• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zaterdag aan de bak dag

bouncesters

Detailing rookie
31 jan 2014
2
0
Zaterdag wil ik mijn pearl black fiat punto eens een goede beurd geven. (geen vieze dingen jullie perverselingen ;) )
De producten die ik wil gaan gebruiken zijn de volgende.
1. Wassen Gold Class Car Wash (Mequairs)
2. Kleien (California Gold Claybar)
3. Polijsten (Mequairs ultimate polish)
4. Black Hole (Poarboy)
5. Wax (Mequairs Gold Class Coat liquid wax)

Hebben jullie nog tips of trucs waar ik rekening mee moet houden en klopt mijn volgorde wel?
Ik zal een paar foto’s plaatsen van het resultaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Na het polijsten zou je evt nog de lak kunnen ontvetten met bv Gyeon q2m prep. Alle restjes van het polijsten zijn dan weg en dat is beter voor de vervolgstappen .
 
Niet per se nodig aangezien de cleaners in Black Hole ook de restjes weg kan halen.
Je kan het gebruiken voor de inspectie maar het is niet nodig om de Black Hole beter in te laten trekken.
Dat heb ik ook nagevraagd bij Poorboy's World VS.

Zover ik weet is de Ultimate Polish ook eigenlijk een glaze dus de Black Hole is een beetje dubbelop maar het kan zeker geen kwaad.
 
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar van wat ik tot nu toe op het forum gelezen heb wordt inderdaad gezegd dat Mequairs het woordje "polish" een andere demensie geeft. Met andere woorden stap 3 polijsten, is in dit geval geen polijsten maar voeden?

De middelen die je dan wel zou kunnen gebruiken in stap 3, cleaner of polijstmiddel is afhankelijk van de staat vd lak.