• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mening over een stappenplan en de merken.

Ik zou ook maar 1x wax bestellen..
dus OF de blue versie, OF de witte
Daarnaast mooi een flacon Collinite 845 (standtijd en beading koning!)
Qua glaze, gewoon OF black hole, OF White Diamond nemen.
Beide is mijns inziens overkill....
 
In eerste instantie komt hij een heel eind met 1 doekenset.
Voor alleen je eigen auto eens in de zoveel tijd heb je daar (voorlopig) genoeg aan. Werk je op verschillende auto's met verschillende materialen dan heb je zeker meer nodig.
Anders voornamelijk aanvullen met de Monello Bianco & Verde trio.
Koop je 2x de hele set heb je ook 2 droogdoeken, 2 sponzen, 2 washandschoenen. Sommigen zweren daarbij, anderen vinden het overbodig.

De Collonite is zeker een aanrader.
Een extra setje klei (Monello of Mothers bijv.) zul je ook nodig hebben als je meerdere auto's gaat doen.
Ik mis ook nog een APC en eventueel een glass cleaner? (Sommige gebruiken daar ook APC voor, maar vind ik persoonlijk niet fijn).
 
qua interieur heb ik al;

leer
Glas
Kuntstof
Banden


Klei heb ik nog een aantal blokjes van, enkel de detailer is op.
 
Yep, dat bedoelde ik maar je kunt inderdaad ook de Bianca en de verde als extra set (trio) erbij nemen. Ik ben zelf begonnen met 1 doeken set maar kwam op mijn groene dinky toy toch regelmatig doeken tekort vandaar dat ik die als het financieel kan meteen extra zou bestellen - kom je niet vast te zitten en hoef je niet tussendoor te wassen.

Wat ik begreep uit andere ervaringen is dat het verschil minimaal is tussen black hole + white diamond. Weet niet wat voor lak je hebt? Doch heb op mijn spring green goede ervaring met Mothers step 2 en die komt overeen met black hole qua looks.

Als je nog klei heb dan zou ik de clay lube van DJ (refill + spraybottle als je er zelf geen over hebt bij bestellen.

Voor de dap zou ik voor de 900 powerpack gaan - heb je meteen meer verschillende maten pads + extra polijstmiddel + verde doeken + afplaktape erbij zitten - bespaar je in de toekomst geld mee uit. En aangezien je toch afplaktape in je lijstje hebt staan de verde doeken extra mee gaat bestellen is dat mijn inziens 2 vliegen in 1 klap slaan. Hij staat weer leverbaar vanaf 10-5 dus hij zou er nu weer zo ongeveer moeten zijn. En anders even met cc mailen.

Als ik het moest dan zou ik de volgende zaken bestellen (heb in bold mijn toevoegingen/ aanpassingen gezet - hoop dat je er wat aan hebt):
Beginnend met het wassen en de doeken:
102097 Monello - Microfiber bundel - Trio € 69,99 € 69,99 + trio Bianco + trio Verde
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49 € 4,49 x2
easy finishing detailing handpad black x2
witte handpad x2 (voor onder de deurgrepen)
102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator € 1,75 € 1,75 x3

Polijsten en correctie's
100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed € 3,49 € 3,49
101803 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition € 189,00 € 189,00 Zou zelf voor deze gaan Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack
102283 Auto Finesse - Glide Clay Lube - 500ml DJ clay lube refill + spraybottle = een stukje voordeliger en werkt erg plezierig

Glaze
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 14,99 Deze zou ik nemen de white laten vervallen of andersom natuurlijk)
100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml € 17,99 € 17,99
102310 Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red € 8,98 € 8,98 (je hebt al handpads staan waarom deze dan ook nog?)

Wax
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99 1 van de twee nemen (neem wel de vloeibare variant - Poorboys World - Natty's Liquid Blue - dan kan die ook met de dap) en de andere of DJ panel pot of Collinite 845 - vloeibaar dus kan ook met de dap worden aangebracht
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml € 19,99 € 19,99
102310 Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red € 8,98 € 8,98 (je hebt al handpads staan waarom deze dan ook nog?)
 
Ik dacht er aan de grote vlakken inwerken met glaze en de dap900, en de hoekjes etc inwerken met de handpad.
Vandaar de polijstpads naast de handpads.

hoe zijn daar de meningen over?
 
tip van flip: eerst alles machinaal, daarna de machinepad van de machine afhalen en als handpad gebruiken ;)