• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte wielen

Emiel866

Detailing rookie
9 mrt 2011
118
0
Goedeavond,

Ik heb momenteel een set zwart gepoedercoate Speedline GT MKII's onder de Bravo zitten, deze zijn in 2012 gepoedercoat in hoogglans zwart met een blanke lak laag.
Echter heb ik ze het hele jaar gewassen met een emmer heet water, PB Super Slick, Mothers Wheel Brush en EZ Wheel Borstel.
3 weken geleden heb ik ze allemaal moeten polijsten omdat de velgen compleet vol met swirls zaten..
Dit wil ik eigenlijk niet elk jaar doen.

Dus nu is m'n vraag welke producten kan ik hier het beste voor gebruiken?
PB Wheel Cleaner? Tast deze de waxlaag niet aan? Ik heb laatst de witte velgenhandschoen besteld, zou dit al schelen?
En dan eerst Wheel Cleaner erop spuiten zodat de meeste remstof afgevoerd word?
De remstof lijkt me de meeste waskrassen te veroorzaken? Vooral op de Evo is dit erg met zwarte wielen..

Het gaat om deze wielen, 5 Spakers dus makkelijk om bij het velgbed te komen.

P1130003.jpg


P4060056.jpg


Onder de Evo zitten hoogglans zwarte Team Dynamics Pro Races, deze zijn meer spaaks dus niet zo makkelijk schoon te houden.

PicsArt_1350843762955.jpg


Alvast super bedankt!
Gr Emiel
 
Voor hoogglans velgen zoals deze zou ik persoonlijk deze erop doen: https://www.Carclean.com/product/C_Pro_C_Quartz/CQuartz_10ml_CQRTZ10_101916
 
Schoonmaken kan gewoon met een, desnoods ph neutrale en/of zuurvrije, velgenreiniger. Of als de velgen reeds beschermt zijn, dan volstaat het restant van het waswater wat je eerst hebt gebruikt voor de auto.
I.p.v. een velgenborstel, zou je ook een zachte washmitt en/of woolmitt kunnen gebruiken.
Zelf gebruik ik de Dodo Juice SN Merino Wheel mitt en/of de Wheel Woolies voor het velgbed

DSC_2777_zps2e4598c1.jpg


Zie ook mijn review

De velgen gewoon polijsten met de producten die je ook voor de lak gebruikt.

Een wax, al dan niet speciaal voor velgen, beschermt niet tegen swirls of krasjes.
Wil je een duurzamere bescherming die de kans op swirls of kleine waskrasjes minder maakt, dan zou je kunnen kijken naar een coating zoals DLUX.
 
Op zwart ga je nu eenmaal sneller die swirls zien......het ligt niet aan de borstels , eerder het poetsen zelf .
In het vervolg de velgen eerst wat laten inweken en afspuiten met de tuinslang/hoge druk voor je effectief met de washandschoen/borstels aan de slag gaat.(net zoals je de auto eerst foamt en na spoelen/afspuiten pas begint met de 2EM)
@Patrick : volgende keer die slotbout thv je ventiel plaatsen , staat net ff wat mooier :ja
 
Nick, die DJ washmitt heb ik laatst besteld, nog niet uitgeprobeerd. Eerst de wielen gewassen, Iron xed, gekleid en daarna allemaal gepolijst met de Dap, blauwe cone, groene en zwarte pad met SSR 2 & 1 en dat voldeed.
Daarna PB Black hole en 2 lagen PB Wheel sealant.
Misschien was de Black Hole overkill maar ik was toch bezig.

Misschien een idee om toch de PB wheel cleaner te bestellen, aanlengen met water en insprayen om zoveel mogelijk remstof te verwijderen en na het wassen van de auto de wielen te wassen met de DJ?

DLUX is een harde coating toch? Met lange curetijd? Dan wordt dat een project voor volgende wintrr dan...
 
Hey Emiel

Ik gebruik Pb wheelsealent op mijn zwarte vegen, en de remstof heeft bijna geen hechting op mijn velgen.
Heb nu de valet pro bilberry safe wheel cleaner besteld, deze is ook mild voor de wax.
Velgen maak ik schoon met de EZ borstel voor de binnenzijde,en de buitenzijde met een Carclean.com Four finger wool wheel mitt.
Hier kun je ook heel makkelijk mee achter je spaken komen.
Heb ook nog de d-lux staan om eens te proberen,maar ben heel tevreden met de wheelsealent .
Je zou ook een laagje reload aan kunnen brengen.
 
Wheelsealent werk inderdaad erg goed, even eroverheen met de HD en 90% van al het vuil is weg. Dan even snel met een mitt erover en klaar ben je.