• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwaardere combi op heel deel ?

gerard_nl

Detailing addict
16 dec 2009
69
52
Heren,

ik ben zo langzaamaan aan het oefenen geslagen met de rotary op mijn vriendin zijn wagen.
(geen ramp als ik de lak verklooi hahaha)

tot nu toe zijn de resultaten uitstekend.
echter gebruik ik de css pads, de witte met monello mezzo geeft voldoende correctie om 90% van de defecten eruit te halen.

voor sommige plekjes is dat net niet genoeg.

kan ik daar de witte pad met inizio gebruiken, of een oranje met inizio, en daarna een witte met mezzo ?
en kan ik dat lokaal doen alleen op de aandachtsplekken of moet ik de gehel delen doen om het later niet te zien ?

laatste vraag, is het een probleem de inizio en daarna de mezzo te gebuiken op dezelfde pad ?
2 pads lijkt me beter, echter heb ik er nu maar 1 voorhanden.

hoor het graag
 
gerard_nl zei:
mijn vriendin zijn wagen.
Wa is't nou?

On-topic:
Je kunt een zwaardere combo pakken door een andere pad of een zwaarder polijstmiddel.
Een 'zwaardere' pad zal meer impact hebben dan een zwaarder polijstmiddel.

Een lichter polijstmiddel op een pad waar je net een zwaarder product op hebt gebruikt, zou ik niet doen.
Gewoon even reinigen en drogen. Of wat extra pads aanschaffen.
 
Je kan de witte of zelfs oranje pad met inizio gebruiken, en daarna de witte met mezzo; prima volgorde.
Dit kan je lokaal doen waar het nodig is.

Dezelfde pad gebruiken om eerst inizio en daarna mezzo toe te passen kan, maar maak hem dan wel eerst even goed schoon (dasty/afwasmiddel en goed uitspoelen/wringen) en drogen. Een 2e pad hoeft dan niet perse.
 
ik zou niet inizio EN mezzo op 1 pad proberen..

zelf gebruik ik eigenlijk maar 3 pad's op de rotary, een witte + zwarte+light cut wol

ik vind het fijner om na wit+mezzo, naar wol+inizio over te stappen, als wit+mezzo niet genoeg is..

inizio op oranje zou moeten werken, op wit zou ik niet doen.. ik heb het gevoel dat inizio het lekkerder doet met een aggresievere pad..
dit kan overigens persoonlijk zijn, maar ik krijg dat gevoel..

en als je het lang genoeg door werk, laat het niet eens zo GEK veer hologrammen na
 
mocht wit+mezzo niet genoeg zijn (zal het ook in me eerste post eens aanpassen)

het staat een beetje beroerd indd

thnx voor opletten:)^
 
aron147 zei:
ik zou niet inizio EN mezzo op 1 pad proberen..

Als je de pad schoonmaakt tussendoor maakt het niet uit; is hetzelfde als je een andere pad zou gebruiken.
2 pads werkt alleen iets sneller omdat je dan tussendoor niet de pads schoonmaakt.