• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 5, van krassenbak naar klasse bak! ==> Reloaded!

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.327
193
38
Brabant
Afgelopen week een mooi projectje op me genomen, de Golf V FSI van mn "zwager" gedaan.
Hij ging samen met mn zus eens lekker op vakantie, dus ik had een hele week de tijd om deze wagen eens goed onder handen te nemen.

De Golf is ongeveer 1,5 jaar geleden gekocht bij een garage. Ik was erbij toen deze opgehaald werd, toen was de staat van de lak best oké (op het oog).
Daar was nu weinig van te merken, ik verdenk ze ervan dat ze de wagen helemaal vol met fillers gesmeerd hebben toendertijd...!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Stappenplan voor het polijsten kon beginnen:
- Banden in de CG Red Hot Degreaser 1:8
- Velgen met Meg's wheelbrightener 1:3, Dodo Merino Wheel mitt en EZ Detail brush
- Trims/bumpers/rubbers met PB APC 1:10 en Mothers Detail brush
- Neus en spiegels met PB Bugsquash
- Foamen (APC/SSF mixje)
- Wassen met WG Autobathe
- Kleien met Dodo Born Slippy en Bilt Hamber Soft

Van de was, foam en klei stappen heb ik geen foto's.
Het miezerde buiten een beetje, en ik dacht er te laat aan om foto's van het kleien te maken...
Het was in elk geval HARD nodig dat deze wagen eens gekleid werd.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Allereerst eens kijken hoe de lak er eigenlijk aan toe is na het kleien:

DSC00886.jpg



Hier nog lichte hologrammen van het garage-polijstwerk... :(

DSC00887.jpg



Dak:

DSC00897.jpg


DSC00899.jpg


DSC00900.jpg



Krassen en swirls in overvloed..!


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik meer dan genoeg tijd had om de klus te klaren, heb ik alles op het gemakje kunnen doen, voor de verandering ook wel eens lekker :ja

Testspot:

DSC00889.jpg


DSC00890.jpg



Uiteindelijk is de keuze gevallen op 2 hits Inizio op Oranje. Dat gaf onderstaand resultaat op de motorkap:

DSC00893.jpg


DSC00894.jpg



De foto's geven een klein beetje een vertekend beeld, want er waren nog zeker wel lichte swirls en wat restanten van RDS aanwezig,
maar daarvoor hebben we de nabehandeling toch? :cool:

Vóór Inizio op Oranje:

DSC00899.jpg



Ná 2 hits Inizio op Oranje

DSC00898.jpg



De 2 hits Inizio op Oranje opgevolgd met Mezzo op Oranje, Mezzo op Wit en Finale op Lichtgroen.
Dit alles met de PRO900.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Na dit hele riedeltje eens gezocht naar hologrammen en deze NIET gevonden :)
Toch nog nabewerkt met Finale op Zwart met de DAP500 om er zeker van te zijn dat ik geen hologrammen zou achterlaten.

Even wat random pics van het polijstwerk:

Soort van 50/50 op het rechter achterscherm/C-stijl:

DSC00903.jpg


DSC00907.jpg



Nog een "50/50"

DSC00912.jpg



Vóór de 2 hits Inizio:

DSC00908.jpg


DSC00909.jpg



Ná:

DSC00910.jpg


DSC00911.jpg



Ik heb geprobeerd het verschil vast te leggen Inizio op Oranje en Mezzo op Oranje/Mezzo op Wit,
maar dit is op de foto's niet uit de verf gekomen helaas :(



Na het polijsten de wagen geglazed met Dodo Juice Lime Prime op een zwarte Hex-logic met de DAP.
Als toppings gekozen voor een laag WG DGPS 3.0, aangebracht met Rode Hex-logix op DAP500,
uitgepoetst, 24uur laten "uitdampen" en daarna afgetopt met een laag Collinite 845.

Vóór de Lime Prime

DSC00914.jpg


DSC00916.jpg



Hazen van de WG DGPS 3.0:

DSC00917.jpg



Wagen staat "uit te dampen" van de WG DGPS 3.0

DSC00918.jpg


DSC00919.jpg



Ondertussen de trims gedaan met PB Trim Restorer, banden met Mothers FX Tire Shine, ramen met Meg's prof. Glass Cleaner.

DSC00925.jpg



Flake pop? Nog niet zoals ik had gehoopt....

DSC00926.jpg


DSC00927.jpg



De wagen heeft meer dan 24 uit kunnen dampen van de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, daarna met de DAP500 en Gouden LC de 845 aangebracht.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na het uitpoetsen kwam het zonnetje heeeeel even tevoorschijn, tijd voor foto's die het eindresultaat WEL recht doen.
Glansofielen, hou je vast! :)

DSC00938.jpg


DSC00939.jpg


DSC00937.jpg



Nu WEL de flake pop waar ik naar opzoek was! :party:

DSC00940.jpg


DSC00941.jpg




Uiteindelijk zijn er zo'n 50-60 uur in deze wagen gaan zitten, verdeeld over 5 dagen, maaaar:
- ik heb alles heeeerlijk op mn gemak gedaan,
- lak was net een betonblok zo hard...

Ik wil mezelf even een schouderklopje geven, dit is het beste resultaat wat ik tot nu toe bereikt heb.
Lakcorrectie van ongeveer 95-98%, enkele echt DIEPE krassen heb ik laten zitten.
Flakes komen weer echt naar boven, glans is geweldig..! :)
(en nee, er is niets geshopt aan de foto's!)

Anyways, thnx 4 reading, tot de volgende!
 
zooo :O
daar zit een bult werk in! maar het eindresultaat is het echt wel waard!
toffe bak is het zo (en natuurlijk erg shiny!!)
 
Zalig als je zo een weekje binnen al je tijd en energie in kan stoppen.
Je mag soms best je zelf 'be-veren', zeker gezien het resultaat !
 
de tering eeeh 5 dagen 8-())

zeg wanneer kan ik mijn Golf V een weekje achter laten :D


mooie glans hoor in dat blauw :)^
 
Je schouderklopje aan jezelf is méér dan verdiend. Voor een goed resultaat is voldoende tijd onmisbaar, helaas ontbreekt het daar weleens aan (of we gunnen ons de noodzakelijke tijd niet) Prachtige glans en de metallic deeltjes (of is het "perleffect?" ) komen je tegemoet gesprongen.
 
lijkt inderdaad meer op parelmoer... onder de juiste hoek wordt t meer een paarse zweem in plaats van zilver/blauw...
echt een HEERLIJKE kleur, vooral zo net gedetailed en in de volle zon :heart_eyes:
 
haha, het leder had ie n maandje geleden zelf nog gedaan, ramen heb ik wel ff meegepakt aan de binnenzijde...
keer de stofzuiger erdoor en het is weer voor 85% netjes binnenin hè :cool:

@ all, thnx voor de reacties! :)
 
Da's netjes opgeknapt zo.
Zou het ook niet erg vinden om eens vijf dagen aan een auto te spenderen, alleen verwacht dan wel een busje met mensen met 'omgekeerde blousen met lange mouwen (tm)' aan de deur. :-b
 
Ik heb m in het echt mogen bewonderen en wauw wat een wetlook op de foto's is ie al kwijl maar in het echt :party: geweldige kleur met meerdere kleuren erin en super behaald resultaat!
 

Vergelijkbare onderwerpen