• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn er mogelijkheden om (draadloos) machinaal te werken excent of rotary

CaBBy-Tdi

Detailing rookie
25 aug 2009
3
0
Ik vroeg me gewoon af of er draadloze toestellen bestaan?

Dus bij deze...

Als iemand wat weet, hoor ik het graag.

Ps: mag van Aldi/Lidl toestel tot DeWalt prijsklassse zijn..
 
om kort en bondig te zijn..

nee er zijn niet echt draadloze apparaten die in staat zijn om echt te polijsten
 
Die zijn er inderdaad niet, Ferm had ooit een cordless polisher, maar de naam is niet juist gekozen, het is meer een cordless waxer. Ik heb er 1, je kunt er prima de auto mee waxen, that's all.
Polijsten kost veel kracht/vermogen achterelkaar, als je dat draadloos gaat doen, moet er een krachtige accu op = zwaar = lastig werken.
 
ja zo'n ding heb ik ook nog liggen, klein ecentrisch apparaatje, en zo ong dezelfde als de megs cordless orbital buffer.

heb dat ding al jaren niet meer gebruikt, met de dap gaat het veel beter.
 
adrie, kan je hem ook niet gebruiken om bijvoorbeeld na te bewerken als er met de rotary overheen bent geweest (zeg maar met zwart en finale) mocht je hologrammen hebben?
 
De Ferm is EXACT hetzelfde als de Meguiar's machine, alleen het prijsverschil was 160,- euro 8-()) de Ferm 30,- euro de Meg's variant 189,- ,maar dan kreeg je er een tas en een extra accu bij.
Deze machine is echt enkel en alleen gescikt voor waxen aanbrengen, wanneer je wat druk zet, is de roterende beweging weg en de excentrische beweging ook veel minder, dus echt totaal nutteloos, ook voor finishen.
 
ik sluit me bij stimpy aan, ik heb jaren terug een van ferm gekocht , die van meg wat heel wat duurder.
als je een beetje druk zet roteert ie al niet meer, dus voor de swirls en diepere krasjes zeg ik neem een dap, voor het aanbrengen van wax is ie wel redelijk goed, met een opgeladen accu doe je 1 auto mee.
maar leuk voor de heb en meer niet.....:-"
 
Draadloos? :D

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Gewoon met de DAP500 een vaste wax aanbrengen is ook mogelijk. Heb het zelf al een paar keer gedaan en ik moet zeggen dat het me niet is tegengevallen.

Voordeel is dat je de wax veel gelijkmatiger verspreidt.

Benodigdheden:

- dap500
- rode of zwarte lc pad
- (vaste) wax.
- doek

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wrijf met je vinger door de pot vaste wax heen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Smeer deze op de pad
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zet de DAP op de laagste stand (1) en verspreidt de wax over de lak heen. Je hoeft helemaal geen kracht te zetten, laat de machine het werk doen.
Na het curen van de wax (swipetest) het residu afnemen met een microfiberdoek.
 
moraal van het verhaal: je moet stroom hebben!

en indd patrick, dat is prima mogelijk

zo heb ik met de rotary, een laagje collinite 845 aangebracht

heb alleen het idee dat het economischer is, om het met de hand te doen