• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mening over een stappenplan en de merken.

S.

Detailing addict
7 mei 2013
44
65
31
Hallo,

Ik ben een tijdje actief in het poetsen en detailen en maak al een tijd lang gebruik van Cartec producten.
Nu wil ik echter een DAP900 aanschaffen en de bijbehorende poetsschijven.


Mijn set bestaat uit;

Exterieur in volgorde

Cartec splash shampoo
Royal 80 Allesreiniger
Meguiars klei & Detailer spray
Velgenreiniger Zuurvrij
Cartec Paintcleaner
Cartec Perfect Polish
Cartec excelent ptfe Wax



Verder;
Cartec Leather care
Cartec Interieur reiniger
Cartec Vinyl
Cartec Glassfoam
Cartec Waxguard (eerst polijsten, dan in de waxguard lakverzegeling voor maximale bescherming)



Nu wil ik dus een DAP900 aanschaffen omdat met de hand cleanen en polijsten veel werk is en het resultaat mooier is met een tol.

Nu heb ik in gedachten een dap900 met schijven van monello.
Maar aangezien ik via me werk voor weinig geld de spullen van Cartec kan kopen, is dit financieel veel aantrekkelijker voor mij.
Tevens heb ik ervaring met het merk en vind ik het grandioos speelgoed.


Wie kan me enige ervaringen en of meningen geven over de combinatie van Cartec en een polijst tol.

Ik hoor het graag.

Mvg.

Shane
 
De producten van Cartec zijn hier vrij onbekend, althans voor mij wel. Wat je precies bedoeld met een "tol" is mij ook onduidelijk, een excentrische of een roterende machine?
 
Is heel normaal bij poetsbedrijven en garages hoor...
En gezien aan de lijst met producten (Cartec...) komt de meeste ervaring vanuit een garage of poetsbedrijf.
Cartec levert normaal gezien volgens mij namelijk niet aan consumenten.
 
Ik heb inhoudelijk wel wat opmerkingen op je stappenplan. Ik zou de paintcleaner overslaan en direct gaan polijsten na het kleien. De lak is al schoon door het kleien.
De wereld van polijstmiddelen is groter dan die van Carclean, als jij dus goede ervaringen hebt met Cartec, waarom zou je dan iets anders proberen? Vooral als je het voordelig kunt aanschaffen.
De producten die je als basis gebruikt kun je uitbreiden met bijvoorbeeld een DAP900, goede doeken en wellicht nog wat productjes om het af te werken.

Begin er gewoon aan, dan breidt je collectie zich vanzelf uit en kom je er achter wat je wel en niet fijn vind werken:)^
 
Mannen.

Met een tol bedoel ik inderdaad de dap900.

Voor de duidelijkheid. Ik heb nog geen dap900 in mijn collectie.

Deze wil ik gaan bestellen en was benieuwd hoe de ervaringen zijn met Cartec.
Als dit eigenlijk niks is kan ik namelijk meteen een paar flessen monello mee bestellen.

Ik werk in een wasstraat met een klein deel poetsen. Vandaar het merk.

Die paintcleaner werkt toch ook op verweerde lakken.
Dat je eerst probeert met polish. Als dat niks of weinig doet dan paintcleaner.

Ik hoor graag op en aanmerkingen.
 
Er is hier verder geen ervaring mee, dus dan zou je voor een paar tientjes Monello polijstmiddelen kunnen bestellen, daar krijg je nooit spijt van.
 
Paintcleaner (de hier op het forum gebruikte producten althans, misschien is dat met Cartec anders? Denk niet dat velen er ervaring mee hebben) gebruik je om verontreiniging uit je lak te halen, dus wat je in feite deels met kleien en polijsten ook doet, maar de polish is om oneffenheden uit je lak te polijsten dmv een schuurkorrel. De paintcleaner is dus meer een extra schoonmaakstap dan een lakcorrectiestap. Als je tóch gaat polijsten, hoef je de paintcleaner dus eigenlijk niet te gebruiken.
 
