de verzekering dus had vorige week gelijk weer een bestelling er uit gegooid.
Dinsdag voor het eerst eens even de auto goed gewassen sinds ik de auto in mijn bezit heb (2 jaar).
Op die manier kom je een hoop inperfecties tegen, ik wil dus van de week eerst eens met Meguiars ScratchX 2.0 aan de slag gaan. Dus eerst nog even een keertje goed wassen en kleien dan scratchX en vervolgens wil ik de auto eens goed in de wax zetten.

o6y8pd.jpg


11rch92.jpg


15s7ayv.jpg


156epux.jpg