• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte (roet) pitjes op Mohs coating

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Sinds Januari heb ik de witte bedrijfs focus in de Mohs coating staan. De laatste weken zie ik echter steeds meer zwarte pitjes op de lak komen. Dit is vooral op de achterklep, boven de achterste wielkuipen en op het achterste gedeelte van het dak.
Op de voorportieren en motorkap heb ik daar geen last van.

Deze pitjes zijn 1mm groot en ik vermoed zelf dat het roet is (vanuit de uitlaat). Deze pitjes gaan er met normaal foamen (Artico) en wassen (Bathe, Bathe+, BTBM, sour Power) niet af, ook niet met Iron-X.
Wanneer ik de auto heb gewassen en naloop met spray & wipe icm een droogdoek en hard boek verdwijnen ze wel, maar de volgende wasbeurt zit alles er weer onder.

In hoeverre is het veilig voor de coating om een product zoals Gyeon tar op de coating te gebruiken ?
 
In principe is dit totaal veilig,Gyeon Tar is speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van teervlekjes en zou de coating niet aantasten. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ondanks dat Tar zoveel mogelijk pH neutraal is geformuleerd is het handiger om specifiek te werk te gaan. Spray het op een doekje en zachtjes wrijven op het plekje, niet het hele paneel insprayen en in laten werken.

Reageert een de-ironiser helemaal niet? Zo niet dan is het geen spoorslag en zal het waarschijnlijk met een tar remover weg te halen zijn.
Zijn de puntjes voelbaar?
 
De pitjes zijn niet te voelen
Het stomme is dat het met stevig wassen/boenen met de washandschoen niet weggaat, maar als ik wrijf met m'n vinger gaat het deels wel weg

Gr. wilma
 
De de-ironiser doet helemaal niks, er is geen enkele verkleuring te zien.

Op de deuren loop ik ook wel eens teerplekjes op maar als ik daarop boen worden ze eerst bruin voor ze verdwijnen, dat is met de pitjes op de achterklep niet het geval.