|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Met de Meguiar's NXT Glass Cleaner of de Glass Cleaner uit de detailer lijn van Meguiar's kun je streeploos de ramen reinigen. Maar het blijkt in de praktijk dat niet iedereen dit lukt. Met de onderstaande stappen en hulpmiddelen zijn je ramen gegarandeerd streeploos schoon!  Mensen maken de fout om de glasreiniger direct op de ramen te sprayen, dit is onnodig en je verbruikt teveel product! Wat heb je nodig: - Meguiar's NXT Glass Cleaner of de Glass Cleaner uit de detailer lijn van Meguiar's - Een Even Coat Applicator (ECA) of een Glass Towel van Meguiar's (maken ze helaas niet meer  ) - Een goede en schone badstof handdoek (Terry towel is hier perfect voor) Hoe ga je te werk: Spray de glasreiniger op de ECA, een aantal sprays is genoeg  Maak met de glasreiniger bevochtigde ECA de ramen schoon, spray eventueel na een aantal ramen de ECA weer met glasreiniger.   Maak met de handdoek of Terry Towel het raam droog, neem daarna een droog stuk van de doek en wrijf het raam nog eens na.   En voilá streeploos schoon!  Met deze methode heb je zoals gezegd een streeploos resultaat en je vebruikt zeer weinig product, met mijn fles NXT Glass Cleaner heb ik al 15 auto's gedaan en de fles is net half leeg (of half vol voor de positievelingen onder ons  ) Succes! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-5-2008
|
Mooie review! Vaak zie je bijna iedereen het product direct op de ramen sprayen. Ook zie je het bij de spraywax en Ultimate Quick Detailer. Laatst nog een frans filmpje gezien. Het lijkt wel alsof hij zijn halve bus Brillance Eclair Ultime op een halve motorkap leeg spoot.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik heb het idee dat als ik het op een ECA spuit, dat er niets op mn ruiten terecht komt... Ik spuit het nu vanuit de detailer fles (Glass cleaner concentrate) op de ruiten en neem het af met een glas doek van Meguiar's . Kan het trouwens kwaad voor de waxlaag? Er komt wel eens een nevel (wind) op het dak terecht. Toch maar eens een keertje op z'n Stimpy's proberen dan... Patrick
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Zoals je kan zien op de foto's komt er echt genoeg op de ruiten. Het tast volgens mij wel je waxlaag omdat het natuurlijk ook ontvet daarom is sprayen op die ECA ook van belang. Het wel jammer dat ze due Duo-Fibres eruit geknikkerd hebben, gelukkig heb ik nog 2 reserves Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
De Glass Cleaner Concentrate heeft een lichte solvent in zich (ruik er maar eens naar). Je wax zal het niet erg leuk vinden, maar als het een neveltje is kan het weinig kwaad. De vluchtige middelen zijn dan allang naar de ozonlaag vertrokken. :d I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Goede uitleg... Ramen - of zeg maar eigenlijk maar glas - is sowieso lastig streeploos te krijgen. Het lukt (mij) dus wel, maar het is best een hoop werk eigenlijk. Heb zelf goede ervaringen met de glasreinigers in schuimvorm (werkt makkelijker dan Glassex e.d. IMO) en de polishes als TW Clearvue. Maar die laatste heeft weer het nadeel dat je op moet letten dat het niet op de rubbers komt, want die slaan dan wit uit. Reden waarom ik het niet fijn vind voor de binnenkant van de auto... Misschien dit ook maar eens proberen... Of Diamondite moet met een polish komen die niet stoft en niet aan de rubbers hecht...? Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
Op de een of andere manier krijg ik mijn ramen altijd streeploos schoon. Het enige dat ik gebruik is roze Dasty van de Wibra in combinatie met de Glass Towel van Meguiar's. Apart dat anderen hier zoveel moeite mee hebben. Kan het type glas ook van invloed zijn? Joost
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dibbuz schreef:Het wel jammer dat ze due Duo-Fibres eruit geknikkerd hebben, gelukkig heb ik nog 2 reserves Je bedoelt de Glass Duo Fiber Super Towel, X2060 met dat blauwe zijde randje? Patrick
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Is er trouwens nog een goeie ramendoek in de omloop dan van 1 of ander merk? Moet er nl, nog steeds eentje hebben! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
nicknameless schreef:Dibbuz schreef:Het wel jammer dat ze due Duo-Fibres eruit geknikkerd hebben, gelukkig heb ik nog 2 reserves Je bedoelt de Glass Duo Fiber Super Towel, X2060 met dat blauwe zijde randje? Patrick Ja die bedoeld hij. Dat is echt een super doek. Joost
|
|
|
Rang: V.I.P. Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Carclean.nl
|
Ja Dennis, wat moeten we nou, want die doek is niet meer verkrijgbaar...en wij hebben ze braaf allemaal verkocht en niks zelf gehouden  . Dus we moeten toch echt een andere goede glasdoek vinden! Enne...ik heb dus ook echt moeite met m'n ramen streeploos schoonmaken; zelfs op de Stimpy-way. Geen idee waar het aan ligt. Misschien dat er toch nog een half-aangetaste laag Rain-X op zit? Ik had het er helemaal afgehaald met Glass Polish (Autoglym geloof ik?!), maar wie weet! Daan
|
|
|
|
|
|
|
|
Dat weet ik niet, maar een schone badstof handdoek (zónder wasverzachter uiteraard) werkt ook goed, zoals de TS al aangaf. En anders een goede keukenrol... Niet zuinig mee zijn, steeds een nieuw stuk pakken. Mijn trucje is de laatste 'gang' het raam slechts licht vochtig te maken en dan goed warm/droog te wrijven met de terry towel of een lap keukenrol. Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
