• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auris full hybrid *update 23/8 extra foto's

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Na 3 Peugeots 307 op rij te hebben gereden was het nu tijd voor eens wat anders. Mijn keuze
is gevallen op de nieuwe Auris, en dan meer specifiek de hybride uitvoering.
In feite het kleinere neefje van een Prius, zelfde motor en hybride systeem, maar dan wel betere
looks vind ik.

Eergisteren de auto eerst lekker voorzien van een dikke foamlaag, gewassen en daarna in de garage gezet
om gisteren vervolgens een laagje Collinite 845 aan te brengen.
De lak zag en voelde er dermate goed uit dat ik besloten heb om niet eerst te kleien, de dealer heeft wat dat
betreft de auto perfect afgeleverd. Het zal ongetwijfeld nog wel ietsje beter kunnen qua glans, maar ik ben zeer
tevreden met het resultaat.

auris1.jpg


auris2.jpg


auris3.jpg


auris4.jpg


auris5.jpg


auris6.jpg


auris7.jpg


De velg met de eerste stoeprandschade, gelukkig niet al te opvallend...
auris8.jpg


auris9.jpg


auris10.jpg



Vandaag de zonneschermpjes er nog even in monteren en dan is de auto wat mij betreft helemaal klaar.
 
Auris Auris Auris :party:

Alleen jammer van alle stootstrips. Dat verpest echt de uitstraling en de lijn van de auto :klap
 
Meningen verschillen, en maar goed ook.

Ik vind de strips juist een hele verbetering, vind het anders zulke grote vlakken, die deuren.
De zijstrips zijn ook licht oplopend geplaatst, dit gaf een wat sportiever beeld.

Voor het detailen was zonder natuurlijk weer wel interessanter.......
 
Zeker een mooie auto, veel beter dan de prius. Ik heb je andere topic gelezen over de velgschade, ik weet waar die ongeveer moet zitten, door de andere foto's, maar je ziet er zo echt niks van, dus het valt allemaal mee, gelukkig.
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nu al foto's van een detail full hybrid auris!!
Super!!
Ik ben er ook serieus naar aan het kijken als vervanger van de V70 (ja...echt) en ben dan ook erg benieuwd wat je
van de auto vind.

1 ding is aan je show-off dan ook erg jammer......veeeeel te weinig foto's ;)
Onder de motorkap
Kofferruimte
stoelen.

wil ik graag weten/zien!!!
 
tinus zei:
Je mag je chique pantoffels ook wel eens behandelen met Leatherstuff.... :grinning:

Sorry Tinus, mijn auto ging voor. (Niet dat ik mijn pantoffels überhaupt al eens gedetailed heb)

Vandaag alle wielen eraf gehaald, mijn laatste stukje klei eraan gespendeerd icm spray&wipe, PB professional polish met witte handpad en als laatste een laagje coll. 845 erop.
Daarmee moeten ze het wel een tijdje kunnen uithouden, hopelijk tot de winterbanden eronder gaan.

Nu had ik gedacht, ik doe die velgen wel even, staat nog maar 180 km op de teller, vuil kunnen die niet zijn. 8o Niet dus, aan de binnenzijde was het me een vieze smeerboel!!
Mijn stukje klei is nu dus pikzwart, kan gelijk de vuilbak in. Maar goed, de velgen blinken weer geweldig, dat is het belangrijkste.

Van een V70 naar een Auris zou wel een flinke stap zijn qua grootte. Qua rijgedrag en comfort kan ik er niet over oordelen want ik heb nog nooit met een V70 gereden.
Mocht het morgen mooi weer zijn dan kan ik wellicht nog wel wat extra foto's maken, heb toch vakantie nu.
Afgezien van het feit dat het nu een automaat is, is voor mij het enigste grote verschil de kofferruimte. Deze is klein, qua inhoud vergelijkbaar met een Peugeot 206. Dit was me
op voorhand wel bekend, en aangezien de auto toch voor het grootste deel voor woon-werk verkeer gebruikt wordt, ook niet erg.

Over het rijgedrag, comfort etc kan ik nog niet zo gek veel vertellen, ik heb er nog geen 200 km mee gereden. De stoel zit wel opmerkelijk anders dan in een 307, beter vind ik.
Mijn vrouw vond overigens van niet..
Van heel het hybride systeem en de automaat merk je opmerkelijk genoeg weinig. De automaat schakelt bijzonder soepel en de overgang van electro motor naar benzine motor is
vrijwel niet hoorbaar tijdens het rijden, zo stil is de auto.
 
Op verzoek vanochtend nog even wat extra foto's gemaakt. Wel allemaal in de garage, het is hier bar slecht weer en aangezien
ik de auto nog van een tweede waxlaag wil voorzien heb ik hem niet buiten gereden voor de foto's.

