• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zeemvel van poorboys world

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
gekocht hier omdat deze in promo stond en ik misschien wel wou inruilen op de autoglym waar ik nog steeds wel tevreden van ben

nu, de hamvraag
moet je deze ook eerst nat maken voor je begint met gebruik zoals die van autoglym??

groeten

Dominique
 
Een zeem is een zeem en sommigen gebruiken die ook voor de auto.
Het risico op krassen is met een zeem vele malen groter dan bij gebruik van een (lang vezelige) droogdoek van Micro Fiber.
Een nieuwe zeem is nog een beetje soepel, een gebruikte wordt steeds harder.
Nat maken laat de zeem in ieder geval wat soepeler worden, al droogt ie dan nogsteeds minder dan een doek.
Voordeel van een doek is ook dat je kunt deppen in plaats van er overheen trekken / schuiven.

Kortom; gebruik de zeem voor de ruiten (bijv. die van je huis).

Hans
 
Bestaat er een zeemvel van Poorboy's World? 8-())
Wist ik niet en kan het ook niet vinden in de shop....kijk ik erover?
Ben niet de enige zo te zien...:D
 
deze nu gekocht:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907

deze gebruik ik nu nog:
https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Aqua-Dry_Synthetische_Zeem_54x44cm_10601_100143
 
Dat is aardig verschil: microvezel vs natuurzeem
Alvorens gebruik is het altijd raadzaam om doeken een keer te wassen, zonder wasverzachter ( dat sowieso nooit doen ), ze nemen dan de volgende keer meer op.
Daarna gewoon droog gebruiken en niet als een zeem eerst nat maken ( om antwoord op de vraag te geven )
 
Ik kan me haast niet voorstellen dat je na het gebruiken van de PB doek nog terug gaat naar dat on-ding van AutoGlym. Ik had in al mijn wijsheid ook zo'n zeem gekocht, maar het is echt waardeloos drogen daarmee. Honderd keer uitwringen, laat veel water achter en die van mij liet ook nog eens allerlei pluisjes achter op de lak.:(

CC heeft 'm gelukkig om willen ruilen voor een Delerium en daar ben ik echt enorm tevreden mee!
 
dit weekend voor de eerste keer gebruikt, manmanman, wat groot!!!!
wel wat onhandig soms en het water uitwringen is ook niet makkelijk maar overal toch tevreden

de autoglym werkt voor mij nog prima
 
Je kan hem best opgevouwen gebruiken, zodanig formaat dat net goed in je hand ligt.
Is dat stuk nat draai je hem om, daarna vouw je naar een ander droog stuk.
Met zo'n doek zou je een normale wagen in een keer moeten kunnen drogen, ZONDER uitwringen.
Als je wagen goed in de wax staat eerst effekes afspoelen zonder sproeikop, het water der laten 'afglijden', dan heb je nog maar een paar druppels per paneel te drogen.
Probeer maar is, werkt SUPER. :)^

Groetjes Mini
 
wat Mini zegt, DE manier...
eerst "waterdrogen' (= sheeting van de panelen gebruiken), daarna de resterende druppels met de Delerium (of airforce blaster :party:)
 
Ik doe het ongeveer zoals Minieken zegt..eerst gebruik maken van de sheeting en tuinslang zonder sproeikop en dan drogen....persoonlijk gebruik ik wel altijd Last Touch 1:1 hierbij: droogdoek opgevouwen, beetje LT op doek sprayen en beetje op het te drogen paneel.....drogen met 1 kant van de doek en nawrijven met andere kant van de doek...paneel is dan droog....op naar het volgende...oja, eerst de verticale delen drogen, horizontale laatst.
Droogdoek moet ik nooit uitwringen.:party:
 
dat heb ik nog niet geprobeerd

het varieert na het inzepen kwa manier van afspuiten
ofwel met de lans
ofwel met de karcher maar dan staat de sproeikop anders ingesteld zodat er op lichte druk gespoten wordt

ga dat eens proberen zonder sproeikop

de auto werd in september voorzien van blue velvet
was al tijd niet meer gewassen door het weer
dit weekend gewassen, vreesde voor de wax en beading
maar s'avonds kreeg ik al door de natuur terug bevestiging en door de wax beading :)^