hehe, keukenrol kan ik niet mee omgaan, en een terry towel heb ik al niet... en mem vind he niet goed, dat ik altijd maar een badstoffen handdoek uit de douche ga pakken... "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Jeroentje schreef:hehe, keukenrol kan ik niet mee omgaan, en een terry towel heb ik al niet... en mem vind he niet goed, dat ik altijd maar een badstoffen handdoek uit de douche ga pakken... Keukenrol: gewoon flink wat vellen pakken en boenen... Mijn vriendin vindt het ook niet leuk als de goeie badhanddoeken eraan gaan (en ik ook niet trouwens). Ik heb indertijd wat witte handdoekjes gekocht voor de auto. Poetste ik 'vroegah' ook mee, geheel volgens de Meguiar's methode. Ben intussen grotendeels overgestapt op microfiber, maar voor de ramen zijn die terry's wel handig...  Audi S8
|
|
|
|
SpeeDJ schreef:Ja Dennis, wat moeten we nou, want die doek is niet meer verkrijgbaar...en wij hebben ze braaf allemaal verkocht en niks zelf gehouden  . Dus we moeten toch echt een andere goede glasdoek vinden! Bij Autogeek staan ze nog wel op de site, alleen "Temporarily On Back Order"... Zouden ze dan toch weer komen misschien? Audi S8
|
|
|
|
Ik gebruik al een hele tijd tot volle tevredenheid de Meguiar's Terry Towel ervoor. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
stimpy68 schreef:Ik gebruik al een hele tijd tot volle tevredenheid de Meguiar's Terry Towel ervoor. Ik ook dus, dat is wat ik wat ik wat oneerbiedig 'witte handdoeken' noemde... :d Audi S8
|
|
|
|
Dan de Terrytowel maar's proberen (dan 1 voor de ramen en 1 voor de waxen uit te poetsen)  "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Jeroentje schreef:Is er trouwens nog een goeie ramendoek in de omloop dan van 1 of ander merk? Moet er nl, nog steeds eentje hebben! We hebben de Waffle Weave Cobra Glass Towel! Klik maar eens hier!I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Cool! Scheelt weer een 10tje  (kan ik die mooi gebruiken voor mijn uitlaataanschaf) Dan komt die doek mooi binnenkort hier in Friesland  "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Jeroentje schreef:Cool! Dan komt die doek mooi binnenkort hier in Friesland  Kun je meteen mooi ff een reviewtje schrijven...  Audi S8
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Zoetermeer
|
Die Cobra Waffle is wel lekker doekje ja! Ik spray het wel direct op de ruiten, trek met een ruitenwisser (?trekker?) na en wrijf alleen na met de Waffle. Gister toevallig m'n schuifpui gedaan. Das 5,5 m bij 2,70 ofzo. Kwartiertje klaar. Emmertje met drupje Dreft en amoniak. Wassen, nasprayen met de NXT en met de trekker, dan nawrijven. Het resultaat is shocking. Maar gaat met sprayen inderdaad wel erg snel leeg zo'n fles. Alle gekheid op een stokje... Doe mij gewoon een lollie
|
|
|
|
ladybug schreef:Die Cobra Waffle is wel lekker doekje ja! Werkt dat beter dan een Terry Towel o.i.d. naar jouw ervaring? Audi S8
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
Turtle Wax nano tech glass cleaner erop spuiten en inwrijven met een doodnormale theedoek tot het helemaal droog is. Voordeel is dat je ruitenwissers niet meer piepen mocht je daar last van hebben. Verder doe ik superlang met een fles omdat 2 keer spuiten voldoende is.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Ontvet dit product ook? Ik bedoel dus als je hem aanbrengt op de stimpy way.
Of is het een last tuch product?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Is dat "ding" wat Stimpy gebruikt om de ramen in te wrijven de Badstof applicator van Lake Country? Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
|
Sssst, dat ben ik  Maar dat is een Even Coat Applicator van Meguiar's. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dat is inderdaad een ECA van Meguiar's, maar dat is het oude model, tegenwoordig zijn ze rond. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik zag idd dat het jouw auto is Dennis  Hij lijkt namelijk heel erg op de badstof applicator van LC die ik laatst besteld heb, dus vandaar Voor de ruiten heb ik de Microfiber Applicator van Poorboy's nu. Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
|
Die is ook perfect daarvoor. Het is mijn auto en ik ben het die het aanbrengt. Adrie is de cameraman  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ooh oke, ik wist nog niet echt hoe je eruit zag En je hebt me zelf de tip gegeven (via de chat) om de PB Microfiber voor de ramen te gebruiken en de Badstof Applicator voor dressings als Trim Restorer Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2009 Locatie: Belgie
|
Ik gebruik zowat dezelfde werkwijze als Stimpy68, enkel ik gebruik een valma mf doek (opgevouwen) om aan te brengen en werk na met een PBW glass towel. Het resultaat bevalt me wel, maar er gaat teveel produkt verloren in de MF doek. Ik ga de tip met de PB MF pad ook eens proberen. Zou ik dit type pad ook kunnen gebruiken voor het aanbrengen van QD+ (want vandaag met deze stevige wind ging er redelijk wat produkt verloren). Neem ik er gelijk 2 bij mijn volgende bestelling.
|
|
|
|
Guest
|