• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zero2Fear - BMW 320d M

Zero2Fear

Detailing trainee
3 mei 2016
2
22
Hoi allemaal,

Ik ben Sander, 28jr en rij een BMW 320D vol M;

13087195_10154105892076168_4359042925057657728_o.jpg


De auto heeft wat gebruikssporen aan binnen en buitekant, maar gelukkig heb je daar een leuk projectje aan.

Ik heb veel hulp van een vriend, maar voor sommige dingen zal ik wel even wat vragen stellen of wat lopen rondneuzen op t forum.

Gr Sander
 
Thanks voor het warme welkom haha.

Ik sta nu op het punt om m'n collectie schoonmaakmiddelen wat uit te breiden. Ik heb nu bathe+ voor het wassen, non ferro en aquafobia. Gisteren voor het eerst met monello klei bezig geweest. De auto voelt weer lekker zacht aan.

Nu word m'n volgende aankopen denk ik:

Poorboys Apc
Wat lege spuitflessen van monello, 700ml x3
Een grotere droogdoek van monello
Poorboys spray&gloss
Monello pluche Verde trio set

Wat ook op de lijst staat is een HD met foamlans. Ik ga hem alleen voor de auto wassen gebruiken en vind dan 200+ wel een beetje duur. Is een entry nilfisk al niet voldoende? Zoals de c110? Ik heb van het weekend een oude hd geleend en met 5mtr slang was het wel 2x verzetten om de touring te wassen, maar het werkte wel.

Of is 110bar niet voldoende voor 'n foamlans, of werkt juist 130bar net iets beter? Anders neig ik naar de 130.2-8. Alleen het verschil van 100 euro + foam +lans is bij elkaar al 250 +/-.

Hulp van ervaren mensen is gewenst haha :D thanks alvast!
 
Ik gebruik een Karcher die ook 110 bar geeft en ik krijg er behoorlijk dik schuim uit als ik de Monello Lancia goed instel.

Een paar tips voor goede foam :

Meng de foam met warm water in de mengfles.
Gebruik niet een overdreven mengverhouding. Te veel is ook niet goed.
Speel een beetje met mengverhouding en stelknop op foamlans.

Hier Apple iFoam in Monello Lancia 1:10 mengverhouding op Karcher K2 (110 bar) met de stelknop op het laagste zeepverbruik.
Mitsubishi Colt 2016-04-02-1.JPG
 
Laagste instelling is bij mij 1 slag.

Als ik het goed probeer uit te leggen dan is dit het,

De groene draaiknop kan iets meer dan 3x een rondje draaien waarbij ingedraaid de dikste schuim komt en uitgedraaid inderdaad eigenlijk alleen maar water. Mijn laagste zeepverbruik instelling is dan uitdraaien en dan 1 rondje indraaien.

Dus een 33% instelling als het ware
 
  • Leuk
Reactions: Jansen