Je kan het toch gewoon proberen met de DAP en de middelen die je al kent?! Een nabestelling is zo gedaan en dan zou je bijvoorbeeld wat van Monello kunnen bestellen of een sample kit van de Poorboys SSR-serie.
 
Cartec producten ken ik zeker wel.

Je kan het zeker niet vergelijken met producten uit de cc shop.
Cartec wordt heel veel gebruikt bij dealers en poetsbedrijven.
Goedkoop en snel een voor het gemiddelde oog goed resultaat behalen.

Let wel de producten van Cartec staan bol van de siliconen en krijt.

Ik zou zeggen laat ze links liggen en neem producten die hier inmiddels hun faam al hebben behaald.
 
Bedankt voor de heldere antwoorden. M
Krijt doet me alleen zeggen dat het een witte waas achterlaat als je het niet goed uitbuffert.
Wat doen siliconen dat je het afraad.

Ik zit er aan te twijfelen het gewoon te proberen,
Nu ik jou hoor twijfel ik ernstig

Mvg

Shane
 
U gaat door voor de koelkast :)^

Je wil na je correctiestap zo weinig mogelijk residu en olieën op je lak, zodat je kan zien of je ver genoeg bent met corrigeren. Als de imperfecties opgevuld zijn met olie en siliconen, zie je een prachtig resultaat, maar als de wax verdwijnt zijn de resterende swirls gewoon weer terug ;)
 
Dan ga ik dit voor de simpele opfris beurten gebruiken.

Ik schaf gewoon een dap900 met monello aan.

Wanneer is die set wederom verkrijgbaar


Bedankt.
 
Ik heb veel gelezen en opgezocht, en ik ben uitgekomen op het volgende;

Beginnend met het wassen en de doeken:
102097 Monello - Microfiber bundel - Trio € 69,99 € 69,99
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49
102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator € 1,75 € 1,75

Polijsten en correctie's
100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed € 3,49 € 3,49
101803 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition € 189,00 € 189,00
102283 Auto Finesse - Glide Clay Lube - 500ml

Glaze
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 14,99
100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml € 17,99 € 17,99
102310 Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red € 8,98 € 8,98

Wax
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml € 19,99 € 19,99
102310 Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red € 8,98 € 8,98



Ik dacht eraan om met een handpad (monello edgeless) de glaze en wax aan te brengen, om achteraf met de dap900/rode pad uit te spreiden.


Ik denk dat ik wel aardig in de buurt komt met deze lijst, iemand aanvullingen of opmerkingen?
 
Ziet eruit als een mooi lijstje - alleen je doeken zou ik x2 doen, hetzelfde ook voor alle pads

Waarom 2 glazes? Of ga je op een lichte en donkere wagen aan de slag? Ik zou zelf met 1 glaze beginnen (black hole omdat ik van de donkerdere wetlook houd) Hetzelfde vraag ik me af bij de Natty's waxen? Ik zou er dan liever 1 of 2 panelpotjes van DJ bij zetten - kun je wat meer experimenteren. Of de Collinite 845 ook een goede wax met lange standtijd.

Het aanbrengen van de glaze/ wax gaan ook erg fijn met de Red ultrasoft finishing pad en de easy finishing detailing handpad black - zou die zeker in je lijstje meenemen. Je kunt ook eventueel de witte handpad toevoegen aan je lijstje
 
doeken 2x.

ik neem aan dat je 2x die set bedoeld dan?

ik had verwacht dat 9 stuks voldoende was, maar dan maken we daar 2 x van.


Ik heb in mijn planning staan om niet alleen voor mezelf te poetsen.

zoals ik het interpreteer is black hole mooier op donkere lakken, dan lijkt white diamond mij mooier op lichte lakken.

Begrijp ik het zo goed?