• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart smeer op de Mother's Wheelbrush

Camiel

Detailing rookie
8 jan 2013
420
0
Ha!


Ik ben weer eens niet zo slim geweest :D

Net van mijn klassieke brommer even het vliegwielkapje gepolijst. Dat heb ik 4 jaar geleden al eens gedaan, maar hij is weer dusdanig geoxideerd dat hij eigenlijk geschuurd moet worden. Maargoed, toch even mijn Mother's Mag&Alu polish testen.

Nu zat er veel smeer op het kapje, kettingvet, olie etc. Dus hoe krijg je dat schoon? APC, wheelbrush erbij en gaan!


Polijsten ging prima! Zoals ik al zei, dient nog wat opgeschuurd te worden maargoed. De wheelbrush is alleen wel pikzwart geworden van het smeer. Hardnekkig smeer, echt tussen de haarpunten, dat er met 1:4 APC niet af gaat. Want je kunt hem ook zo moeilijk schoon borstelen, een borstel.


Hij ligt nu te weken in een sopje van het water en APC, maar iemand nog suggesties om de zwarte zooi van mijn Wheelbrush af te halen?


Thanks!
 
Ik heb dit ook gehad toen mijn clio een lekke stofhoes bleek te hebben en mijn velg vol vet zat geslingerd.
Ik heb toen een halve fles WD40 leeggespoten op mijn EZ detail borstel. De Wd40 neemt het plakkerige vet met zich mee, daarna heb ik de borstel ontvet met APC.
 
op de zaak gebruiken wij remmenreiniger maar ik denk dat je weelbrush dan niet meer heel blijft misschien een klein stukje proberen.
 
Voor dat soort vieze klusjes gebruik ik een goedkope werkborstel van de supermarkt, die ik niet voor "schonere" klusjes gebruik:
000682974_001_171160_200.jpg


Maar goed, daar heb je achteraf natuurlijk weinig aan.
Meer dan de borstel laten weken in APC 1:4 kan ik ook niet bedenken.
 
zoals ik al aangeef, spuit er wd40 of iets anders olieachtigs op, dan zul je zien dat je het vet er zo vanaf spuit. Daarna is je borstel wel spekvet, dus ff ontvetten met APC ofzo:grinning:
 
Oppassen met Dasty. Het is al vaker naar voren gekomen in diverse topics. Dasty is prima spul (ik gebruik het ook), maar gebruik het met je verstand. Ik heb ook kwasten met gelijksoortige haren als de wheelbrush, maar deze heb ik na het schoonmaken met dasty kunnen weggooien. De haren waren helemaal ruw geworden (uitgebeten).
 
Heb uiteindelijk remmenreiniger en APC gebruikt en heb hem volgens mij nu wel vrij schoon! Geeft iig geen zwarte smeerzooi meer af.


Thanks heren!