• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zucht, weer een beginner!

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
Hallo Forummers:D

Zal me even snel voorstellen, ik ben Frank 19 jaar, en heb een Skoda, en een Honda Hornet:party:

Nu gaat het hier om de Skoda, welke na 9 jaar toch wel her en der een plekje heeft.

Ik heb de auto sinds eind vorig jaar in mijn bezit, en heb haar tot nu toe gepoetst met Turtle wax, maar wil nu toch een stapje verder gaano:)

Ik heb wat dingen uitgezocht, en wil vragen of jullie er eens naar willen kijken.

Het is een Zwarte Skoda, mocht dit nog interresant zijn.
Bestellijstje.png



Tips zijn altijd welkom:party:
 
Als doeken zou ik gaan voor de doeken van monello, deze zijn zeer goed prijs/kwaliteit! Als wax zou de Pb Natty's blue ook geen slechte keuze zijn. Is makkelijk aan te bregen en uit te poetsen. Als glaze gebruik ik de black hole van poorboys.
Ik zou ook kijken naar een goede shampoo.
 
Mooie beginnerslijst ! Goede keuze qua producten, de Mothers spullen komen (jammer genoeg) niet veel aan de orde maar wat ik ervan heb gebruikt beviel erg goed.

Zelf zou ik wel de FX SynWax "vervangen" voor de Natty's. Dit omdat de Natty's naar mijn mening een wat langere standtijd heeft dan de SynWax.
Datzelfde geldt ook voor de gekozen droogdoek, de Mothers heeft zo'n wafeltjes structuur waar ik persoonlijk slechte ervaringen mee heb. Als alternatief zou je kunnen kiezen voor de Monello Senza Acqua Drying Towel of de Delerium drying towel.
 
Welkom !!

Met zulke produkten kan je niet veel mis doen .

Ik zou de fx synwax vervangen door de top coat , anders heeft "step2" geen zin , de fx synwax bevat oplosmiddelen namelijk en dan is "step2" voor niks geweest.

Doeken : misschien beter voor enkele doeken meer gaan :
https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_Trio_MPV0103_102088

kleiset : voor 1 auto zal je niet toekomen met het glijmiddel : verdunnen 1/1 en goed sprayen-nat houden tijdens het kleien.

Heb je al een droogdoek ? Deze is geen droogdoek , maar kan er wel voor dienen :
(niet zo groot als een "echte" en je zal deze misschen eens moeten uitwringen , maar zelf vind ik de droogdoeken iets te groot om makkelijk mee te werken )
Meestal neem ik er 2 van deze : de eerste om het meeste water weg te wrjven en de 2e om echt goed te drogen....De praktijk zal het je echter leren wat het beste is : 1 grote of 2 kleine :-"
https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Bianco_45x65cm_MPB0101_102089

Na het kleien zou ik de lak wel nog wat properder maken met prof. polish ivm marring door de klei .
 
Als deze clay marring veroorzaakt op een VAG lak dan kan hij veel beter direct kiezen voor een ander merk clay.
Wil je op safe spelen, ga dan voor de Elastic clay van Poorboy's en als clay lube de Spray & Wipe.
Aan 475ml S&W heb je zeker genoeg voor een Sköda.
 
Juffer1 zei:
Als deze clay marring veroorzaakt op een VAG lak dan kan hij veel beter direct kiezen voor een ander merk clay.
Wil je op safe spelen, ga dan voor de Elastic clay van Poorboy's en als clay lube de Spray & Wipe.
Aan 475ml S&W heb je zeker genoeg voor een Sköda.

475 ml voor een auto van 9 jaar ?????????, geloof ik nooit .

De klei van Mothers is zeker niet grof te noemen , veruit de zachtste die ik in handen heb gehad , maar dat maakt ieder voor zich uit natuurlijk. Zelf heb ik die andere klei nog nooit gebruikt , dus kan het ook niet vergelijken.

Zoek anders ff met de zoekfunktie welke klei groffer of fijner is dan gemiddeld.
 
Juffer1 zei:
Datzelfde geldt ook voor de gekozen droogdoek, de Mothers heeft zo'n wafeltjes structuur waar ik persoonlijk slechte ervaringen mee heb. Als alternatief zou je kunnen kiezen voor de Monello Senza Acqua Drying Towel of de Delirium drying towel.

Hij bedoelde toch echt deze:
Mothers Wax Quick Detail Towel - 50,8x60,9cm KLIK
 
grandscenicman zei:
475 ml voor een auto van 9 jaar ?????????, geloof ik nooit .

De klei van Mothers is zeker niet grof te noemen

Ja, dat gaat in zeker kunnen redden. Die 475ml wordt 1:1 aangelengd waardoor je 950 ml eindproduct hebt. Daar moet je dat zeker mee kunnen redden.

Wat betreft de clay, jij geeft zelf aan dat deze clay marring geeft aangezien jij ook adviseerd om na het clayen PP te gebruiken om de marring te verwijderen :weetniet
 
Juffer1 zei:
Ja, dat gaat ie zeker kunnen redden. Die 475ml wordt 1:1 aangelengd waardoor je 950 ml eindproduct hebt. Daar moet je dat zeker mee kunnen redden.

Als je het nog moet verdunnen is het wel voldoende , ik ging er vanuit dat je met 475 ml (in totaal) zou gebruiken , daarom mijn reactie :schaam
 
Zo wat een reacties gelijk haha:D

Ik moet dus nu even op een rijtje gaan zetten wat ik nodig heb en in welke stappen:

Ik heb thuis de beschikking over een hoge druk spuit mocht dat nodig zijn:)^

stap 1:

Wassen, ik verkoop zelf op mn werk valma wash en shine, en heb daar tot nu toe altijd alles mee gewassen:-"

Stap 2: KLeien, moet die lubricant van Mothers dus nog verdunt worden? heb ik daar een aparte spuitfles voor nodig? Mothers levert dus ook een doek mee, scheelt weer,^^ Kan ik er van uitgaan dat ik met dit claybar systeem de auto maar 1x kan doen?

Stap 3:

Sealer en glaze

Stap 4: Wax, of een echte sealant?

Ik ben nog een beginner, en wil er niet gelijk 200 euro aan uitgeven$$) dus een beetje Budget gebonden ben ik wel,^^


Als ik dit nu allemaal gedaan heb, en de auto is over 4 weken weer vies, moet ik dan het hele plan weer van voor af aan doen of?

Grtz
 
Met die claybar zou je vaker dan 1x je auto moeten kunnen behandelen, hoe vaak hangt af van hoe vies de clay wordt.

Wax of sealant is een persoonlijke keuze en ook afhankelijk van je budget.

Wel zou ik na een goede "poetsbeurt" direct stoppen met het wassen met deze shampoo.
Deze shampoo is namelijk bewonder agressief en stript je wax / sealant laag behoorlijk
 
Tnx allemaal,^^

Omdat dit niet echt meer bij voorstellen hoort, ga ik wel even een topic openen in het stappenplan gedeelte, met een foto van de auto er bij:)^