• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pietbel

Detailing chief
9 mei 2016
44
75
30
Een week of wat geleden ben ik afgereisd naar Berkel en Rodenrijs, naar de showroom van Carclean om informatie te winnen over de DAP500/DAP900. Voor mij een aardige tippel (Urk-rodenrijs is toch al snel anderhalf á twee uur rijden.) Maar het was het allemaal waard. De mannen van carclean hebben wederom bewezen dat ze zeer klantvriendelijk en eerlijk zijn!
Ik kwam hier, enigszins ingelezen, binnen gewandeld om informatie te winnen over de aanschaf van m'n eerste polijstmachine. Hier ben ik zeer vakkundig geholpen, alles werd goed en duidelijk uitgelegd en voorgedaan. Daarna mocht ik zelf even de machine voelen en proberen op de hiervoor bestemde panelen en kreeg ik extra tips mee om op te letten. Mede door deze uitleg ben ik aan het einde van de middag naar buiten gewandeld als trotse eigenaar van een DAP900 V3 met bijbehorende accessoires en verschillende extra middelen. Dus bij deze nog een keer, super service van Carclean!!

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver om de machine eindelijk eens goed te proberen. (ik heb de machine al eenmaal eerder geprobeerd, alleen heb ik hier helaas geen foto's of verslag van.)
De zwarte Seat Ibiza van een kameraad van me was super oefenmateriaal om de machine en het polijsten eens goed uit te proberen en onder de knie te krijgen. De auto had flink veel swirls en een aantal flinke krassen en kon zeker een detail gebruiken haha.

De auto voor de detail:
IMG_3212.JPG
IMG_3214.JPG

Een hele dikke kras op het zijscherm van een fietser die tegen de auto was gevallen.
IMG_3216.JPG

Een rare kras op de zijkant van de auto (Vanaf het achterlicht tot ver voorbij de tankdop, ongeveer ter hoogte van het einde van de wielkas)
IMG_3218.JPG

IMG_3219.JPG

Veel krasjes op de achterklep en bumper.
IMG_3221.JPG

IMG_3226.JPG

IMG_3222.JPG

Heel veel krasjes in en rond de handvaten.
IMG_3223.JPG


De dag rond 9:00 begonnen. De auto helemaal grondig gewassen, gekleid, opnieuw gewassen en goed gedroogd. De velgen behandeld met non-ferro en een borstel. (note to self: eerst goed schoonmaken en daarna pas non-ferro. Nu had ik de velgen tweemaal ingespoten voordat ik het benodigde effect kreeg.)

De auto afgeplakt waar nodig en begonnen met polijsten. Eerst begonnen met mezzo op oranje. Dit bleek onvoldoende, en ik kwam er achter dat de lak behoorlijk hard was om goed doorheen te komen. Verder gegaan met veloce op geel en dit bleek beter te gaan. Toch waren er op sommige plekken twee hits nodig om 'm mooi te krijgen. Op de echte probleemplekken iets langer doorgegaan om de krassen ook allemaal goed weg te werken (daar waar mogelijk natuurlijk).

Nadat de hele auto met Veloce was gedaan ben ik verder gegaan met Finale op wit. Daarna black hole op zwart om de auto nog net dat extra'tje mee te geven en om de oneffenheden die er nog in zaten ook helemaal weg te werken.
Rond 17:00 De auto afgemaakt met een mooi laagje Natty's paste wax. Als laatste de banden nog even gedaan met banden zwart van pa. (Aanbevelingen voor een beter middel/combi op de banden zijn van harte welkom ;))

Het eindresultaat:
IMG_3232.JPG
IMG_3234.JPG

De kras zelf was te diep (was ook meer een deuk als en kras overigens) maar de schade rondom wel mooi weg kunnen werken.
IMG_3239.JPG
De 'kras' op de achterkant is voor bijna 90% weggewerkt
IMG_3241.JPG
IMG_3243.JPG
De krasjes op de achterkant zijn volledig weg
IMG_3245.JPG
IMG_3246.JPG
IMG_3252.JPG
IMG_3237.JPG


Al met al een mooi resultaat(al zeg ik het zelf) na een fijn dagje oefenen met de nieuwe DAP.
 

Bijlagen

  • IMG_3253.JPG
    IMG_3253.JPG
    318,7 KB · Weergaven: 196
Ziet er weer netjes uit! Mooi resultaat weer! Zal je kameraad wel weer blij mee zijn. Wel gezegd dat de wasstraat nu verboden is? ;)
 
Thanks voor de reacties! ;)

Ziet er weer netjes uit! Mooi resultaat weer! Zal je kameraad wel weer blij mee zijn. Wel gezegd dat de wasstraat nu verboden is? ;)
Ik heb het gezegd maar zal het nog even extra benadrukken haha

Mooi resultaat. Blijft een leuke auto om te zien.
Zekers! Ook een lekkere oefenauto zo, geen stootstrips en een flink aantal rondingen om de houding van de machine goed uit te proberen
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
Mooi resultaat, zeker als je in aanmerking neemt dat je nog maar net begonnen bent met detailen.
 
Mooi resultaat, zeker als je in aanmerking neemt dat je nog maar net begonnen bent met detailen.
Voor een 'eerste' keer heb je een prachtig resultaat geboekt. Petje af!
Thanks!

Een durf je nu aan je eigen auto te beginnen? ;)
M'n eigen auto heb ik een tijd geleden helemaal met de hand gedaan: https://forum.Carclean.com/threads/suzuki-swift-weer-rood.16798/
Die staat er op het moment nog behoorlijk goed bij, maar zo vlak voor de winter krijgt ie nog wel een grote beurt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
Heel mooi resultaat en blijkbaat goed doorgewerkt. Mij zou dan van 09:00 tot 17:00 niet gelukt zijn ... :confused:
Met vriendelijke groeten, Alex
Thanks! Ik had er ook wel hulp bij hoor ;) Als ik het helemaal alleen had moeten doen had het me ook niet gelukt..