• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 5, van krassenbak naar klasse bak! ==> Reloaded!

subarufreak zei:
PRACHTIG resultaat!
heb je de dap 500 als machine?
ook, maar op deze wagen is vooral de PRO900 aan t werk geweest.
Nabewerking is met de DAP500 gebeurd.
Denk dat ik met alleen de DAP500 weinig te vertellen had gehad op deze wagen, de hardheid was dusdanig dat ik wel een week had moeten polijsten met alleen de DAP500 voor een redelijke correctie...
 
sow, even een schopje omhoog...

Afgelopen weekend tijd om deze Golf winterklaar te maken.
De keren dat de Golf tussendoor gewassen was, heb ik het gedaan, dus krassen/swirls waren maar in zeer beperkte mate aanwezig :heart_eyes:

Anyways, bekende riedeltje als voorbereiding:

- Foamen (mix van SSF, Magifoam en beetje Meg's APC)
- Banden ontvet (CG Red hot 1:8)
- Trims/rubbers/plastic/ruitenwisserbladen met Meg's APC 1:10
- Naden en kiertjes met borstel gedaan (foam gebruikt als cleaner :ja)
- Velgen met Merino Wheel Mitt en de Daytona wheel brush
- Wassen (2 emmers met grittguard, 2 meg's washmitts)
- Afspoelen
Daarna naar binnen om te drogen (Delerium :heart_eyes: )

Stukje getest of klei nodig was, bleek niet zo te zijn (auto wordt eigenlijk alleen in de weekenden gebruikt, staat altijd onder een carport...).
Dus gelijk verder met paintcleanen.
Keuze was gevallen op PB Professional Polish i.c.m. een zwarte CCS pad op de DAP500.
Rondje om de wagen gemaakt, deel voor deel afgenomen, en klaar voor de sealant.

Tijdje terug de Aquartz (nu CarPro) Reload besteld, wilde wel eens gaan kijken of dit wat voor mij was.
Gebruiksaanwijzing op de fles:
- Clean the surface
- Shake well
- Spray on & wipe off with microfiber

Site van Carclean:
Reload is een snelle en zeer makkelijk aan te brengen spray sealant, geschikt voor alle oppervlakken.

Reload bestaat uit watergedragen, gemodificeerde, polymeren en geeft een heldere en sterk waterafstotende toplaag. Houdt tot maximaal 4 maanden.
Kort maar krachtig zullen we maar zeggen...
Anyways, on with the test...
Ik heb het eerst geprobeerd op de manier die geadviseerd werd.
Werkt wel, maar mijns inziens nogal verkwistend.
Doek waarmee ik afnam werd ook binnen no-time flink nat! (en nee, ik heb het niet met 10 sprays per plaatdeel gedaan, eerder 3 op de motorkap, de rest 2 spraytjes)

Dat gedaan, en even nagedacht.
Ik heb het volgende gedaan:
- MF padje gepakt, (volgens mij PB world?)
- 3 sprays op padje
- inwrijven op lakwerk in cirkels (net als een wax dus)
- gelijk nadat het hele plaatdeel behandeld was afgenomen.

Used materials:

Usedmaterials.jpg


Op de volgende foto's heb ik getracht de cirkeltjes Reload vast te leggen, niet geweldig goed gelukt :schaam

Cirkels1.jpg


Cirkels2.jpg


Uitgepoetst:

GolfnaReload.jpg



Kleine beading/sheeting test gedaan.
Met een sprayer demi-water verneveld, net zolang tot het begon te sheeten:

Beading2.jpg


Beading1.jpg


Beading-sheeting.jpg



Persoonlijk vond ik het fijn werken, keer wat anders dan anders!
Ben erg benieuwd of het de standtijd van 4maanden waar kan maken in deze winterse omstandigheden :cool:

Tot de volgende!
 
Ivo, ik denk dat je te moeilijk werkt, je moet het gebruiken net als spray & wipe. Spray het op de lak, verdeel het met een microvezel en blijf wrijven tot er niets meer over is.
Ik gebruik meestal 2 doeken, paar spraytjes op de lak, inwerken met één doek, tot er bijna niets meer is en dan nawrijven met een andere.
M.A.W. dus niet de lak nat laten, of heb je het toch anders gedaan en lees ik het verkeerd ? :)
 
ik heb het gedaan zoals jij beschrijft bart, maar vind dat te verkwistend werken...
vandaar dat ik ervoor gekozen heb het met een padje aan te brengen.
Sowieso heb ik het idee dat het op deze manier egaler verspreid wordt... :weetniet