De klei na 4 velgen met 180 km op de teller:
kleinavelgenAuris.jpg


Auris11.jpg


Auris12.jpg


Auris13.jpg


Auris14.jpg


Auris15.jpg


Auris16.jpg


Auris17.jpg


Auris18.jpg


Auris19.jpg


Auris20.jpg


Auris21.jpg


Auris22.jpg


Auris23.jpg


Auris24.jpg


Auris25.jpg


Auris26.jpg


Auris27.jpg


Auris28.jpg


Auris29.jpg


Auris30.jpg


Auris31.jpg


Auris32.jpg


Auris33.jpg


Auris34.jpg


Auris35.jpg


Auris36.jpg


Auris37.jpg


Auris38.jpg


Auris39.jpg


Auris40.jpg


Auris41.jpg


Auris42.jpg


Auris43.jpg
 
Eindelijk :party: een Hybride auto wat normaler oogt :party:
Dit is zeker een mooie verschijning zeker t.o.v. de Prius en de accord Hybride.
 
Enige wat ik zo jammer vind is het gebruik van 2 kleuren blauw en groen, 1 kleur had ik wat mooier en rustiger gevonden ( geen idee hoe het in het echt voelt uiteraard )
 
mk-us zei:
Enige wat ik zo jammer vind is het gebruik van 2 kleuren blauw en groen, 1 kleur had ik wat mooier en rustiger gevonden ( geen idee hoe het in het echt voelt uiteraard )

Same here. Dan denk ik echt zoiets van "Doe je zo je best een prachtige auto af te leveren maar er is niemand in Japan die er over denkt om het er net even wat homogener te laten uitzien"
 
Denk dat het ook wel wat aan de foto ligt, was mij nog niet eens opgevallen. Bepaalde foto's zijn zonder flits gemaakt, en daardoor lijkt het groen erg fel en overheersend.
Dit is in het echt zeker niet het geval.

Persoonlijk vind ik de blauwe meters wel erg gaaf, maar zoals zoveel dingen is dat ieders smaak.


Er is eigenlijk maar een dingetje wat mij ietwat 'stoort': tussen de climate control en de pook brandt continu het lampje dat aangeeft dat de airbag voor de passagiersstoel aan is, met een tekentje dat er geen zitje geplaatst mag worden. Ik snap de beweegredenen wel hiervoor, maar om daar nu continu een fel oranje indicatie van te tonen was wat mij betreft niet nodig geweest. Of had het dan tenminste uitschakelbaar gemaakt via de boordcomputer.
Zelfde geldt voor de spiegels: deze zijn electrisch inklapbaar, maar dit gebeurt niet automatisch bij het op slot doen. Men moet telkens een knopje indrukken. Had ik ook liever anders gezien.

Maarja, dat soort kleine details zal je bij iedere auto wel tegenkomen.

Ondertussen zijn de zonneschermpjes achterin gemonteerd, ziet er ook prima uit. Enigste dat ik nu nog moet doen is een plekje zoeken voor de gps. Ik wil deze niet op de voorruit plakken!
 
Wat betreft deuren en ramen, je moet op speurtocht gaan, grote kans dat het allemaal programmeerbaar is.
Ik weet vanuit de mondeo dat je kan programmeren:
- ramen open / sluiten met de ab
- follow -me-home verlichting
- deuren op slot na x aantal meters / seconde na gestart te hebben ( anti-hijack )
- spiegels inklappen ( wel vanaf bouwjaar )
- etcetc ( zoveel )

Dit wel een nieuwere auto, geen idee of er al wat voor handen is, wellicht specifieke club op snorren
Wellicht dit ook te fixen met oranje lampje ;)

Wat betreft de 2 kleuren: blauwe knop, blauwe platen, blauwe startknop .... maar alle kleine lampjes zijn groen :( ( maar ja wellicht aan het 'mieren' )

Geen idee of het kan, maar wellicht achter de voorbumper ( zit bij mij de buitentemperatuurmeter ( scrabble iemand ? )), is plastic dus zal niet blokkeren.
Even doortrekken en tadaaaaaaaa :)
 
Bedankt allemaal voor de complimenten, ik ben ook erg weg van de auto. Je zou bijna niet geloven dat het een hybride is.



mk-us zei:
Geen idee of het kan, maar wellicht achter de voorbumper ( zit bij mij de buitentemperatuurmeter ( scrabble iemand ? )), is plastic dus zal niet blokkeren.
Even doortrekken en tadaaaaaaaa :)

Duurde even voor ik doorhad waar je hiermee op doelde, maar ik veronderstel een externe gps antenne. Ik hoop deze niet nodig te heben, mijn Garmin Nuvi deed het achter de voorruit van de 307 ook uitstekend, ondanks dat deze een warmtereflecterende laag erin had. Met mijn vorige gps (GPSMAP60C, ouder type antenne) ging dat overigens niet.
Morgen eens proberen of de gps het goed doet, en dan kan ik ook direct zien heveel de snelheidsmeter afwijkt. Ook wel handig om te weten.
Maar ik bedoelde dus een plekje voor mijn gps. Of in zo'n soort van beanbag op het dashboard, of met een Broditclip boven de middelste luchtroosters.

Clubs zullen er vast wel al zijn voor de Auris, echter de hybride is nog maar pas op de markt. Vorige week hadden ze er nog maar 2 eerder afgeleverd bij mijn dealer.