• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeer vuile auto <--> Absoluut nieuw basismateriaal

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Aangezien we nu terug een (mooiere) oprit hebben in plaats van aarde ben ik van plan om mijn wagen eens terug wat mooier te zetten.
Door het krappe budget heb ik wat basismateriaal gekocht bij de plaatselijke schilder die toevallig ook Meguiar verkoopt (mijn oprechte excuses carclean, maar als het budget het terug toelaat bezoek ik zeker de webshop :)^ )

Dit is het volgende dat ik heb:
- Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo
- Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
- Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel
- Valma Velgenborstel
- Nilfisk hogedruk
- 2 (zwarte) emmers
- een spons (voor de vuile onderkant dacht ik)
- ... en natuurlijk helder kraanwater

Zijn er zo van die dingen die ik indachtig moet houden van nieuw materiaal of zijn er verder tips&tricks?
De howto's heb ik gelezen, maar misschien zijn er zaken die er niet expleciet instaan.
Als het resultaat mij wat aanstaat plaats ik wel een fotootje :party:
 
Mitt of spons, zoveel gaat het niet uitmaken als het echt over de ONDERkant gaat.

Ik doe de onderkant ook gewoon met een spons, niemand die er iets van ziet. En een spons heeft een vlakker oppervlak, waardoor je dus zeker op elk plekje komt.

Als het over zichtbare delen gaat zoals deuropeningen zou ik toch ook voor een goedkope mitt gaan.

Voor de rest zou ik eerst beginnen met een goede 20 minuten te spuiten met de hogedruk reiniger. Lijkt lang maar het gaat alleen maar helpen. Ga zeker de wagen 2 keer rond met je HD voordat je begint met wassen.

Ververs je spoelwater tussendoor zeker ook een keer.

Daarna als je terug wat meer tijd hebt, zeker opnieuw kleien, cleanen en waxen ! :cool:
 
Ik ben net klaar met de buitenkant van de wagen.
Ik ben toch aangenaam verrast door de werking van de producten (zowel washmit, miracle dryer, als de shampoo zelf)

Nu heb ik terug een paar vragen:
- Hoe was je best de miracle dryer en washmit, ik heb er ergens iets over gelezen, maar weet niet meer waar (geen droogkast ter beschikking)
- Dus na een volgende wasbeurt is het goed te clayen, ik moet wel zeggen dat er nu teerplekjes en wat plekjes van insecten er nog instaan. Moet ik daar terug speciale producten voor kopen of mag ik daar gewoon over gaan?
 
Microvezel producten wassen op max. 40 graden (af en toe mag wel iets warmer),
zonder wasverzachter (gaan ze 'vol' van zitten) en liefts zonder bleekmiddel.
Gewoon in de wasmachine, bij voorkeur met een vloeibaar wasmiddel.